Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از احداث مجموعه فرهنگی ورزشی این سازمان بارویکرد ورزش‌های حرفه‌ای و همگانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، امین مقومی در بازدید معاون عمرانی استاندار قم، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل ورزش و جوانان قم از مجموعه فرهنگی ورزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: این مجموعه دارای زمینی به مساحت ۳۲ هزار و ۸۱۷ متر مربع واقع در منطقه پردیسان قم است که با رویکرد ورزش‌های حرفه‌ای، همگانی و خانواده محور طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ورزش‌های پیش بینی شده در این مجموعه ورزشی بیان داشت: در طرح این مجموعه، فضاهایی از قبیل سالن چند منظوره ورزشی با زیربنای ۴ هزار و ۱۱۶ متر مربع، سالن ورزش‌های رزمی با زیربنای ۸۸۴ متر مربع و سالن فرهنگی ورزشی کودکان با زیربنای هزار و ۸۰۰ مترمربع لحاظ شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم اضافه کرد: این مجموعه ورزشی علاوه بر فضاهای مستقل؛ دارای فضاهای روباز ورزشی از قبیل زمین تنیس خاکی به مساحت ۸۰۸ متر مربع، زمین چمن مصنوعی به مساحت هزار و ۲۵۰ متر مربع، پیست اسکیت به مساحت ۶۳۶ مترمربع و مجموعه مینی گلف به مساحت ۹۷۰ متر مربع می‌باشد.

وی افزود: جهت رفاه حال استفاده کنندگان در این مجموعه یک واحد رستوران به مساحت ۲۰۰ متر مربع و یک واحد کافی شاپ به مساحت ۱۰۰ متر مربع دیده شده است و از دیگر ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به پیست پیاده‌روی به مساحت هزار و ۵۲۶ متر مربع و پیست دوچرخه سواری به مساحت ۳ هزار و ۳۶۵ متر مربع و فضای سبز مجموعه به مساحت ۶ هزار و ۸۲۰ مترمربع اشاره کرد.

مقومی گفت: سازمان نظام مهندسی استان قم در اسفندماه ۱۳۹۵ نسبت به برگزاری مناقصه عمومی جهت انتخاب پیمانکار احداث دیوار محوطه و زیرسازی محوطه مجموعه اقدام کرد که عملیات اجرایی آن توسط برنده مناقصه یعنی شرکت صادق بشیر در اواخر اسفند ۱۳۹۵ آغاز و در تاریخ ۱۷ دی‌ماه سال جاری تحویل موقت پیمان شامل احداث دیوار محوطه، احداث سردر و زیرسازی محوطه انجام شد.

وی همچنین بیان داشت: احداث عملیات سازه سالن چند منظوره ورزشی نیز از اوایل فروردین‌ماه ۱۳۹۶ توسط شرکت طرح و ساخت نیماد که برنده مناقصه برگزارشده در اسفند ۹۵ بود، آغاز و عملیات اجرایی آن به همراه ساخت سازه سکوها در پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد قرار دارد.

وی عنوان کرد: تحویل موقت سازه سالن چند منظوره و سکوهای آن در اواخر دی‌ماه سال جاری صورت گرفت و در حال حاضر مناقصه پروژه تکمیل عملیات معماری و تأسیسات سالن چند منظوره ورزشی در حال برگزاری می‌باشد.

تأکید بر تکمیل پروژه‌ها نیمه تمام با کمک بخش خصوصی

معاون امور عمرانی استاندار قم نیز در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت فیزیکی مطلوب این مجموعه ورزشی اظهار داشت: جای خوشحالی است که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در عرصه احداث مجموعه ورزشی وارد میدان شده و تاکنون نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیشرفت فیزیکی خوبی را شاهد هستیم که امیدواریم این مسیر تا پایان کار ادامه یابد.

محسن بهشتی ابراز داشت: این مجموعه ورزشی می‌تواند نیازهای ورزشی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را که بالغ بر ۵ هزار نفر هستند، پاسخ دهد و از طرفی نیز اهالی منطقه پردیسان می‌توانند از ظرفیت‌های خوب این مجموعه فرهنگی ورزشی استفاده کنند.

وی گفت: سیاست دولت در پروژه‌های این گونه واگذاری به بخش خصوصی است و امروز نیز یکی از اولویت‌های استان، تکمیل پروژه‌ها نیمه تمام با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است که امیدواریم با تکمیل شدن این مجموعه ورزشی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، سرانه فضاهای ورزشی در استان نیز افزایش یابد.

معاون استاندار قم، از مدیران کل دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل ورزش و جوانان که در این بازدید حضور داشتند خواست تا همکاری و مساعدت لازم را با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در راستای تکمیل نمودن هر چه زودتر این پروژه بزرگ ورزشی داشته باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی احمد حمزه زاده در نشست ستاد احیای ربع رشیدی تبریز مساحت عرصه و اعیانی این اثر باستانی و تاریخی در تبریز را طبق اسناد کهن بیش از ۹۰ هکتار اعلام و اظهار کرد: این محل در طول هفت قرن همواره مورد تهاجم و دستبرد حکومت‌ها و جوامع محلی قرار گرفته و در زمان حاضر کمتر از ۱۳ هکتار آن قابل احیا است.

به گفته وی در سال‌های اخیر و با مساعدت نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف بیش از یازده هکتار این مجموعه تملک و آزادسازی شده است.

حمزه زاده با اشاره به اجرای پنج فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در مجموعه ربع رشیدی ادامه داد: این مجموعه در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در فهرست موقت یونسکو برای ثبت جهانی قرار گرفته که نیازمند آزادسازی اراضی است.

وی جلوگیری از ساخت و ساز‌ها در حریم محوطه و تلاش برای تملک اماکن واقع در حریم از جمله پمپ بنزین خیابان عباسی را از رویکرد‌ها و اهداف اصلی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برشمرد.

حمزه زاده اراضی محوطه ربع رشیدی را مهم و حساس از نظر باستان شناسی یاد کرد و گفت: به دلیل اهمیت موضوع راه دسترسی از کف خیابان تا برج ربع رشیدی با پلکان‌های چوبی و با فاصله از سطح خاک پوشانده شده است تا مراقبت‌های لازم و کافی از این محوطه به عمل آید.

وی گفت: هر گونه اقدام مرمتی و ایجاد امکانات رفاهی برای گردشگران در ربع رشیدی با استفاده از سازه‌های برگشت پذیر به طبیعت ممکن است.

محوطه تاریخی ربع رشیدی که از آن به عنوان نخستین دانشگاه بین المللی جهان یاد شده و قدیمی‌ترین موقوفه ایران است، در قرن هشتم هجری قمری به دستور خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی ساخته شد و به همین علت این شهرک را رشیدیه یا ربع رشیدی نامیدند و به جز چند بنای فرو ریخته متعلق به دوره صفویه، چیز دیگری از آن همه عظمت و زیبایی باقی نمانده است.

هم اکنون تپه‌ای گردمانند در قسمت شمال شرقی تبریز و در دامنه کوه سرخ و سر به فلک کشیده عینـالی (عون بن علی) و در انتهای خیابان عباسی به چشم می‌خورد که حدود ۷۰۰ سال پیش شهرکـی زیبا و باشکوه، دارای ۳۵ هزار واحد مسکونی و یک هزار و ۵۰۰ مغازه و حمام بهداشتی و کارخانه‌های نساجی، رنگرزی، کاغذسازی و ضرب سکه بود و جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در آن سکونت داشتند.

این شهرک دانشگاهی در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد در جهان و به عنوان یک مرکز علم، صنعت، پرورش طبیبان و دانشمندان زبانزد تاریخ نویسان بود.


دیگر خبرها

  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل