Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛داوود قاسملو، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:در استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقاع متبرکه وجود دارد که بسیاری از این اماکن مقدسه علی‌رغم نیاز به نگهداری و هزینه‌های جاری، فاقد درآمد هستند.

قاسملو با اشاره به اینکه هزینه‌هایی که برای نگهداری از بقاع متبرکه صورت می‌گیرد از محل نذورات مردمی و موقوفات مرتبط با این مساله و در راستای اجرای نیات واقفین است، تصریح کرد: نگهداری از اماکن مقدسه به تنهایی از عهده اداره اوقاف و امور خیریه برنمی‌آید و ضروری است دولت نگاه ویژه‌ای در این زمینه به‌ویژه حمایت مالی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷ طرح جامع برای امامزادگان استان آماده شده، تاکید کرد: ۳ هزار متر مربع بازسازی و نگهداری رقبه، عرصه و عیان به مبلغ ۱۴۰میلیون تومان، تجهیز و افزایش سرویس‌های بهداشتی به مبلغ ۵۸ میلیون تومان همچنین ۴۰۰ میلیون تومان هزینه تکمیل واحدهای نیمه‌تمام شده است.

قاسملو تصریح کرد: از مخارج امامزادگان ۴۰ درصد برای عمران و آبادانی بقعه، ۳۰ درصد برای امور جاری و هزینه‌های مصرفی بقعه، ۲۰ درصد مسائل فرهنگی و مذهبی و ۱۰ درصد به حق‌ تصدی اختصاص دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت عملکرد موقوفات و بقاع متبرکه گفت: این اقدام به منظور شفاف‌سازی درآمدها و گردآوری آمار براساس بند ب ماده ۱۷۷ قانون برنامه پنجم توسعه کشور با بیش از ۴۰ عنوان سرفصل اطلاعاتی، راه‌اندازی شده و بر این اساس حتی یک ریال از درآمد اماکن متبرکه را جای دیگر نمی‌توان هزینه کرد.

انتهای پیام/ن

 

در استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقاع متبرکه وجود دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳ ، پایان خرداد سال‌جاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عباس برزگر با اشاره به اینکه پیگیری تأمین مسکن جامعه ایثارگری از جمله وظایف بنیاد شهید است، اظهار کرد: جانبازان با هر درصد جانبازی، فرزندان و همسران شهدا، والدین شهدا و آزادگانی که تا کنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند و متقاضی تسهیلات مسکن هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه my.isaar.ir یا با مراجعه حضوری به بنیاد شهید محل پرونده خود نسبت به ثبت‌نام و تشکیل پرونده در جهت بهره‌مندی از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران ۲۰ ساله و با نرخ سود چهار درصد است، یادآور شد: پرداخت مابه‌التفاوت سود این تسهیلات بر عهده دولت است و در صورتی‌که ایثارگری قبلاً یک‌بار از این تسهیلات در سنوات گذشته بهره‌مند شده است و تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به تسویه اقدام کرده باشد، اما دارای دهک‌بندی زیر ۷ و فاقد مسکن و مستأجر باشد، می‌تواند مجدداً از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر اینکه مهلت معرفی به بانک جهت دریافت این تسهیلات تا پایان خرداد سال‌جاری است، ادامه داد: نرخ تسهیلات مسکن برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر، ۶۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها، ۵۰۰ میلیون، شهرستان‌ها، ۴۰۰ میلیون و روستاها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 751340

دیگر خبرها

  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • اسماعیل هنیه: آماده توافق آتش‌بس جامع هستیم
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است