Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله اراکی با تاکید بر ضرورت وحدت بین امت اسلامی، اطاعت از پیامبر اکرم (ص) را راه تحقق این وحدت دانست.

آیت الله اراکی در کنفرانس وحدت بغداد که با عنوان جایگاه اندیشه در تشکیل تمدن اسلامی روز گذشته با حضور نخبگان فرهنگی، علماء و شخصیت های برجسته عراق در بغداد برگزار شد در ابتدای سخنان خود با تشکر از برگزار کنندگان این کنفرانس باشکوه، تمدن اسلامی را تمدنی دانست که جامعه بشری به آن منتهی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تحقق تمدن را منوط به شکل گیری هویت مشخص در هر جامعه ای دانست و با اشاره به آیات کریمه قرآن کریم هویت امت اسلامی را هویتی محمدی دانست و آن را در اطاعت از فرامین پیامبر و پیروی از سنت آن وجود پاک تعریف کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سپس با تاکید بر ضرورت وحدت بین امت اسلامی، اطاعت از پیامبر اکرم (ص) را راه تحقق این وحدت دانست و افزود پیروان مذهب شیعه، اهل بیت علیهم السلام را مصدری از مصادر سنت پیامبر اکرم می دانند، و لذا همه مسلمین در تبعیتشان از پیامبر اکرم (ص) سنی هستند،  و همه مسلمین در محبت و ولاء نسبت به پیامبر و اهل بیت طاهرینش علیهم السلام شیعی هستند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه تمدن اسلامی بر پایه پیروی از سنت پیامبر اکرم (ص) در عالم اسلامی با پیروزی حشد الشعبی قهرمان بر دشمنان دین و بشریت در حال شکل گیری است، حشد الشعبی عراق را یک ضرب المثل جهانی برای نیروی جوشیده از عزم و اعتقادی که توانست استکبار عالمی را به زانو درآورد دانست و پیروزی مردم عراق و حشد الشعبی بر داعش را انتصار تمام عالم اسلامی بر علیه دشمنان قسم خورده خود عنوان کرد و این پیروزی را به مرجعیت عظمی و مردم قهرمان عراق تبریک گفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود

سید ناصر مهداوی عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری خبرآنلاین گفت : سیزده جلسه برای برکناری شهردار اهواز برگزار شده است و تمام این جلسات به دلیل غیبت عده‌ی مشخصی از اعضای شورای شهر برگزار نشده است.

آیا کاپیتالاسیون در شورا حکم فرما شده ، که برخی خود را فراتر از قانون می‌دانند؟

مهداوی در ادامه با اشاره به غیبت های مکرر برخی از اعضای شورای شهر گفت: اگر قانون در این مسئله فصل الخطاب است، چرا مسئولان مربوطه به قانون عمل نمی کنند؟ آیا این افراد فراتر از قانون هستند که این گونه بی محابا در جلسات حاضر نمی‌شوند؟ آقایان و مدیران شهر و استان، بیت المال و حق الناس در حال تضییع شدن است، چرا کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه خاطرنشان کرد: وضعیت اسفناک خدمات شهری، نارضایتی شهروندان از اوضاع شهر و برگزاری سیزده جلسه برای برکناری شهردار نشان میدهد که اهواز، امینی شهردار را نمی‌خواهد.

وی افزود: برخی از اعضای شورا که برای فراری دادن شهردار از برکناری در جلسات غیبت می کنند بدانند بخشی از عمر این شورا و شهر را با غیبت‌های خود هدر دادند، این در حالی است که در همین مدت چقدر میتوانستیم به لحاظ کاری به ارتقای خدمات رسانی و آبادانی شهر مثمر ثمر باشیم.

مهداوی با تاکید بر اینکه در دفاع از حق الناس و منافع شهر کوتاه نخواهیم آمد، گفت: مشکل ما این است که پا در کفش کسانی کرده ایم که میدانند با رفتن امینی(شهردار اهواز)، منافع شخصی آنها به خطر افتاده و بسیاری از معادلات شهر برهم خواهد خورد به همین منظور برای ماندن شهردار اهواز تا حد توان و آخرین لحظه حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیستند.

امینی شهردار اهواز باشد یا نباشد، اداره شهر بر همین پاشنه خواهد چرخید

مهداوی در ادامه با اشاره به حضور بی‌ثمر رضا امینی در شهرداری اهواز گفت: بود و نبود شهردار در شهرداری تغییری در شهر ایجاد نخواهد کرد، چرا که در امورات اجرایی فردی خنثی است و زیر آب رفتن بسیاری از مناطق با کمترین میزان بارندگی، وضعیت اسفناک خدمت رسانی به مناطق محروم، تعطیلی پروژه های عمرانی و از همه مهمتر عقب افتادن حقوق پرسنل رسمی و پیمانی شهرداری که در تاریخ این شهر بی سابقه است گواه این ادعاست.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: شهرداری که حاضر نیست ریز هزینه‌کرد حق آلایندگی را به شورا بدهد قطعا امانتدار شایسته ای نخواهد بود، در ضمن حق آلایندگی که قانونا و شرعا باید صرف توسعه فضای سبز، ایجاد پارک و بوستان و پروژه های عمرانی این شهر شود متاسفانه در جاهای دیگر هزینه شده است.

مهداوی در پایان گفت: اکثریت اعضای شورای شهر اهواز که نمایندگان مردم هستند با برگزاری ۱۳ جلسه شورا به زمین و زمان و شخص آقای شهردار گفتند رضا امینی شهردار اهواز را به واسطه عملکرد ضعیف و امتناع از سکونت خانواده‌اش در اهواز نمی‌خواهند اما اصرار آقای شهردار و برخی اطرافیان ایشان برای ماندن بسیار تعجب آور است.

23

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902275

دیگر خبرها

  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • گردوخاک الهلال در عربستان؛ اختلاف امتیاز با النصر زیاد شد
  • رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد
  • سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی تمدن غربی است
  • سرکوب دانشجویان در آمریکا حقیقت تمدن غرب را نشان داد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست