Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:30:31 GMT

ورود سامانه بارشی جدید به کشور و کاهش دما از جمعه

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۶۶۶۶۹

ورود سامانه بارشی جدید به کشور و کاهش دما از جمعه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و خفیف در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز طی امروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  احد وظیفه ضمن اشاره به شرایط جوی کشور طی امروز و فردا اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی در روزهای پنجشنبه و جمعه به سبب وزش باد شدید جنوبی در گیلان و اردبیل دما به‌طور قابل ملاحظه افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  همچنین در این دو روز در غالب مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

وی در ادامه از ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه به کشور خبر داد و افزود: این سامانه مناطق غرب، شمال غرب، جنوب غرب و زاگرس مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب افزایش ابر، وزش باد شدید، بارش باران و برف و به تدریج کاهش دما می شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در این روز به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط غرب و جنوب غرب پیش بینی می شود، تصریح کرد: روز شنبه گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده در روز جمعه، مناطق مرکزی، دامنه های جنوبی زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و برخی استانهای جنوبی را در برمی گیرد که در استانهای جنوبی رعد و برق نیز پیش‌بینی می شود.

وظیفه در ادامه تاکید کرد: روز یکشنبه سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال خواهد شد و انتظار داریم از ظهر روز دوشنبه این سامانه بتدریج از مرزهای شرقی کشور خارج شود. همچنین از بعدازظهر روز جمعه با نزدیک شدن سامانه بارشی به کشور، نیمه غربی خلیج فارس و در روزهای شنبه و یکشنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس، به سبب وزش باد شدید، مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین دریای خزر نیز بعد از ظهر شنبه مواج  خواهد بود.

وی در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی روزهای آینده اظهار: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری در اواخر وقت با افزایش ابر و وزش باد و بیشینه و کمینه ۱۱ و ۲ درجه سانتی گراد خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز شنبه ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف و وزش باد بین ۸ و ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه ۷ اردیبهشت در خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

طبق اعلام هواشناسی، سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش رخ خواهد داد. در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی امروز پایتخت را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی افزایش باد پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۲۵ و کمینه دما ۱۵ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد