Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@13:00:01 GMT

کاهش میزان بارش برف در مناطق کوهستانی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۶۷۵۹۸

کاهش میزان بارش برف در مناطق کوهستانی

به گزارش جهان نيوز،کاهش میزان بارش برف در مناطق و کوه‌هایی که همیشه در اواخر دی‌ماه سفید پوش بوده است، بسیار خطر جدی برای ایران زمین و بیانگر روزهای بی‌آبی در کشور است.‌ برف؛ پدیده ای است که میزان آب چشمه‌ها و سدها را در این ۳۶۵ روز سال با آب شدنش به صورت تدریجی تامین می‌کند و به دلیل اینکه آب جامد محسوب می‌شود در تامین آب آشامیدنی نقش به‌سزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کوه‌ها در اطراف استان‌های البرز و آذربایجان غربی است که هر ساله در اواخر دی‌ماه با سفید پوش بودن آن‌ها، فعال شدن پیست های اسکی و همچنین چشمه‌ها و رودهای اطراف آن‌ها فعال بود. ولی اکنون شاهد بارش خیلی کم برف و حتی روزهای بدون برف در این مناطق هستیم. تصاوير کوچک تصاوير بزرگ اسلايد تصاوير

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان