Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)یک منبع رسمی در وزارت  خارجه سوریه در واکنش به اعلام واشنگتن مبنی بر ادامه دخالت نظامی در سوریه و ابقای نظامیان آمریکایی در این کشور گفت: حضور نیروهای نظامی آمریکا در سرزمین سوریه غیر قانونی و نقض آشکار قوانین بین المللی و حاکمیت ملی سوریه است

این منبع  تاکید کرد: حضور نیروهای نظامی آمریکا در سرزمین سوریه غیر قانونی و نقض آشکار  قوانین بین المللی و حاکمیت ملی سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اقدامات دولت آمریکا با هدف حمایت از گروه تروریستی«داعش»که توسط دولت اوباما ایجاد شد، صورت گرفت. 

این منبع افزود: هدف آمریکا در سوریه نابودی داعش نبود، همچنین از آمریکا برای شرکت در مرحله بازسازی سوریه دعوت نشده است.

منبع سوری در ادامه تأکید کرد: جمهوری عربی سوریه به مبارزه با گروه های تروریستی تا پاک سازی هر وجب از خاک سوریه از لوث تروریسم ادامه می دهد.

این منبع افزود: سوریه نیز با عزم و اراده به کار برای آزادسازی سوریه از هرگونه حضور خارجی غیر قانونی ادامه می دهد.

 این در حالی است که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از ادامه دخالت نظامی گسترده و آزاد خود در سوریه با ادعای«جلوگیری از قدرت گرفتن داعش، خروج بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت و محدود کردن نفوذ ایران در منطقه» خبر داد.

وی در سخنرانی خود در روز گذشته-چهارشنبه- در دانشگاه استنفورد بر لزوم «صبوری»! برای خروج بشار اسد از قدرت تاکید کرد و افزود که ایران و روسیه با تقویت کردن قدرت دولت سوریه مانع از این هستند که خروج بشار اسد از قدرت به سرعت صورت پذیرد.

ایالات متحده آمریکا اکنون نزدیک به ۲ هزار نیروی زمینی در سوریه دارد و استراتژی جدید این کشور بر این قرار گرفته که همچنان نیروهای خود را در خاک سوریه حفظ کند.

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا پیشتر به طور غیر مستقیم از این سیاست خبر داده بود اما سخنان رکس تیلرسون مهر تاییدی بر برنامه این کشور زد.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ادامه دخالت نظامی در سوریه مورد استقابل مخالفان قرار گرفت. «هادی البحره» یکی از اعضای گروه مخالفین سوریه از طرح تیلرسون استقبال کرد اما خواستار جزییات بیشتری در این باره شد.

یک دیپلمات آمریکایی نیز در این زمینه گفت که ایالات متحده  آمریکا به دنبال آن است تا طرح‌هایی چون پاکسازی مین‌های زمینی و ارائه خدمات عمومی در مناطق آزاد شده از داعش را در سوریه به اجرا بگذارد.

از سوی دیگر، تلاش‌های سازمان ملل متحد برای برقراری روند صلح و پایان دادن به جنگ در سوریه همچنان ادامه دارد و فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه روز چهارشنبه گفت که از دولت سوریه و مخالفان دعوت کرده است تا برای یک دیدار ویژه هفته آینده در وین اتریش حضور یابند. 

«استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست ویژه مذاکرات صلح سوریه 25 و 26 ژانویه جاری در مرکز این سازمان در شهر وین برگزار خواهد شد.

وی افزود امروز از هیات‌های مذاکره کننده دولت سوریه و مخالفان سوری برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است.

در بیانیه مذکور آمده است که در این نشست ویژه، بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت در مورد سوریه مسئله قانون اساسی این کشور بررسی خواهد شد و از طرف های سوری درخواست شده تا بر این مساله متمرکز شوند.

 هشتمین دور مذاکرات صلح سوریه تحت نظارت سازمان ملل در ژنو همانند دوره‌های قبلی بدون دستیابی به نتیجه پایان یافت. استفان د‌ی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه در پی آن گفته بود: «فرصت طلایی را از دست دادیم».

همچنین ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا روز یکشنبه از همکاری با نیروهای دموکراتیک سوریه در راستای تشکیل یک نیروی مرزی جدید متشکل از ۳۰ هزار نیرو خبر داده بود که اکثر آنها را کردهای سوریه تشکیل می دهند. اگر چه وزیر خارجه آمریکا ضمن تاکید بر اشتباه مطرح شدن طرح «نیروی مرزی در سوریه» تصریح کرد واشنگتن هیچ نیروی امنیت مرزی تشکیل نخواهد داد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی برای آماده سازی اسناد پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در «بانجول» پایتخت گامبیا از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز بکار کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسایل و چالش های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارایه خواهد شد.

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی طی روزهای ۱۳ و ۱۴ و نشست سران نیز طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، کشوری اسلامی با حدود دو و نیم میلیون نفر جمعیت در منطقه غرب آفریقا واقع شده است.

این کشور قرن ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

از جمهوری اسلامی ایران هیاتی به ریاست رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده‌است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد