Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@20:04:04 GMT

سفر هیأتی از دفتر سیاسی طالبان در قطر به پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۶۴۷۶۰

سفر هیأتی از دفتر سیاسی طالبان در قطر به پاکستان

رسانه های پاکستان از سفر یک هیأت ۳ نفره از دفتر سیاسی طالبان در قطر، به پاکستان خبر دادند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکسپرس نیوز، در پی افزایش فشارهای دیپلماتیک بر گروه طالبان به منظور وادار کردن این گروه به مذاکرات صلح با دولت افغانستان برای پایان دادن به جنگ در این کشور، این گروه هیأتی را از دفتر سیاسی خود در قطر به پاکستان اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، این هیأت ۳ نفره طالبان به رهبری «شهاب الدین دلاور» که عضو ارشد دفتر این گروه در دوحه است، به اسلام آباد سفر کرده اند.

با این حال «خواجه محمد آصف» وزیر  امور خارجه پاکستان در کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور گفت که از سفر هیأت طالبان به اسلام آباد اطلاعی ندارد.

در همین حال «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان، اظهار نظر درباره سفر این هیأت به اسلام آباد را منوط به دریافت اطلاعات بیشتر از دفتر این گروه در دوحه کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به «ایران» تغییر یافت

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رسانه‌های پاکستان اعلام کردند که دولت فدرال این کشور به نشانه اعلام همبستگی با ایران تصمیم گرفت که نام یک بزرگراه در اسلام‌آباد را به «کشور برادر» ایران تغییر دهد.

وب‌سایت «جئونیوز» به نقل از منابع آگاه دولتی نوشت: دولت فدرال تصمیم گرفته نام «خیابان یازدهم» را به «خیابان ایران» تغییر دهد.

به نوشته جئونیوز این تصمیم دولت پاکستان در آستانه سفر رسمی سیدابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران به پاکستان اتخاذ شده؛ سفر رییسی به اسلام‌آباد اولین سفر یک رییس دولت به پاکستان پس از انتخابات سراسری ۸ فوریه است.

گفتنی است، سید ابراهیم رییسی صبح امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در رأس یک هیأت عالی رتبه سیاسی - اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت

دیگر خبرها

  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!
  • چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟
  • نامگذاری یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • (تصاویر) بیلبوردهای استقبال از رئیسی در اسلام آباد پاکستان
  • فیلم| دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • فیلم/ دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به «ایران» تغییر یافت