Web Analytics Made Easy - Statcounter


سمنان – مدیرکل پلیس افتخاری ناجا با بیان اینکه مشارکت در تامین امنیت نیازمند مشارکت مردم، نهادهای اجتماعی و دولتی است، گفت: ۱۱هزار زن عضو پلیس افتخاری هستند.

به گزارش امتداد نیوز، سرهنگ نصرت‌الله امیری ظهر پنج‌شنبه در نشست تخصصی روسای پلیس‌های افتخاری استان‌های کشور به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان بابیان اینکه ۳۳ هزار پلیس افتخاری با حکم عضویت و به‌صورت رسمی در سطح کشور با سازمان خدماتی پلیس بر اساس نوع مأموریت همکاری دارند، ابراز داشت: از این تعداد ۱۱ هزار نفر زن هستند که به‌زودی برای این افراد کارت شناسایی نیز صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه پلیس با راه‌اندازی و جذب نیروهای افتخاری متعهد می‌تواند به مشارکت حداکثری در دریافت اخبار و اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن دسترسی پیدا کند، افزود: با توجه به پهناوری کشور بی‌شک تأمین امینت نیازمند مشارکت حداکثری مردم است که در قالب پلیس افتخاری این امر به‌خوبی در جامعه نهادینه می‌شود.

مدیرکل پلیس افتخاری ناجا بابیان اینکه طرح پلیس افتخاری مورد استقبال زیادی در جامعه واقع‌شده است، ابراز داشت: پلیس رویکرد مردمی کردن امنیت را در سیاست‌های خود دنبال می‌کند که بر همین اساس توانستیم در برقراری آرامش و امنیت نقش مهمی را در جامعه ایفا کنیم.

امیری بابیان اینکه برای ضابطان پلیس افتخاری تا سال آینده کارت شناسایی صادر خواهد شد، اضافه کرد: بر اساس قرارداد منعقدشده با بیمه، اعضای ثابت پلیس افتخاری از خدمات بیمه‌ای شناور نیز بهره‌مندمی شوند که نشان می‌دهد پلیس برای حمایت از این افراد طرح‌های حمایتی مطلوبی را نیز در دستور کار خود دارد.

وی افزود: پلیس سمنان با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های ویژه استانی طرح‌های بسیار مناسبی را در این حوزه اجرا کرده است که امیدواریم این اقدامات در سایر شهرستان‌های کشور نیز به نحو شایسته انجام شود.

true برچسب ها : امنیت اجتماعی پلیس ناجا نیروی انتظامی سمنان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند

در راستای تأمین این منویات ذکر چند نکته ضروری است:

نخست اینکه یکی از اولویت‌های جامعه کارگری در آستانه روز جهانی کارگر، مقوله درآمد و معیشت است. قدرت خرید کارگران در سال‌های اخیر به‌شدت کاهش پیدا کرده است. امروز یکی از مطالبات عمومی کارگران، افزایش دستمزد است و بر این اساس رقمی که  امسال برای حداقل مزد تعیین شده به هیچ وجه کفاف نیازهای معیشتی آنان را نمی‌دهد و انتظار دارند رقم مزد۱۴۰۳ مورد بازنگری قرار گیرد. 

خواسته دیگر کارگران این است که به مطالباتشان برای مشارکت در بازار کار توجه شود، بنابراین دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند. اگر فکر کنیم نظرات کارگران بدون اثرگذاری و کارآمدی است، کشور را از سرمایه نیروی انسانی محروم کرده‌ایم و از این ظرفیت عظیم که همانا حضور و مشارکت کارگران است، غفلت ورزیده‌ایم. کارگران هم دانش و مهارت دارند و هم نیروی انسانی بالقوه و موتور محرک توسعه هستند. در همه کشورها محوریت بازار کار، اول سرمایه انسانی (نیروی کار) است و بعد سرمایه‌های مادی؛ اما متأسفانه در ایران به این امر توجه نداریم و اگر بخواهیم از این ظرفیت بزرگ برای توسعه و رونق تولید استفاده کنیم، باید به کارگران توجه ویژه داشته باشیم.

فراموش نکنیم کارگران علاوه بر اینکه صاحب مهارت‌اند، بعضاً کارآفرین هم هستند و می‌توانند در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های خارق‌العاده انجام دهند یا از طریق تشریک‌مساعی با همکاران خود بخش‌های بزرگی از مشکلات صنعتی کشور را حل کنند. بنابراین توجه به کارگران و مشارکت و اعمال رأی آن‌ها در تصمیمات هم می‌تواند برای این قشر، روحیه‌بخش باشد و هم در عین حال امنیت ملی را ارتقا دهد.

اکثر قریب به اتفاق کارگران، قراردادی هستند، کارگران به فردا و آینده شغلی خود اطمینان ندارند اما متأسفانه دولت سازوکارهای مناسبی برای حمایت از کارگر ندارد نظارت‌ها نیز ضعیف است، امنیت شغلی کارگران دچار مشکلات اساسی شده است.

دیگر خبرها

  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • جزئیات پرونده‌های قاچاق دختران و خانه فساد؛ پروژه کینگ، چَتِر بِیت و رافائل/ باندهای قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری