Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: محققان موفق شدند با کشف ژنتیکی کودکانی که ممکن است در آینده به دیابت مبتلا شوند را شناسایی کنند.

 گروهی از محققان بین المللی موفق به کشف شش منطقه جدید کروموزومی شده اند که در آینده به شناسایی کودکانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 1 قرار دارند، کمک می کند.به گزارش  پایگاه اینترنتی یورک الرت، این کشف همچنین محققان را قادر می سازد ژن های بیشتری را که باعث ابتلا به دیابت نوع 1 می شوند و همچنین اهداف بیشتری را برای درمان و یا حتی پیشگیری از این بیماری، شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مناطق جدید ژنتیکی توسط محققان گروه بین المللی تحقیقاتی TEDDY و در افراد جوانی کشف شد که یا دیابت نوع 1 داشتند و یا در بدن آنها ساخت آنتی بادی ها در برابر سلول های تولیدکننده انسولین آغاز شده بود، روندی که اغلب پیش درآمد پیدایش کامل دیابت نوع 1 است .

مطالعه محققان روی پنج هزار و 806 نفر که نتایج آن در مجله Autoimmunity منتشر شد، همچنین تایید می کند که سه منطقه ژنتیکی یاد شده پیشاپیش با یکی از این شرایط مرتبط پیوند دارند.

دکتر جین شونگ مدیر مرکز بیوتکنولوژی و پزشکی ژنتیک در کالج پزشکی گرجستان در دانشگاه Augusta و محقق اصلی TEDDY می گوید: ما می خواهیم یک پروفایل دقیق از افرادی که به این بیماری مبتلا خواهند شد و همین طور زمان ابتلای آنها به این بیماری تهیه کنیم.

محققان گروه TEDDY همچنین در راستای نظریه خود که معتقدند احتمال ابتلا به دو زیرگروه دیابت نوع 1 با مطالعات طولی روی افراد در معرض خطر مشخص خواهد شد، موفق شدند مناطق مختلف کروموزومی را شناسایی کنند که با اولین نمایش آنتی بادی در بدن یک بیمار -- که نشانه به فعالیت انداختن لوزالمعده توسط سیستم ایمنی است -- ارتباط داشت.

دیابت نوع ۱ که در گذشته دیابت وابسته به انسولین نامیده می‌ شد و هر سنی را دربر می‌ گیرد اما در کودکان و جوانان شایع ‌تر است. بدن افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ قادر به تولید انسولین کافی نیست.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!

ستاره پیشین فوتبال انگلیس لیونل مسی را به استفاده از استروئید متهم کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از دیلی میل، جوی بارتون بازیکن پیشین منچسترسیتی و نیوکاسل مدعی است، لیونل مسی برنده هشت توپ طلا در جوانی با استروئیدها تغییر ژنتیکی پیدا کرده است.

بارتون گفت: برای من، یک ستاره بزرگ در کنار نام لیونل مسی وجود دارد، زیرا در سنین پایین به دلیل مشکلات رشد به او استروئید داده شد. مسی در جوانی اصلاح ژنتیکی شده بود، بنابراین باید یک ستاره در کنار نام او وجود داشته باشد. کاپیتان تیم ملی آرژانتین به دلیل کمبود هورمون رشد که در 9 سالگی تشخیص داده شد، دوره‌های درمانی را گذراند که تا 14 سالگی آن را به پایان رساند.

افزایش قابل توجه درآمد اینترمیامی پس از حضور مسی

وی افزود: مسی با هورمون‌های رشد تغذیه می‌شد و این نوع داروها به رشد او کمک می‌کردند. اگر او را رها می‌کردند که به طور طبیعی با غذاهای سرخ‌شده و چیزهایی از این قبیل رشد کند، رشد نمی‌کرد و به چیزی که در نهایت انجام داد، نمی‌رسید.

بارتون یک بازی ملی برای انگلیس انجام داده است. او علاوه بر منچسترسیتی و نیوکاسل، در تیم‌های کوئینز پارک رنجرز، برنلی و مارسی فرانسه بازی کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زندگی سالم طول عمر را پنج سال افزایش می‌دهد
  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • شناسایی یک شهاب سنگ از هسته سیارک توسط محققان کشور
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!