Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بر اساس اعلام معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا، سومين مرحله اجراي طرح رجيستري گوشي هاي موبايل از هفته آينده با عنوان انتقال مالکيت و براي گوشي‌هاي دست دوم آغاز مي‌شود.
به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از گجت‌نيوز، دهقاني نيا، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا، اعلام کرد مرحله سوم طرح رجيستري موبايل از هفته آينده آغاز مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين مرحله که با عنوان انتقال مالکيت شناخته شده، به گوشي هاي دست دوم مربوط مي‌شود. به گفته دهقاني نيا، طرح انتقال مالکيت به افرادي مربوط است که قصد دارند گوشي موبايل خود را بفروشند و يا گوشي دست دوم بخرند. بر اين اساس، بايد تمامي مراحل اصالت کالا و فعال‌سازي اين گوشي‌ها مطابق با اعلام قبلي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شود.
معاون فناوري اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه اظهار کرد:
با وجود اين که تاکنون چند برند مشمول اجراي طرح رجيستري شده‌اند، اما فروشندگان موبايل و واحدهاي صنفي بايد فقط گوشي‌هايي را خريداري کنند که اصالت و قاچاق نبودنشان ثابت شده باشد؛ حتي اگر گوشي مربوطه متعلق به برندي غير از مدل‌هاي اعلام شده براي طرح رجيستري باشد. به اين معني که به زودي، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصميم دارد تا تمامي برندهاي تلفن همراه را وارد طرح رجيستري کند.
رشد واردات رسمي موبايل با اجراي طرح رجيستري
وي همچنين گفت طبق آمارهاي گمرک، اجراي طرح رجيستري تا اينجاي کار خوب پيش رفته و در 9 ماه ابتداي سال 96 معادل 278 ميليون دلار گوشي موبايل وارد کشور شده است. در حالي که اين رقم در مدت مشابه سال گذشته، تنها 147 ميليون دلار بود. بنابراين واردات موبايل با يک رشد 160 درصدي به صورت رسمي انجام شده است.
دهقاني نيا در ادامه خاطر نشان کرد که کليه افراد عرضه کننده گوشي هاي تلفن همراه بايد از طريق کد دستوري اعلام شده، اصالت گوشي را بررسي کرده و از قاچاق يا غير قاچاق بودن گوشي مطمئن شوند. در غير اين صورت هيچ عذري از آن‌ها پذيرفته نخواهد بود. مشتريان نيز بايد تنها گوشي‌هايي را از فروشگاه‌ها خريداري کنند که از اصالت و غير قاچاق بودنشان مطمئن شده‌اند. روش‌هاي اطلاع از اصالت گوشي‌ها در اطلاعيه‌هاي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام شده است. وي افزود در حال حاضر بيش از 70 درصد گوشي‌هايي که وارد شبکه مي‌شوند به صورت رسمي وارد کشور شده‌اند و گوشي‌هايي هم که به صورت قاچاق وارد بازار شده‌اند اکنون در حال خروج از شبکه ارتباطي اپراتورها هستند.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا همچنين تاکيد کرد افرادي که تا پيش از تاريخ 14 آذر 1396 گوشي موبايل خود را خريده باشند به عنوان دارندگان گوشي مجاز شناخته مي‌شوند و گوشي‌هايي که از اين تاريخ به بعد وارد شبکه شوند بايد حتما مراحل تعيين اصالت را طي کنند.
صفار، رئيس اتحاديه واردکنندگان گوشي هاي تلفن همراه نيز عنوان کرد که ما از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مي‌خواهيم تا ساير برندهاي موبايل را هم حداکثر تا 22 بهمن، تحت پوشش طرح رجيستري قرار دهد. وي تاکيد کرد ميزان واردات رسمي در حال افزايش است، اما نياز کشور بسيار بالاست و نبايد اين نياز از طريق گوشي هاي قاچاق تامين شوند. به همين دليل اميدواريم تا 22 بهمن‌ماه، تمامي گوشي‌ها و برندهاي موبايل تحت پوشش اين طرح قرار بگيرند. گوشي هاي قاچاق آسيب زيادي به سلامت مردم وارد مي‌کنند و بايد توجه ويژه‌اي به اين موضوع داشت و کشور را به سمت واردات رسمي پيش برد.
در ادامه نشست خبري که با حضور مسئولان برگزار شده بود، ابراهيم درستي، رئيس اتحاديه فروشندگان گوشي هاي تلفن همراه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وي در رابطه با طرح رجيستري گفت:
هدف اوليه ما از اجراي طرح رجيستري اين بود که بتوانيم تمامي برندهاي موبايل را از طريق واردات رسمي به بازار کشور عرضه کنيم. سالانه 2 هزار ميليارد تومان بابت قاچاق تلفن همراه هزينه مي‌شود که سود آن به جيب قاچاقچيان مي‌رود. در نتيجه دولت سود و عوارض خود را از آن‌ها دريافت نمي‌کند، مردم متضرر مي‌شوند و فروشندگان گوشي هاي رسمي نيز تحت فشار قرار مي‌گيرند. ما به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قول مي‌دهيم تا مثل قبل، بيشترين همکاري را داشته باشيم و به هر مشکلي که برخورديم، آن را برطرف کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ توحید فارسی افزود: در اجراى طرح تشدید مبارزه با کالاى قاچاق، ماموران پلیس آگاهی حین کنترل خودروهاى عبوری در محورهاى مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز حامل بار مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ کیسه ۲۵ کیلویی انواع غذاى ماهى و آبزیان خارجى قاچاق به وزن ۱۰ تن را کشف کردند و در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اینکه قاچاق کالا همواره ضربه سنگینی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و موارد مشابه مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

 

دیگر خبرها

  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی