Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرري ـ ايرنا - رئيس اداره جهاد کشاورزي شهرستان ري گفت: اين شهرستان با توليد 172 هزار و 929 تن شير در 9 ماه سال جاري توانسته رتبه اول توليد شير استان تهران را به خود اختصاص دهد.

ابوالفضل خليل پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا به نگهداري 59 هزار و 515 راس گاو شيري در 300 واحد صنعتي و 108 واحد کوچک و روستايي در سطح شهرستان ري اشاره کرد و افزود: توليد شير در شهرستان ري نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خريد اعتباري شير توسط کارخانه هاي لبني را از مهمترين مشکلات دامداران شهرستان ري عنوان کرد و يادآور شد: دامداران بايد تمام نهاده هاي خود اعم از علوفه، جو، کنجاله و سويا را به صورت نقدي خريد کنند ولي در عوض شير خود را نمي توانند نقدي به فروش برسانند که اين امر باعث نارضايتي اين قشر مهم و تاثير گذار شده است.
خليل پور با بيان اينکه شهرستان ري در 9 ماه سال جاري 35 هزار و 557 تن گوشت قرمز گوساله، گاو و گوسفند توليد کرده است ،افزود: اين شهرستان نسبت به 9 ماه سال گذشته 10 درصد افزايش توليد گوشت قرمز را داشته و توانسته پس از شهرستان ورامين رتبه دوم توليد گوشت قرمز را نيز در استان تهران به خود اختصاص دهد.
وي ادامه داد: دامداران شهرستان ري در جهت توليد گوشت دام سنگين 10 هزار و 737 گوساله پرواري را در 23 واحد صنعتي و 124 واحد روستايي و کوچک نگهداري مي کنند، همچنين پرواربندان دام سبک شهرستان ري نيز 51 هزار و 873 راس گوسفند را در 13 واحد پرورش صنعتي و 136 واحد کوچک و روستايي نگهداري مي کنند.
*** شهرستان ري رتبه دوم توليد تخم مرغ استان تهران را دارد
خليل پور در بخش ديگر سخنان خود به توليد تخم مرغ در شهرستان ري اشاره کرد و افزود: اين شهرستان با توليد 19 هزار و 154 تن تخم مرغ از ابتداي سال جاري تاکنون؛ ضمن اينکه 10 درصد نسبت به سال گذشته افزايش توليد داشته است، توانسته رتبه دوم توليد تخم مرغ را هم در استان به خود اختصاص دهد.
وي با بيان اينکه يک ميليون و 651 هزار و 523 قطعه مرغ تخم گذار در هفت واحد توليد شهرستان ري وجود دارد، اظهار داشت: شيوع آنفلانزاي مرغي، قيمت بالاي نهاده هاي توليد تخم مرغ مانند سويا و ذرت مهمتري دليل افزايش قيمت تخم مرغ در ماه هاي اخير بوده است.
خليل پور با بيان اينکه شهرستان ري 9 واحد فعال نگهداري مرغ گوشتي دارد عنوان داشت: مرغداران اين شهرستان با نگهداري 240 هزار و 300 قطعه مرغ گوشتي رتبه پنجم توليد گوشت مرغ را در استان تهران دارند.
وي در ادامه با بيان اينکه 30 واحد زنبور داري در سطح شهرستان ري نيز فعال است ابراز داشت: زنبورداران اين شهرستان با داشتن 3 هزار و 269 کلني زنبور توانستند در سال جاري 30 تن عسل تهيه کنند.
خليل پور در پايان اعطاي وام هاي کم بهره به توليد کنندگان بخش کشاورزي، ثابت ماندن قيمت نهاده هاي توليد و خريد تضميني و نقدي محصولات حوزه کشاروزي را در رشد و توسعه بخش کشاورزي شهرستان ري بسيار مفيد دانست.
3218/6003
خبرنگار: امير جعفري سرگزه ** انتشار: روح اله صائب
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۸۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشورهای اروپایی با بیشترین تولید ناخالص داخلی

لوکزامبورگ، ایرلند و سوئیس با تولید ناخالص داخلی بالای ۱۰۰ هزار دلار در فهرست ثروتمندترین کشورهای اروپا قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اروپا خانه بعضی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین اقتصادهای جهان است. سطح تولید ناخالص داخلی سرانه این قاره در ۴۴ کشور با استفاده از داده‌های صندوق بین‌المللی پول، ثروتمندترین و فقیرترین کشورهای اروپا را بر اساس سرانه تولید ناخالص داخلی تعیین کرده است که لوکزامبورگ، ایرلند و سوئیس با تولید بالای ۱۰۰ هزار دلار در فهرست ثروتمندترین کشورهای اروپا قرار دارند.

سه کشور شمال اروپا (نروژ، ایسلند و دانمارک) نیز بین ۷۰ تا ۹۰ هزار دلار در جایگاه‌های بالایی لیست قرار دارند و سایر همتایان شمال اروپا (سوئد و فنلاند) در خارج از ۱۰ رتبه برتر، بین ۵۵ تا ۶۰ هزار دلار تولید دارند.

سه کشور شمال اروپا (نروژ، ایسلند و دانمارک) نیز بین ۷۰ تا ۹۰ هزار دلار در جایگاه‌های بالایی لیست قرار دارند و سایر همتایان شمال اروپا (سوئد و فنلاند) در خارج از ۱۰ رتبه برتر، بین ۵۵ تا ۶۰ هزار دلار تولید دارند.

در همین حال بزرگ‌ترین اقتصادهای اروپا شامل آلمان، بریتانیا و فرانسه، با تولید ناخالص داخلی حدود ۵۰ هزار دلار در میانه فهرست ۲۰ کشور برتر و در پایان اروپای شرقی با تولید ناخالص داخلی بسیار کمتر در رتبه‌های پایین‌تری قرار گرفته‌اند. در این گروه اوکراین با پنج‌هزار و ۶۶۰ دلار رتبه آخر را به خود اختصاص داده است‌.

سرانه تولید ناخالص داخلی اروپا در سال ۲۰۲۴

لوکزامبورگ ۱۳۱ هزار و ۳۸۰ دلار

ایرلند ۱۰۶ هزار و ۰۶۰ دلار

سوئیس ۱۰۵ هزار و ۶۷۰ دلار

نروژ ۹۴ هزار و ۶۶۰ دلار

ایسلند ۸۴ هزار و ۵۹۰ دلار

دانمارک ۶۸ هزار و ۹۰۰ دلار

هلند ۶۳ هزار و۷۵۰ دلار

سان‌مارینو ۵۹ هزار و ۴۱۰ دلار

اتریش ۵۹ هزار و ۲۳۰ دلار

سوئد ۵۸ هزار و ۵۳۰ دلار

بلژیک ۵۵ هزار و ۵۴۰ دلار

فنلاند ۵۵ هزار و ۱۳۰ دلار

آلمان ۵۴ هزار و ۲۹۰ دلار

انگلستان ۵۱ هزار و ۷۰ دلار

فرانسه ۴۷ هزار و ۳۶۰ دلار

آندورا ۴۴ هزار و ۹۰۰ دلار

مالتا ۴۱ هزار و۷۴۰ دلار

ایتالیا ۳۹ هزار و ۵۸۰ دلار

قبرس ۳۷ هزار و ۱۵۰ دلار

اسپانیا ۳۴ هزار و ۵۰ دلار

کد خبر 751677

دیگر خبرها

  • اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی رتبه اول را کسب کرد
  • رتبه برتر اردبیل در حدنگاری
  • کشورهای اروپایی با بیشترین تولید ناخالص داخلی
  • جایگاه نخست گیلان در تولید خاویار در کشور
  • مس ظرفیت رسیدن به رتبه بالای تولید دنیا را دارد
  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان
  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود