Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تمدید مهلت نامنویسی در آزمون سراسری قرآن و عترت برای بار دوم خبر داد و گفت: دوستداران شرکت در این آزمون تا ظهر ششم بهمن ماه برای ثبت نام فرصت دارند.

مجتبی نورمحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، گفت: شمار متقاضیان ثبت نام کرده شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان به دو هزار و ٤٤ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه شهرستان های شاهرود با ٧٧١ نفر ، سمنان با ٦٣١ نفر و دامغان با ١٨٢ نفر در رده های اول تا سوم از نظر تعداد شرکت کنندگان قرار دارند  اضافه کرد:در شهرستان میامی ١٣٤ نفر، گرمسار ١٤٢ نفر، مهدیشهر ٨٩ نفر، آرادان ٥٦ نفر و سرخه ٣٩ تاکنون با مراجعه با سامانه ویژه ثبت نام کرده اند.

 

نورمحمدی گفت: از کل افراد ثبت نامی یک هزار و ٥٩٠ نفر از قرآن آموزان موسسات و مراکز قرآنی استان سمنان، ١٣٦ نفر از طریق امام زادگان و بقاع متبرکه، ١٨٧ داوطلب آزاد و بقیه از طریق سایر مراکز ثبت نام شده اند.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یاد آورشد: ثبت نام از علاقه مندان برای حضوردر آزمون مذکور تا ظهر ششم بهمن ماه تمدید شده و افراد می توانند با مراجعه به سامانهwww.quranedu.ir نامنویسی  کنند.

 

وی، لزوم استفاده از روش‌های مدرن و به‌روز در مراحل مختلف ثبت‌نام، آزمون، تصحیح پاسخنامه‌ها تا صدور گواهی و مدارک معادل این آزمون را از ویژگی‌های این دوره ازمسابقات عنوان کرد و افزود: امسال آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای گروه‌های مختلف همچون «مؤسسات قرآنی»، «مراکز قرآنی»، «بقاع متبرکه» و «دانش‌آموزان» و «مخاطبان آزاد» در هر رده سنی برگزار می‌شود.

 

نورمحمدی تصریح کرد: این آزمون با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت  به‌صورت مشترک اسفندماه برگزار خواهد شد.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: این آزمون همزمان در رشته‌های «حفظ قرآن کریم» با ۱۵ زیرشاخه، «ترجمه و مفاهیم» با ۳ زیرشاخه، «معارف اهل‌بیت (علیه السلام)» با چهار زیرشاخه و «انس با قرآن» برگزار می‌شود.

 

به گفته نورمحمدی شرکت در این آزمون برای تمامی داوطلبان مرد و زن بدون محدودیت سنی آزاد است و هر داوطلب از میان رشته‌های آزمون مجاز به انتخاب حداکثر چهار رشته است.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از متقاضیان حضور در آزمون سراسری قرآن و عترت خواست تا برای ثبت نام در سامانه مذکور سریعتر اقدام و این امر را به ساعات پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند.

 

وی بیان داشت: شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم پنجشنبه دهم اسفند در هشت شهرستان استان سمنان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

 

نورمحمدی خاطرنشان کرد: برگزاری این آزمون و حضور گسترده در آن می تواند به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه کمک کند.

 

در آزمون دوره قبل قرآن و عترت استان سمنان بیش از شش هزار نفر شرکت و به رقابت پرداختند.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تبریز

حاجی پور مدیر امر آموزش دانشگاه تبریز و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه تبریز در این باره توضیح می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تبریز
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری آزمون سراسری امروز و فردا در استان همدان
  • برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد