Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:29:36 GMT

500 جلیقه ضدگلوله بین محیط بانان کشور توزیع می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۶۹۱۸۲

500 جلیقه ضدگلوله بین محیط بانان کشور توزیع می شود

قزوین-ایرنا-فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور گفت: هفته آینده برای نخستین بار 500 جلیقه ضدگلوله بین محیط بانان این دستگاه توزیع می شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ جمشید محبت خانی روز پنجشنبه در جمع محیط بانان استان قزوین افزود: این جلیقه ها از آن جهت در اختیار محیط بانان قرار می گیرد تا آنان با قدرت بیشتری با شکارچیان متخلف و افراد سودجو و قانون شکن مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور در ادامه به شهادت 120شهید محیط بان از ابتدای انقلاب تا کنون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 200 جانباز محیط بان نیز داریم که بیشترین تهدید برای این نیروهای خدوم تیراندازی از سوی شکارچیان متخلف است.
سرهنگ محبت خانی با اشاره به فعالیت 600 پاسگاه حفاظت محیط زیست در کشور،افزود: با فعالیت محیط بانان میزان تخلفات در سال جاری نسبت به سال گذشته 17درصد کاهش داشته و به لحاظ کشف سلاح نیز 27 درصد رشده داشته ایم.
وی به محیط بانان توصیه کرد که به منظور حفظ جان خود و هموطنان به محض مشاهده فرد متخلف سعی نکنند از آخرین راهکار یعنی استفاده از سلاح استفاده کنند تا شاهد گرفتار شدن محیط بانان و حبس آنها نباشیم.
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور در ادامه با اشاره به کمبود تجهیزات مورد نیاز محیط بانان، گفت: تامین بودجه لازم برای تجهیز انسانی و نظامی محیط بانی بسیار مهم و لازم است چرا که با وجود بحران های مختلف زیست محیطی باید داشتن نیروی انسانی با ابزارهای مناسب در اولویت قرار گیرد.
وی اظهار کرد: امروز اگر لباس و یا تجهیزاتی برای یک محیط بان تهیه می شود نباید منتی بر او باشد بلکه این یکی از وظایف سازمان حفاظت از محیط زیست است که در جهت تهیه امکانات مورد نیاز محیط بان و آموزش او تلاش کند.
محبت خانی تصریح کرد: محیط بانان به عنوان حافظان پارک های ملی و منابع طبیعی در خط مقدم مبارزه با شکارچیان و آسیب زنندگان به محیط زیست هستند و کار آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.
در پایان این نشست هر یک از محیط بانان در خصوص مسائل و مشکلات خود مطالبی را بیان کردند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری*انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور از اجرای ۷۸۰۰ نوبت پایش نظارتی محیط زیستی از حوزه‌های مختلف آب و فاضلاب، خاک، هوا و پسماند خبر داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: این استان با انجام ۷۸۰۰ نوبت پایش نظارتی محیط زیستی، پس از استان تهران رتبه دوم کشور طبق سامانه جامع ملی محیط زیست کشور، را از آن خود کرده است.

وی گفت: از این تعداد پایش نظارتی محیط زیستی انجام شده در استان، ۴۰۷۵ بازدید، از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و ۳۷۲۶ نوبت بازدید، از طریق اجرای برنامه خود اظهاری از طریق آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، صورت پذیرفته است.

اله پور عنوان کرد: این بازدیدها منتج به صدور ۲۱۸۰ فقره اخطاریه محیط زیستی برای منابع و صنایع آلاینده در جهت رفع آلودگی شده است، که طبق آن در سال ۱۴۰۲، ۱۴۳۴ مرکز آلاینده شناسایی و در فهرست مراکز آلاینده استان قرار داده شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، از عمده دلایل افزایش شناسایی منابع آلاینده و صدور اخطاریه‌ها را، هدفمند تر شدن بازدیدها با اولویت منابع دارای آلایندگی، تشدید نظارت‌ها، توجه به حفظ کیفیت منابع آبی، توجه به پایش واحدهای خدماتی و معدنی و تغییرات دستورالعمل اجرایی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، بر شمرد.

کد خبر 6080060

دیگر خبرها

  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • حمایت مجدد تیم ملی فوتبال از یوزپلنگ ایرانی | تصویر یوز ایرانی به پیراهن تیم ملی برمی‌گردد
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • تصویر یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی فوتبال بازمی‌گردد