Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد درس اخلاق حوزه علمیه گفت: افرادی که اقدام به اقامه نماز باران می‌کنند از روی ایمان و اعتقادی که به خداوند متعال دارند این سنت الهی را انجام می‌دهند، بنابراین شایسته نیست که برخی افراد در اقامه این سنت الهی تشکیک کنند. ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله تحریری در حاشیه درس اخلاق که در مصلی قدس قم برگزار شد، در گفت و با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اموری که مطلوب است برای مسلمانان در جامعه اسلامی به آن ملتزم باشند این بوده که در هنگام گرفتاری‌ها به درگاه خداوند متعال و اهل‌بیت(ع) تمسک و  التجا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: التجا به درگاه خداوند متعال در همه زمان‌ها برای انسان مؤمن برای حفظ ارتباط قلبی خود با پروردگار مطلوب و لازم بوده اما در زمان گرفتاری‌ها انسان به‌صورت فطری نیازمندی بیشتری برای این‌گونه تضرع و التماس از درگاه خداوند متعال دارد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: بروز مشکلات در جامعه اسلامی علت‌های گوناگونی داشته که لازم بوده انسان ابتدا توجهی به ریشه و علت اصلی مشکلات داشته باشد، بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی غفلت‌ها و کارهای اشتباه عموم مردم از سطح جامعه تا مسئولان و سیاست‌مداران را در برمی‌گیرد، باید در جهت رفع گناهان و استغفار از اشتباهات خود قرار بگیریم، همچنین در کنار استغفار باید برخی فعالیت‌های ظاهری نیز برای جبران و جلب توجهات خداوند باید انجام داد.

آیت‌الله تحریری عنوان کرد: برای هر مشکلی یک فعالیت مناسبی در شرع مقدس در نظر گرفته‌شده که یکی از آن‌ها مسئله نماز باران بوده که در شرع مقدس روی آن تأکید شده است، البته در هرزمانی که جامعه اسلامی با مسئله کم‌آبی و خشک‌سالی روبه‌رو شود مطلوب است که این کار را انجام دهد، همه باید باقدرت و باصفای درونی در این نماز شرکت کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که پیش بینی باران و بارش را انجام می‌دهند هیچ‌وقت به‌صورت قطعی از وقوع باران خبر نمی‌دهد و تخمین‌های ازلحاظ علمی نیز زده می‌شود اما علاوه بر این مسائل باید به وظایف عرفی، عقلایی و شرعی خود نیز در مسئله خشک‌سالی و کم‌آبی جامه عمل بپوشانیم، یکی از عوامل مهم در حبس دعا و حبس باران گناهانی بوده که در جامعه صورت می‌گیرد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: افرادی که به اقدام به اقامه نماز باران می‌کنند از روی ایمان و اعتقادی که به خداوند متعال دارند این سنت الهی را انجام می‌دهند بنابراین شایسته نیست که برخی افراد در اقامه این سنت الهی تشکیک کرده و مشروعیت و مطلوبیت این عمل را زیر سؤال ببرند، یکی از گرفتاری‌های بزرگ جامعه وجود شبهات بی‌پایه و اساس مختلف و اعتنا کردن به آن‌هاست تا التزامات و اعتقادات قلبی مردم را نسبت به وعده‌های الهی سست کند.

آیت‌الله تحریری ابراز کرد: اعتنا کردن به شبهات و دنبال کردن شبهه‌هایی موجود در جامعه سبب کاهش اعتقادات قلبی انسان شده بنابراین باید انسان به وظایف اخلاقی و عملی خود در حوزه وظایف شرعی و اجتماعی و سیاسی خود را به‌درستی انجام دهیم، صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از مهم‌ترین وظایف اجتماعی جامعه بوده که باید به خاطر کم‌آبی و خشک‌سالی‌های موجود در جامعه همه بر انجام آن همت گمارند.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود

استاندار مازندران گفت: بیش از ۲۰ میلیون گردشگر هر سال وارد مازندران می‌شوند، بنابراین توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی اهمیت دارد و ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری در نشست با دبیران ستاد اقامه نماز مازندران بر لزوم اقامه نماز جماعت اول وقت در دستگاه‌های اجرایی مازندران تاکید کرد و گفت: افرادی که دچار ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند با فرهنگ و اقامه نماز بیگانه هستند و بخش عمده آسیب‌های اجتماعی ناشی از سبک شماری نماز است.

وی به ورود بیش از 20 میلیون گردشگر به مازندران اشاره کرد و یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی اهمیت دارد و تقویت در این زمینه ضروری است. 

استاندار مازندران تصریح کرد: نشست شورای اقامه نماز جزو برنامه‌های اولویت‌دار استان است و لازم است این نشست‌ها در شهرستان‌ها به صورت منظم برگزار شود.

همه دستگاه‌ها پای کار بیایند

دبیر شورای اقامه نماز مازندران هم با بیان اینکه باید مصوبات شورای اقامه نماز در دوره‌های گذشته از سوی مسئولان اجرایی شود، تاکید کرد: نیاز داریم تا همه دستگاه و نهاد‌ها در اجرای مصوبات شورای اقامه نماز پای کار باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: اماکن و مساجد بین‌راهی باید برای اقامه نماز برای جانبازان و معلولان مناسب‌سازی شود.

وی با بیان اینکه هر ساله با جمعیت شناور روبه‌رو هستیم، افزود: مازندران قطب گردشگری بوده، اما متاسفانه بیشتر مساجد بین‌راهی در هنگام نماز صبح بسته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد