Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن امین پویا، قاری بین‌المللی کشورمان، شب گذشته 27 دی ماه از ساعت 19 تا 23 در خیابان وليعصر(عج)، بالاتر از خیابان امام خميني(ره)، جنب فروشگاه ورزشي لطيفي اسپرت، پلاك ١٠٨٣ با حضور حاج ولی الله و حبیب الله پوراحمدی، حمیدرضا احمدی وفا و علیرضا نداف از قاریان ممتاز و بین المللی کشورمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه، شاگردان امین پویا، به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه و یا ارائه تلاوت های تقلیدی از اساتید مصری پرداختند و این قاری بین المللی نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد.

پویا در تحلیل تلاوت یکی از شاگردانش که به سبک استاد منشاوی تلاوت می‌کرد، با بیان اینکه منشاوی صوت و لحن و تجوید و حس را با هم دارد، گفت: منشاوی، لحن را به خدمت گرفته است تا قرآن بخواند، نه اینکه قرآن را به خدمت بگیرد که لحن بخواند. هیچ لحن ضعیفی ندارند. یا همه لحن ها را نخواندند ولی اگر خواندند، کامل و نافذ خواندند.

این قاری بین المللی ادامه داد: قاری باید شجاع باشد و این شجاعت از تمرین زیاد حاصل می‌شود. آدم نسبت به هرکاری که تسلط داشته باشد، ترسش کم می‌شود. راننده در اوایل رانندگی اش، دائما ترس دارد و به مرور با رانندگی زیاد، برایش عادت می‌شود. قاری قرآن باید روی نقاط ضعفش تمرین کند که دیگر برایش ترسناک نباشد.  مسئله دیگر، آمادگی ذهن است که موجب می‌شود عملی انجام شود. اگر قاری نفسش را در تمرین منزل 40-50 ثانیه کند، در جلسه قرآن راحت 37-40 ثانیه را می‌خواند.

وی در ادامه با بیان اینکه قاریانی که بیشتر می‌خوانند و بیشتر گوش می‌کنند، در جریان قرآنی می‌افتند و خود بخود پیشرفت می‌کنند، تصریح کرد: در این مسیر اندازه ای که وقت می‌گذارید، از خود توقع داشته باشید. تلاوت قرآن، یک هنر عملی است. هرچقدر بیشتر وقت بگذارید، حرفه ای می‌شوید.

با رسیدن به ساعت 21 و حضور جمعی از اساتید و قاریان خوشخوان، نوبت به تلاوت های مجلسی مهمانان، مسعود موحدی راد، علیرضا نداف و حاج حبیب الله پوراحمدی رسید.  

حبیب الله پوراحمدی پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید به سبک استاد مصطفی اسماعیل دقایقی به بیان خاطراتی شیرین از جبهه و جنگ و سفرهای تبلیغی خود پرداخت و گفت: برای سفر تبلیغی همراه با محمدرضا پورزرگری به کشور غنا رفته بودیم. یک خانمی مسئول رادیو و تلویزیونشان بود و این خانم در مسابقات ملکه زیبایی، نفر اول شده بود. کشور غنا 99 درصدشان مسلمان هستند و 1 درصد مسیحی هستند. ما روزی نیم ساعت در رادیو و تلویزیون غنا تلاوت می‌کردیم. اولین تلاوتی که کردم در استدیو، این خانم غنایی، دم در ایستاده بود و گریه می‌کرد. از مسئولین آنجا پرسیدم که چرا گریه می‌کند، گفتند عاشق تلاوت شما شده است. آنقدر از تلاوت ما خوشش آمده بود که زمان تلاوت ما را در رادیو و تلویزیون، نیم ساعت دیگر افزایش داد.

در ادامه این جلسه حاج ولی الله پوراحمدی، قاری پیشکسوت و جانباز 8 سال دفاع مقدس در جایگاه تلاوت نشست. وی قبل از شروع تلاوت، با بیان اینکه استاد خدام حسینی فرمودند که تلاوت های بچه های امروزی، فارسی است و لحن ها عربی نیست، گفت: ماه مبارک امسال به لبنان رفته بودیم. لبنانی ها می‌گفتند اصلا محمود شحات به دل ما نمی‌نشیند و فقط تنغیمات می‌خواند. برخلاف شحات پدر که یک اعجوبه ای بود و تلاوتش پر از معنویت و  کاملا متفاوت بود. بقول استاد خدام حسینی، اصالت خودتان را از دست ندهید.

امین پویا در تکمیل صحبت های حاج ولی، یادی از مرحوم استاد مروت کرد و گفت: در آخرین سفر استاد مروت به ایران، ایشان در جلسه ای فرمودند که  تلاوت قرآن آوازه خوانی نیست. ایشان خیلی ناراحت بود که فلان قاری در ایران آمده، هدف از تلاوت قرآن، خواندن الحان شده است.

حاج ولی الله پوراحمدی در ادامه به معجزه صوتش اشاره کرد و گفت: یک روز در ایام جنگ، پس از جلسه قرآن از استاد خدام حسینی پرسیدم می‌شود، خدا را امتحان کرد؟ استاد گفت: بله چرا نشود. در شب یکی از عملیات های سنگین، از خدا خواستم که شهید بشوم و اگر جانباز یا مجروح شدم، صوتم چیزی نشود. از آن سال تا سالهای پایانی جنگ که یک پایم را از دست دادم، حتی یک بار ماسک نزدم و این صوت بیمه خدا شده است. سپس آیاتی از سوره مبارکه مریم(س) را به سبک استاد کامل یوسف تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

حسن ختام این جلسه، تلاوت حمیدرضا احمدی وفا، قاری بین المللی کشورمان بود که آیاتی از سوره های مبارکه نجم، فاتحه و بقره را تلاوت کرد.

در پایان این جلسه قرآن، امین پویا، ذکر توسلی خدمت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کرد و سلامی به آن حضرت داد. حس و حالی که در هیچ یک از جلسات سطح شهر تهران، نیست و مناجات و راز و نیاز شبانه ای که پس از ساعت ها، نشستن پای رحل قرآن، دلچسب است. این قاری بین المللی، بیان کرد: خدا را شاکریم که این جلسه، قرآن و اهل بیت(ع) را با هم دارد. سپس، حاضران در جلسه، سرسفره اطعام قرآن و اهل بیت(ع) نشستند و پذیرایی شدند.

 در ادامه تلاوت ها و گزارش تصویری جلسه ارائه می‌شود.

ولی الله پوراحمدی

دانلود دریافت حبیب الله پوراحمدی دانلود دریافت حمیدرضا احمدی وفا دانلود دریافت علیرضا نداف دانلود دریافت مسعود موحدی راد دانلود دریافت سلام به امام حسین(ع) توسط امین پویا دانلود دریافت

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی، تهیه‌کننده برنامه «محفل» در واکنش به تمجید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار مختلف مردم در سراسر کشور از همیشه درخشان‌تر و زیباتر جلوه کرد و رسانه ملی هم در ارائه پیشرفت بزرگ نقش ایفا کرد»، گفت: اگر کار معارفی مرتب انجام شود، اثرگذاری دارد. اینگونه نیست مردم ما با کار‌های معارفی زاویه داشته باشند. اصلاً به کار‌های معارفی اهمیت داده نمی‌شود. آن بودجه‌ای که تلویزیون به سایر حوزه‌ها اختصاص می‌دهد، به پای بودجه برنامه‌های معارفی نمی‌رسد. البته مسئله فقط بودجه نیست و به اولویت مدیران هم بر می‌گردد.

هاشمی گلپایگانی در پاسخ به این سوال که رسانه‌های فارسی زبان این هجمه را راه انداختند، که مردم ایران ارتباطی با دین ندارند، توضیح داد: نمی‌توان این نظر را به کل مردم ایران تعمیم داد. فقط ۲۰ هزار نفر از مردم در تعطیلات عید بخاطر برنامه «محفل» به ورزشگاه آزادی رفتند. اگرچه این تعداد کل مردم ایران نیست، ولی تمام مردم ما دیندار هستند و به دین اسلام علاقه دارند. آن‌ها به قرآن علاقه‌مندند.

این تهیه‌کننده درباره نقش برنامه‌های امثال «محفل» در معرفی مستعدان قرآنی به جامعه گفت: الان سوژه‌های ما به کشور‌های مختلف دعوت شدند. خیلی خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم فلان شبکه سوژه قرآنی را به برنامه دعوت می‌کند. سلبریتی فقط بازیگران و مجریان تلویزیون نیستند. قاری قرآن، کارآفرین و استاد دانشگاه هم می‌تواند سلبریتی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که دعوت صالح مهدی‌زاده، قاری نوجوان ایرانی به عربستان سعودی برای شرکت در مسابقه «عطر الکلام» صحت دارد؟ گفت: الان اسم مسابقه را نمی‌دانم، فقط می‌دانم عربستان از او دعوت کرده است. کشور‌هایی مانند عراق، اندونزی، فیلیپین و پاکستان سوژه‌های ما را دعوت کرده است. مثلاً آقای هادی اسفیدانی که در فصل قبل برنامه حضور داشت تعریف می‌کرد در طول یکسال گذشته به ۲۰ کشور دنیا دعوت شده است. تقریباً تلاوت الاخلاء ایشان بین‌المللی شده است. او تعریف می‌کرد که هر جا می‌رفتم به می‌گفتند الاخلاء را بخوان. حتی اسمش را با این تلاوت ذخیره کرده بودند.

هاشمی گلپایگانی در پاسخ به این سوال که در حالی که یک قاری ایرانی که در همان مسابقه عربستان شرکت کرده بود، تعریف می‌کرد که سعودی‌ها هنوز قاریان ایرانی را به رسمیت نمی‌شناسند، تصریح کرد: در حالی که ما بهترین قاریان دنیا را داریم. امروز دیگر حضور در مسابقات کفایت نمی‌کند! مسابقاتی که به شدت تخصصی است و توده مردم نمی‌توانند با آن ارتباط بگیرند. ما اگر می‌خواهیم جامعه قرآنی داشته باشیم، باید قرآن را در بستر رسانه و زندگی مردم بیاوریم.

تهیه‌کننده برنامه «محفل» در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه سری جدید «حسینیه معلی» در دام یک سری انتقادات افتاد، ولی «محفل» از انتقادات به دور بود، گفت: ما خیلی چیز‌ها را پیش‌بینی نمی‌کردیم، ولی خدا برکتش را داد. ما فکرش را نمی‌کردیم آقای مهدی‌زاده آنقدر خوب دیده شود. باور کردنی نیست یک فیلم ۱۰۰ میلیون بار دیده شود. به برنامه‌های طنز تلویزیون با پروداکشن عظیم نگاه کنید، حداکثر دو میلیون بازدید می‌گیرد. این‌ها برکتی است که خدا می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تلاوت قاری نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • ببینید | شوخی جالب حسن روحانی با یک قاری قرآن؛ زنگنه با سرماخوردگی آمد، ظریف دیر رسید
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • حافظ نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس + فیلم
  • دعوت ستاره قطری پرسپولیس از قاری قرآن نوجوان
  • محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز برگزار می شود
  • «معارف قرآن» استاد مصباح نظام فکری منسجمی از معارف را شکل می دهد