Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@10:02:55 GMT

علامه کاشف الغطاء شخصیتی راهبری بود

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۶۶۵۰۷

علامه کاشف الغطاء شخصیتی راهبری بود

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نجف لک‌زایی،رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش کنگره بین‌المللی علامه کاشف الغطاء که در سالن همایش‌های این پژوهشگاه برگزار شد، با اشاره به جایگاه علمی علامه کاشف الغطاء اظهار کرد: ایشان از خانواده‌ای با برکت و با نگاه راهبردی بوده که عمر خود را صرف دین و ترویج اسلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موسوعه علامه کاشف الغطاء از سوی مرکز احیاء آثار دفتر تبلیغات اسلامی امروز رونمایی می‌شود، افزود: علامه شخصیتی راهبری بوده و در هر سفری که رفته‌اند برای حل مشکلات دین بوده است، به‌عنوان نمونه ایشان سه سال در مصر پاسخگوی شبهات به دین بودند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: علامه کاشف الغطاء دغدغه دین و وحدت امت اسلامی داشتند و به فکر حل این مشکل از طریق اندیشه کلامی بوده‌اند که از نمونه‌های آن می‌توان به حضورشان در کشور دین برای احیا دین اشاره کرد.

وی فصاحت و بلاغت را از دیگر خصوصیات علامه کاشف الغطاء برشمرد و گفت: ایشان با فصاحت در موضوعات مختلف کل اسلام را معرفی کردند و با جستجوهایی که انجام شد متوجه شدیم علامه در همه جزئیات مرتبط با دین ورود داشته‌اند تا بتوانند پاسخگوی شبهات به اسلام و حتی اهل‌بیت(س) باشند.

لک زایی با اشاره به اندیشمند بودن، پیشگام بودن، دارای جامعیت در همه مبانی و احیاگری علوم کلام، علامه کاشف الغطا خاطرنشان کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ارائه اندیشه‌های کلامی بزرگان پیش‌قدم بوده و در سال آینده و در همین راستا موسوعه شیخ بهایی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ش


همایش کنگره بین‌المللی علامه کاشف الغطاء در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی موفق به راه‌اندازی نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور با استفاده از گونه‌های گراس‌های علوفه‌ای اصلاح شده چندساله و کم‌آب‌بر، برای تعلیف یکی از اسب‌های اصیل ایرانی موسوم به «دره شوری» شدند.

چراگاه ۱.۵ هکتاری با بذر حاصل از مطالعه محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و عملیات به‌نژادی یکی از دستاوردهای چند سال اخیر در بخش کشاورزی است.

یکی از مزیت‌های مهم این گیاهان بومی اصلاح شده، توانایی استفاده از آب سبز و بارش‌های زمستانه و بهاره برای تولید علوفه است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، تحمل به شرایط سخت محیطی مانند سرما، شوری آب و خشکی، تولید اقتصادی برای بهبود معیشت بهره‌برداران، خوش‌خوراک بودن، کیفیت بالا و قابلیت چرای مستقیم و مصرف به صورت خشک را از دیگر ویژگی‌های بارز این گیاهان علوفه‌ای اصلاح شده برمی‌شمارد.

نکته جالب در مورد گونه‌های اصلاح شده گراس‌ها توسط محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی این است که این علوفه‌ها چندساله بوده و بعد از کشت و استقرار چندین سال قابل بهره‌برداری می‌باشند.

بذر این گیاهان علوفه‌ای اصلاح شده، یک بار کشت می‌شود، اما تا ۱۰ سال قابل رشد و برداشت است.

مزیت دیگر این گیاهان علوفه‌ای اصلاح شده و کم‌آب‌بر، تنها به کشت در مزارع و تغذیه اسب‌ها محدود نمی‌شود بلکه بذر آن قابل انتقال به عرصه‌های مرتعی و منابع طبیعی نیز هست و می‌تواند مورد استفاده انواع دام‌های سبک و سنگین هم قرار گیرد.

بی‌تردید امروزه با توجه به تغییرات اقلیمی و افزایش گرمایش زمین، خشکسالی و ضرورت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ترسیب کربن، معرفی گونه‌های متحمل به شرایط سخت محیطی، بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است.

کد خبر 6097874

دیگر خبرها

  • فارغ‌التحصیلی بیش از یکصد هزار دانش آموخته از دانشگاه علامه 
  • کتابخانه شخصی مرحوم کریم مجتهدی در اتاق کارش دایر شد
  • تحصیل ۲۵۰ دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه علامه‌طباطبائی
  • جزییات سومین دوره آموزشی حلقه‌های میانی «حامیم» در دانشگاه علامه اعلام شد
  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • علامه مطهری شخصیت جامع علمی و بصیرتی معاصر است
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود