Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه پیاده روی به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه با حضور رییس و جمعی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان فراشبند و بیمارستان امام هادی(ع) برگزار شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنخل بیدار، رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند در این برنامه پیاده روی صبحگاهی با بیان اینکه هفته بسیج ملی تغذیه از ۱۵ تا ۳۰ دی ماه با شعار «چاقی یا سلامتی، انتخاب با شماست» نامگذاری شده است گفت: تغذیه سالم و تحرک بدنی از مهمترین عوامل زندگی سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر "مسعود جوکار" چاقی را یکی از مشکلات عمده عصر حاضر و یکی از عمده ترین علل قابل پیشگیری مرگ و میر در جهان دانست و گفت: انباشته شدن بیش از حد بافت چربی در بدن می‌تواند باعث کاهش میانگین طول عمر و کاهش کیفیت زندگی شود.

او شهر نشینی و زندگی ماشینی و استفاده کمتر از نیروی بدنی برای انجام کارها و از سوی دیگر در دسترس قرار گرفتن غذاهای پر انرژی و ارزان را موجب ایجاد عدم تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی و در نتیجه افزایش وزن و چاقی دانست و گفت: ساده ترین علت چاقی، دریافت اضافی انرژی بیش از انرژی مصرفی است.

کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان فراشبند نیز در این برنامه پیاده روی با اشاره به اینکه برای کاهش وزن باید کالری بیشتری از آنچه دریافت می‌کنیم بسوزانیم گفت: با خوردن غذای سالم، کم کالری و افزایش تحرک بدنی می توان به این هدف دست یافت.

"زهرا ضیائی" افزود: با پیشگیری و کنترل اضافه وزن می توان از بسیاری از بیماریهای متابولبک پیشگیری کرد و با داشتن وزن متعادل می توان سلامت و طول عمر بیشتری داشته باشیم و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیم.

او تاکید کرد: انتخاب یک رژیم غذایی سالم، همرذاه با انجام منظم ورزش و پرهیز از مصرف سیگار می تواند احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها و خطر مرگ و میر را تا حد زیادی کاهش داد.

در پایان این برنامه پیاده روی که در پارک کوهستان فراشبند برگزار شد پس از انجام قرعه کشی در بین شرکت کنندگان، به پنج نفر هدایایی از سوی واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان فراشبند اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­چاقی نیمی از کودکان تهرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، چاقی ۴۸ درصد کودکان تهرانی. صاحب مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران گفته: این کودکان در معرض انواع بیمار‌ها هستند و امسال برای این افراد در حوزه دانش تغذیه و ورزش برنامه ریزی کردیم و اگر موفق شوند، وزنشان را کنترل کنند به میزان وزنی که کم کردند، جوایزی اهدا می‌شود.
---
خطرناک‌ترین بزرگراه‌ها برای عابران پیاده. به گفته رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران، بزرگراه آزادگان رتبۀ اول تصادفات عابران پیاده را داراست و بعد از آن بزرگراه سعیدی و سپس بزرگراه همت قرار دارد.
---
جزئیات ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی. رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفته: اعلام کرده‌ایم که اگر متقاضی قصد انصراف از طرح‌های نهضت ملی مسکن را داشته باشد باید به دولت بازگردانده شود و واگذاری یا انتقال آن به افراد دیگر امکان پذیر نیست.
---
و تصویری از برخورد ساعقه به برج میلاد

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • سلامت نوجوانان و جوانان یکی از ضروریات نظام سلامت است
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند
  • اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد سخت است
  • ­چاقی نیمی از کودکان تهرانی
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • گرامیداشت هفته سلامت در سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری
  • گرامیداشت هفته سلامت با ۱۵ عنوان برنامه در سپاه قمربنی هاشم (ع)
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه