Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - فرماندار ایجرود گفت: 99.82درصد خانواره های روستایی شهرستان ایجرود به آب شرب سالم دسترسی دارند.

اسماعیل بیات روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، افزود: سلامت آب یکی از مسائل حیاتی جامعه به شمار می رود.
بیات خاطرنشان کرد: بر اساس آمار بنیاد مسکن، امسال راه ارتباطی10 روستای ایجرود با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون ریال آسفالت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار ایجرود تاکید کرد: تا کنون 85 وام بازسازی مسکن و مسکن روستایی به روستائیان پرداخت شده است.
بیات افزود: برای تامین مسکن این قشر زحمتکش و توسعه روستاهای ایجرود، بنیاد مسکن 12 هکتار از اراضی را تملک کرده و برای ساخت مسکن اختصاص داده است.
فرماندار ایجرود گفت: همچنین شبکه بهداشت ایجرود نیز رتبه نخست رعایت حقوق شهروندی استان را به خود اختصاص داده است.
در شهرستان ایجرود به ازای هر 264 نفر یک تخت فعال وجود دارد و به ازای هر یک هزار و 175 نفر یک تخت ثابت.
همچنین در این شهرستان 20 پزشک متخصص و عمومی در مراکز درمانی خدمت می کنند.
وی یادآور شد: در سالجاری هفت مرکز، خانه بهداشت و پانسیون مسکونی پزشک با اعتبار حدود 41 میلیارد ریالی بهره برداری شده است.
بیات اظهار داشت: هم اکنون 6 پروژه در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی میانگین بالای 50 درصد در این بخش داریم.
فرماندار ایجرود خاطرنشان کرد: خوشبختانه از سال 86 گزارشی مبنی بر مرگ مادر باردار در این شهرستان گزارش نشده است.
در حال حاضر 9 داروخانه در ایجرود فعالیت می کنند، همچنین چهار آمبولانس و خودروی کمک دار برای مسیرهای صعب العبور در سال جدید خریداری شده است.
بیات خاطرنشان کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جادی ایجرود در سالجاری برای آسفالت کشی، لکه گیری، اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز، بهسازی راه، تعمیرات اساسی پل، نصب گاردریل، خط کشی جاده و ایمن سازی محدوده مدارس بیش از 59 میلیارد ریال هزینه کرده است.
به گزارش ایرنا ، ایجرود به عنوان یکی از شهرستان‌های استان زنجان در مسیر جاده زنجان - بیجار و در فاصله 35 کیلومتری از مرکز استان واقع شده است ، جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۹5، بیش از 36 هزار نفر بوده ، این شهرستان دارای 2 بخش و 2 شهر به مرکزیت زرین آباد است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل

حامد کیخسروی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات بانکی طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گفت: با پرداخت این تسهیلات با بهره پنج درصد و با اقساط ۲۰ ساله گام مهمی در مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل برداشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین از آغاز روند معرفی متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به بانک‌های عامل در سال جدید خبر داد و افزود: با اجرای این طرح و با ارائه خدمات فنی در قالب نقشه‌های مهندسی، روند احداث مسکن مقاوم در برابر حوادث در روستاهای استان اردبیل تسریع می‌شود.

به گفته او، طی یک سال گذشته تمام سهمیه ساخت چهار هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل جذب شده و چهار هزار واحد مسکونی روستایی برابر آخرین ضوابط فنی و عمرانی مقاوم‌سازی شد.

کیخسروی  خواستار استقبال روستاییان استان از این فرصت ویژه در سال جاری شد و گفت: استان اردبیل در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی که با مشارکت خود روستاییان در حال اجراست، جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.

او میانگین نرخ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در مناطق روستایی کشور را ۵۸ درصد ذکر کرد و افزود: نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و ۶۴ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۶۶ هزار واحد از این واحدهای مسکونی در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.

او در ادامه الگوی ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن در روستاهای این استان را معیشت محور و مطابق با شرایط و نیاز روستاییان عنوان کرد و افزود: در تهیه نقشه و ساخت مسکن روستایی، مطابق با نیاز و درخواست روستاییان اقدام می‌شود تا زندگی، تولید و نیاز روستاییان آسیب نبیند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو
  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • اولویت اول ما توسعه روستایی است
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد