Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس کمیته گیاهان دارویی فارس گفت: در نخستین نمایشگاه گیاهان دارویی فارس، بیش از هزار گونه گیاه دارویی و دارو‌های گیاهی در ۲۳۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی شیراز در شهرک گلستان به نمایش گذاشته شده است.
صادقی افزود: این نمایشگاه با هدف ارائه آخرین دستاورد‌های فناوری روز گیاهان دارویی، گسترش تعامل با دیگر شرکت ها، کمک به ایجاد کارخانه‌ها و صنایع فراوری این گیاهان دارویی در کشور، توسعه اشتغال در این عرصه، کمک به ایجاد بازار‌های جدید و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی در محل نمایشگاه‌های بین المللی شیراز برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برای سال آینده دولت ردیف اعتباری برای توسعه کارخانه‌های فراوری و صادرات گیاهان دارویی به صورت فراوری شده به تصویب مجلس رسانده است.
در این نمایشگاه تولید کنندگان و کشاورزان گیاهان دارویی در این نمایشگاه با انتقاد از این که بیش از ۷۰ درصد محصولاتشان به صورت خام و فراوری نشده صادر می‌شود گفتند: متاسفانه گیاهان دارویی ایرانی در اروپا تبدیل به انواع دارو‌ها می‌شود و ما برای خرید آن باید پول زیادی بدهیم.
دکتر رزمجو معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دارو‌های گیاهی عوارض بسیار کمتری نسبت به دارو‌های صنعتی بر بدن دارد به شرط این که زیر نظر پزشک طب سنتی تجویز و استفاده شود.
وی گفت: مجوز ساخت ۱۴ کارخانه در این زمینه در فارس صادر شده است که با ساخت و راه اندازی آن شاهد تحول زیادی در تولید دارو‌های گیاهی خواهیم بود.
استان فارس یک میلیون هکتار اراضی گیاهان دارویی به صورت خودرو و پرورشی دارد.
سالانه ۱۵ هزار تن انواع گیاهان دارویی از فارس به کشور‌های اوپایی و کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت گیاهان کم‌آب‌بر در استان بوشهر/ الگوی کشت اصلاح می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی استان بوشهر و محدودیت در سفره آب‌های زیرزمینی و نیز بروز پدیده تغییر اقلیم، توسعه و ترویج گیاهان دارویی سازگار با آب و هوای استان بسیار با اهمیت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: تأمین بستر تولید در جهت تکثیر بذور گیاهان دارویی سازگار با شرایط استان با اولویت گیاهان دارویی یک ساله نظیر زیره سبز و نیز تنوع بخشی به الگوی کاشت به عنوان ۲ برنامه در حوزه گیاهان دارویی استان مطرح است.

وی گفت: در این راستا از محل اعتبارات ملی طرح توسعه گیاهان دارویی ایجاد مزارع الگویی گیاهان دارویی مورینگا و جوجوبا و نیز ایجاد مزرعه تولید و تکثیر بذر زیره سبز با مشارکت کشاورزان از مهمترین فعالیت‌های این حوزه است.

توکلی افزود: به منظور افزایش مشارکت و همراهی هر چه بیشتر بهره برداران در برنامه اصلاح الگوی کاشت با محوریت توسعه گیاهان دارویی اجرای برنامه آموزشی و ترویجی با هدف ارتقا دانش فنی و اطلاعات بهره برداران را بسیار مهم و زمینه ساز مشارکت بهره برداران در توسعه کشت گیاهان دارویی در استان بوشهر است.

وی افزود: تقویت ناوگان مکانیزاسیون در فرآیندهای کاشت و برداشت گیاهان دارویی و نیز تأمین زنجیره ارزش این محصولات با هدف دسترسی به بازار فروش از برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه است.

کد خبر 6078008

دیگر خبرها

  • ممنوعیت برداشت گیاهان مرتعی و دارویی در کرمان 
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟
  • ممنوعیت برداشت هر گونه گیاهان مرتعی و دارویی در استان کرمان
  • گشایش نمایشگاه گل وگیاه در یزد
  • ‌بیستمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی کشاورزی در شیراز برگزار می‌شود
  • توسعه کشت گیاهان کم‌آب‌بر در استان بوشهر/ الگوی کشت اصلاح می‌شود
  • گشایش نمایشگاه عکس مردم دَرّوددر نیشابور
  • برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در شیراز
  • از دستبرد قاچاقچیان به حریم سنگ نگاره‌های برم دلک تا رخنه گیاهان خودرو در درون این اثر تاریخی
  • گشایش نمایشگاه سازه‌های رزینی در نیشابور