Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرانجام پس از چند تيزر و کليپ مبهم، کمپاني کره اي هيونداي از نسل دوم ولستر در نمايشگاه خودروي ديترويت رونمايي کرد. اين هاچ بک خاص اگر چه در ظاهر شباهت هايي با نسل اول دارد، اما در عمل بهبودهاي زيادي را تجربه کرده است.


همانند نسل نخست، ولستر دوم هم از همان اتاق عجيبي که يک درب در سمت راننده و دو درب در سمت شاگرد دارد، بهره مي برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در مقابل شکل چراغ ها، جلو پنجره و سپرها نيز نسبت به نسل قبل متحول شده و جذاب تر احساس مي شوند.

در داخل کابين، داشبورد نيز همانند بدنه طراحي غير متقارني دارد. نمايشگر ايستاده 7 يا 8 اينچي لمسي، فرمان سه شاخه با طراحي جذاب، شکل خاص اتصال کنسول به داشبورد، ترمز دستي اهرمي و بهره گيري از رنگ قرمز در برخي قسمت ها از جمله ويژگي هاي شاخص کابين ولستر 2019 به شمار مي روند.

در صندلي هاي عقب علي رغم بزرگ تر شدن ابعاد خودرو، باز هم به نظر مي رسد که افراد قد بلند به دليل قوس سقف با مشکل کمبود فضا روبرو خواهند بود.

ليست تجهيزات ايمني فعال ولستر 2019 شامل مواردي مثل ترمز اضطراري، کروز کنترل تطبيق پذير، کمک به حفظ خودرو در بين خطوط، کنترل نقاط کور، چراغ هاي نوربالاي خودکار و اخطار خواب آلودگي راننده مي شود. در نسخه توربو چراغ هاي LED و رينگ هاي 18 اينچي نيز بصورت استاندارد ارايه مي شوند.

همانند نسل اول، ولستر دوم نيز در نسخه استاندارد و توربو توليد مي شود. نسخه استاندارد همانند سابق از يک موتور 2 ليتري با 147 اسب بخار قدرت و 178 نيوتن متر گشتاور بهره مي برد. البته ناگفته نماند اين اعداد نسبت به قبل به ترتيب 15 و 16 واحد افزايش پيدا کرده اند.

ولستر توربو نيز به موتور 1.6 ليتري با 201 اسب بخار قدرت و 265 نيوتن متر گشتاور مجهز شده است. اين موتورها در همکاري با يک گيربکس شش سرعته دستي يا هفته سرعته دو کلاچه خودکار، چرخ هاي جلو را به حرکت در مياورند.

براي دستيابي به هندلينگي بهتر، هيونداي در محور عقب ولستر از بازوهاي چند جناغي (مولتي لينک) که از مدل النترا اسپرت به امانت گرفته شده، استفاده کرده است.
اما در کنار ولستر استاندارد و توربو، هيونداي نسخه ارتقا يافته از اين هاچ بک کوپه را با پسوند N در ديترويت معرفي کرده است. در زير کاپوت اين نسخه که همانند i30 N در پيست معروف نوربرگ رينگ توسعه يافته، يک موتور 2 ليتري چهار سيلندر توربوشارژ نصب شده؛ اين موتور مي تواند 275 اسب بخار قدرت و 352 نيوتن متر گشتاور بين دورهاي 1,450 و 4,700 توليد کند.

براي انتقال نيروي توليدي توسط اين موتور به چرخ ها، يک گيربکس شش سرعته دستي در نظر گرفته شده؛ همچنين از کلاچ و همگام سازهاي (synchronizer) بهتر در ولستر N استفاده شده است.

به گفته هيونداي اين نسخه از ولستر به لطف تنظيم دقيق شاسي و سيستم تعليق از هندلينگ بسيار مناسبي سود مي برد. در حالت استاندارد اين خودرو به ديسک هاي ترمز 13 اينچي، رينگ هاي 18 اينچي و لاستيک هاي ميشلن Pilot SuperSports 225/40 مجهز مي شود. با اين حال، ديسک هاي ترمز 13.6 اينچي، رينگ هاي 19 اينچي و لاستيک هاي پيرلي P-Zeros 235/35 قابل انتخاب هستند.

ولستر مزين به نشان N از لحاظ ظاهري نيز تفاوت هاي زيادي با نسخه استاندارد و توربو دارد. از جمله اين تفاوت ها مي توان به رنگ آميز خاص بدنه، ورودي هاي متقاوت هوا در سپر جلو، رکاب هاي جانبي جديد، اگزوزهاي بزرگ تر، ديفيوزر عقب و اسپويلر بزرگ سقفي اشاره کرد.

در داخل کابين نيز صندلي هاي اسپرت و رد پاي آبي رنگ نشان N در قسمت هاي مختلف از جمله تفاوت هاي ولستر تقويت شده با نسخه هاي استاندارد و توربو هستند.

تاکنون هيونداي اطلاعاتي درباه قيمت نهايي ولستر 2019 اطلاعاتي منتشر نکرده، اما به گفته مقامات اين کمپاني کره اي بهاي پرداختي در نسخه هاي مختلف کمتر از رقباي مستقيم خواهد بود. فولکس واگن گلف، هوندا سيويک و فورد فوکوس برخي از رقباي ولستر به شمار مي روند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «فصل‌های درون» اثر جوانگ دزو به‌تازگی با ترجمه بهزاد برکت و هرمز ریاحی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. ترجمه این‌کتاب براساس نسخه چینی به انگلیسی انجام شده که سال ۲۰۰۰ توسط انتشارات امبر لوتوس در سانفرانسیسکو چاپ شده است.

هرمز ریاحی درباره ترجمه این‌کتاب که برگرفته از اندیشه‌های دائو د جینگ متفکر بزرگ چینی است، می‌گوید ترجمه‌های بسیاری از دائود جینگ و فصل‌های درون به انگلیسی وجود داشته اما او ترجمه گیا فو فنگ و تصاویر جین انگلیس را خواسته که ۳۶ سال پیش در کمبریج عرضه شده است. او سال‌ها بعد با همراهی بهزاد برکت این‌نسخه انگلیسی را به فارسی ترجمه کرد. این‌ترجمه سال ۱۳۶۸ منتشر شد که ریاحی می‌گوید کیفیت چاپش باعث افسوس و اندوهش؛ و چاپ دوباره آن، با بهبود کیفیت و همراهی محمدرضا جعفری توسط نشر نو باعث شادی او شده است.

جوانگ دزو، بزرگترین فیلسوف مکتب دائوئیسم است که از ۳۶۹ تا ۲۸۶ پیش از میلاد زیسته است. این‌فلیسوف چینی تفکرات و اندیشه‌ دائو را به گونه‌ای فلسفی تفسیر و تعبیر کرد و این‌کار را در کتاب‌هایی چون «فصل‌های درون»، «فصل‌های برون» و «جنگ فصل‌ها» ارائه کرد. «فصل‌های درون» دربرگیرنده روایت‌هایی از جوانگ دزو در همان‌مسیر تفسیر اندیشه‌های دائو است. این‌روایت‌ها حالتی داستان‌گونه دارند و با تصاویری که گیا فو فنگ و جین انگلیش برایشان انتخاب کرده‌اند، همراه شده‌اند.

جوانگ دزو برای مردم چین، مُعرَف حد اعلای آن چیزی است که در انسان ستایش می‌شود. نسخه چاپ‌شده از این‌کتاب توسط نشر نو، دربرگیرنده مقدمه‌ای هم از هوان چونلیان استاد تای‌چی است که درباره جوانگ دزو می‌گوید: «او درخشان و اسرارآمیز، و عمل‌گرا به معنای فلسفی کلمه، شوخ‌طبع و لذت‌بخش، پیروزشده در آسوده بودن از نیاز به پیروزی، و از همه مهم‌تر آزاد است. او خودِ خودش است، که چون باد و آب در زندگی به گشت درآمد، و از شادمانگی‌های بسیارش بی‌تعلق‌های ملال‌انگیز کیف کرده. جوهر جوانگ دزو همان معنای آزادی فرجامین است. او از عهده برمی‌آید در جهان آشوب‌زده در سلامت کامل زندگی کند؛ از حدِ اعلای انسانیت لذت ببرد، بی‌آنکه از آن فروکشیده شود. انگار او از میان همۀ پرده‌های مصائب بشریت که حقیقت ازلی را پنهان می‌دارند، نگاه می‌کند.»

جین انگلیش در مقدمه‌ای سال ۲۰۰۰ بر کتاب نوشته، می‌گوید «جوانگ دزو، دریامردی که گفته‌هایش طرفه حباب‌های رنگی است. نفس کشیدنِ زیر آب می‌دانی؟ ای داد که جهان را در چند کلمه به چراگاه روانه می‌کند. مهم نیست این جهان چون جویدن جاودان نیست. ایستگاهی که قطار از آن حرکت می‌کند و قطار دیگری از راه می‌رسد.»

«فصل‌های درون» ۷ فصل دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «گشت‌ شادمانه»، «هزاران هزار برابر»، «رازِ رویش»، «جهان انسان»، «نشانه‌های فضیلت ناب»، «آموزگار کبیر» و «خاقان فرزانه».

در فرازی از این‌کتاب می‌خوانیم:

زندگی را کران پیداست، دانش را بی‌کرانه سراست.

کران، سر سوی بی‌کران نکند. دانا دلی چنین، بی‌نیازِ

دانایی است. به کار نیک نام مجوی! به زشتکاری از

رسوایی گریز. پاسدار تنی، سرخوشی. ناکرده‌ای نماند.

روزگار به کام تو باد.

این‌کتاب با ۱۶۲ صفحه مصور، شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۲۰۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6097143 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار
  • آیفون تاشو به زودی روی خط تولید قرار می‌گیرد/ عکس
  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • ظاهر آیفون متحول می‌شود/ جزئیات
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • ساعت هوشمند Black Shark GS3 عرضه شد
  • عصر حجر: نسخه بدنساز! (عکس)