Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام از برگزاری کنگره شهید نواب صفوی خبر داد و گفت: زمان آن رسیده است که مخالفان و موافقان مبارزات علیه طاغوت و حامیان روحانیت مقابل هم قرارگرفته و به مناظره بپردازند. ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدمهدی عبد خدایی ظهر امروز در دیدار اعضای کنگره شهید نواب صفوی با آیت‌الله علوی گرگانی، با اشاره به اهمیت مبارزات فدائیان اسلام در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: نام فدائیان اسلام به‌عنوان نخستین کسانی که علیه رژیم طاغوت مبارزه را آغاز کرده‌اند در تاریخ ثبت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نخستین مبارزات گروه فدائیان اسلام را علیه کسروی تبیین کرد و افزود: نام کسروی در تاریخ به‌عنوان کسی که آیین کتاب سوزی را در ایران رواج می‌داد و کتب ادبی و دینی مانند مفاتیح و حافظ را به آتش می‌کشید ثبت‌شده و نخستین کسی که علیه کسروی به اعتراض درخواست شهید نواب صفوی بود.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام از برگزاری کنگره نواب صفوی خبر داد و خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده که مخالفان و موافقان مبارزات علیه طاغوت و حامیان روحانیت مقابل هم قرارگرفته و به مناظره بپردازند.

وی شنیدن صدای مخالفان و موافقان حکومت اسلامی را برای روشنگری ازآنچه در دوران طاغوت اتفاق می‌افتاد لازم دانست و گفت: متأسفانه جوانان ما نسبت به جریان‌های دوران طاغوت بی‌اطلاع بودند و نمی‌دانند ایستادگی رهبر انقلاب در مقابل آمریکا دارای چه ارزش و مقامی است.

عبد خدایی رانده شدن امریکا از منطقه خاورمیانه را یکی از بزرگ‌ترین افتخارات مبارزه با طاغوت خواند و ابراز کرد: امروز در کشوری زندگی می‌کنیم که آمریکا نه‌تنها دیگر جایگاهی نداشته بلکه از کل منطقه نیز رانده‌شده و این در حالی است که زمانی تمام امور کشور به دستور و فرمان آمریکا اداره می‌شد.

وی با اشاره به نقش آیت‌الله بروجردی در بیداری مسلمان و آغاز مبارزات علیه طاغوت بیان کرد: آیت‌الله بروجردی با تدریس فرهنگ اسلام در کلاس‌های درس خود آغازگر واقعی مبارزات علیه طاغوت بوده و نقش شهید نواب صفوی نیز در شکل‌گیری حکومت اسلامی غیرقابل‌انکار است.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی

دکتر رامیار فرزان امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: کنگره کشوری سوختگی برای نخستین بار در استان گیلان برگزار می شود.

وی بیهوشی و مراقبت های ویژه در سوختگی، مدیریت بیماران سوختگی در اورژانس های پیش بیمارستانی، پرستاری در سوختگی، بازتوانی در سوختگی، هوش مصنوعی در سوختگی، جراحی های ترمیمی و زیبایی در سوختگی، مهندسی بافت و درمان های نوین در سوختگی و پزشکی بازساختی، دستاوردهای دانش بنیان در سوختگی و سلامت روان در سوختگی را از جمله محورهای این دوره کنگره دانست و افزود: کنگره دوازدهم در روزهای دوم و سوم خردادماه ۱۴۰۳ در تالار مرکزی رشت برگزار می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کنگره مذکور با همکاری انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی استان برگزار می شود، عنوان کرد: علاقمندان جهت شرکت در این کنگره می توانند از طریق سایت http://www.burn۲۰۲۴.gums.ac.irثبت نام کنند.

فرزان از ارسال بالغ بر ۳۶۱ مقاله پزشکی، پرستاری و اتاق عمل در رشته های تخصصی به دبیرخانه کنگره واقع در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و تاکید کرد: ۱۷۸ مقاله مورد تایید داوران قرار گرفته و ۴۸ مقاله به صورت شفاهی و ۱۳۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

رئیس دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی همچنین به برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه های تخصصی تجهیزات پزشکی حوزه سوختگی در حاشیه این کنگره اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت در این کارگاه ها برای تمام رده های پزشکی، پرستاری و اتاق عمل امتیاز آموزشی دارد.

۹۵ درصد سوختگی ها قابل پیشگیری است

دکتر محمد طلوعی، دبیر علمی دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی نیز، سوختگی را یک بیماری شایع دانست که افراد مختلف را درگیر می کند و گفت: توده مردم درگیر این موضوع هستند و لذا باید آگاهی عمومی را افزایش دهیم.

وی ۹۵ درصد سوختگی ها را قابل پیشگیری دانست و تاکید کرد: آگاهی دادن به مردم می تواند هم به پیشگیری و هم به درمان سوختگی کمک کند.

دبیر علمی کنگره سوختگی گیلان، مشکلات زیرساختی در بخش های گرمایی را از جمله عوامل ایجاد سوختگی دانست و ادامه داد: با اصلاح الگوهای مصرف و بهره گیری از سوخت و مدیریت دمای وسائل گرمایشی و آبگرمکن ها و... می توان از سوختگی پیشگیری کرد.

وی از بستری ۵۰۰ مورد سوختگی در استان گیلان طی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: مراجعات سرپایی مرتبط با سوختگی چهار برابر بستری‌هاست و کلیه بیماران تحت درمان قرار گرفتند.

طلوعی با بیان اینکه سوختگی می تواند تا سال ها فرد را دچار عدم کارکرد اجتماعی و اقتصادی کند، گفت: سوختگی علاوه بر بار اقتصادی درمان، از کار افتادگی اجتماعی را به دنبال دارد و بار روانی آن بر فرد و خانواده بسیار زیاد است.

وی جمعیت ۲۰ تا ۴۰ سال را بیشتر در معرض خطر سوختگی دانست و تاکید کرد: سوختگی با آتش شایع ترین نوع سوختگی بوده، اما سوختگی با مایعات در کودکان بیشتر است؛ سوختگی های الکتریکی و شیمیایی و استنشاقی در رده های بعدی قرار می گیرند و عموما مردان بیشتر از زنان درگیر سوختگی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • برگزاری مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق(ع) در گلستان
  • معلمان هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند