Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - شاخص کل بورس از نيمه دوم امسال روند رو به رشد خود را شدت بخشيده به شکلي که در هشت ماهه امسال 14.9 درصد و نسبت به هشت ماهه پارسال 12 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، شاخص کل بازار سرمايه در پايان آبان ماه به رقم 88 هزار و 775 واحد رسيد و بنا بر آخرين اطلاعاتي که بانک مرکزي از وضعيت بورس منتشر کرده، با وجود اين رشد، شاخص مالي در هشت ماهه امسال 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد و نسبت به هشت ماهه پارسال 15.2 درصد کاهش يافته است.
اين آمار بيانگر آن است که شاخص صنعت با ثبت عدد 77 هزار و 724 واحدي در هشت ماهه امسال 17.6 درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال 16.9 درصد رشد يافته است؛ شاخص 50 شرکت برتر بورسي نيز رشد 19.2 درصدي را در هشت ماهه امسال نشان مي دهد که در مقايسه با هشت ماهه سال گذشته 16.4 درصد بهبود داشته است.
با اين اوصاف ارزش معاملات سهام در هشت ماهه امسال به رقم 311 هزار و 228 ميليارد ريال و تعداد سهام معامله شده به 136 ميليارد و 349 ميليون سهم رسيده است که هر دو شاخص روند کاهشي نسبت به هشت ماهه پارسال داشته اند اما تعداد شرکت هاي درج شده در بورس با رشد 0.3 درصدي در ابتداي امسال به 326 شرکت رسيده است.
** انتشار اوراق مشارکت
آمارها نشان مي دهد که وزارت امور اقتصادي و دارايي براي اجراي طرح هاي دولت از ابتداي امسال تا پايان آبان ماه در مجموع 50 هزار ميليارد ريال اوراق مشارکت منتشر کرده که از اين ميزان 44 هزار و 175 ميليارد ريال آن به فروش رفته است.
همچنين شهرداري هاي شيراز و اصفهان نيز در مجموع در اين مدت 6500 ميليارد ريال اوراق مشارکت براي اجراي طرح هاي قطار شهري منتشر کرده اند که 6458 ميليارد ريال آن فروخته شده است.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2025*1436*
خبرنگار: ليلا جودي*انتشار: داود پورصحت*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با افزایش ۵۷۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۵۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۳۵۵ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس