Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر ترکیه از جریان داشتن مذاکرات کشورش با آمریکا و روسیه برای انجام عملیات نظامی در استان عفرین سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «بکر بوزداغ» معاون نخست وزیر ترکیه از تداوم گفتگوها میان سه کشور ترکیه، روسیه و آمریکا بر سر انجام عملیات نظامی مشترک احتمالی در استان عفرین در شمال سوریه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، بوزداغ که این سخنان را در جریان برگزاری یک نشست خبری مطرح می کرد، در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص عملیات احتمالی نظامی ترکیه در استان عفرین واقع در شمال سوریه و هماهنگی های انجام شده با آمریکا و روسیه در این خصوص گفت: مذاکرات با روسیه و آمریکا همچنان در جریان است.

وی در عین حال اشاره مستقیم به انجام این عملیات نظامی علیه کردهای مخالف ترکیه در استان عفرین سوریه که از شاخه های نظامی «پ ک ک»  به حساب می آیند نکرده و نامی از آنها به میان نیاورد.

لازم به ذکر است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه اعلام کرده بود که عملیات نظامی علیه کردهای عفرین هر لحظه ممکن است آغاز شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است

کمیسر کل آنروا در مصاحبه‌ای گفت، رژیم صهیونیستی در حال آماده‌سازی برای یک عملیات نظامی بزرگ در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت: «نگرانی من در حال حاضر این است که ارتش اسرائیل قصد انجام چه کاری را دارد، چه کمک نظامی از سوی ایالات متحده به اسرائیل وجود داشته باشد یا خیر. به نظر می‌رسد آمادگی برای مداخله نظامی احتمالی در مقیاس بزرگ در رفح وجود دارد.»

وی همچنین ادامه داد: «همه ما به شدت نگران احتمال حمله در رفح هستیم. بیش از ۱.۴۵ میلیون آواره در حال حاضر در جنوب متمرکز شده‌اند. چنین عملیاتی در میان تجمع بزرگ انسانی انجام می‌شود. نه تنها ما، جامعه بین‌المللی و همه کشورهای عضو اعلام کرده‌اند که این تهاجم نباید رخ دهد.»

این مقام مسئول آنروا همچنین ایده عملیات زمینی در رفح را «بسیار نگران‌کننده» دانست و با اشاره به اینکه هیچ مکان امنی در غزه برای تخلیه مردم وجود ندارد، افزود: «مردم بسیار مضطرب هستند چون نمی‌دانند کجا باید بروند.»

کمیسر کل آنروا خاطرنشان کرد: «شکی نیست که اگر چنین تهاجمی انجام شود، هزاران نفر دیگر کشته خواهند شد. نمی‌فهمم که چگونه این حجم عظیم از خشم جامعه بین‌المللی هنوز نتوانسته به این کشتار پایان دهد. نمی‌فهمم چرا این خشم بزرگ هنوز به آتش‌بس منجر نشده است.»

وی ادامه داد: «بر این باورم که آتش‌بس می‌تواند جان هزاران نفر را نجات دهد. اما نبود آتش‌بس به معنای کشته شدن افراد بیشتری است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند