Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@10:46:04 GMT

قنادی‌های کشور زیر ذره‌بین وزارت بهداشت

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۷۰۳۶۸

قنادی‌های کشور زیر ذره‌بین وزارت بهداشت

به گزارش جهان نيوز به نقل ازفارس، محسن فرهادی معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار در ارتباط با نظارت مرکز سلامت محیط و کار بر سه نقطه قنادی‌ها، اظهار داشت: واحدهای قنادی همچون واحدهای صنفی دیگر تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارند چرا که این صنف امکان تقلب و سوء استفاده در آن بیشتر از سایر صنوف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  وی افزود: استفاده از رنگ، اسانس، شیرین کننده و طعم‌دهنده در قنادی‌ها جزو ملزومات اولیه بوده و همین مسئله امکان تقلب و تخلف را برای این صنف ممکن است به همراه داشته باشد همچنین رعایت بهداشت فردی،‌نوع ماده خام مصرفی، ابزار مورد استفاده و مکانی که شیرینی‌ها در آن پخت می‌شود از جمله موضوعاتی بوده که تحت کنترل بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت است.

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار تأکید کرد:‌ با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و علاقه‌مندی مردم برای خرید بیشتر به شیرینی و شکلات کنترل و نظارت‌ها بر این صنف افزایش می‌یابد. البته با راه‌اندازی دفاتر خدمات سلامت خود قنادی‌ها می‌توانند خرید  خدمات کرده و داوطلبانه این موضوع را نظارت کنند همچنین مشاوره گرفته تا نواقص خود را رفع سازند.

فرهادی با اشاره به اینکه 35 دفتر خدمات سلامت در پایتخت استقرار یافته است‌،گفت: این دفاتر شبیه دفاتر خدمات الکترونیک و پیشخوان دولت بوده و خدمات کارشناسی ارائه می‌دهد. این مسئله سبب کاهش برخوردهای قضایی و حقوقی نیز خواهد شد.

وی بیان داشت: علاوه بر فعالیت دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی در پایتخت جهت فعالیت و توسعه مراکز خدمات سلامت 9 استان و دانشگاه علوم پزشکی نیز قرار است این مسئله را مدنظر قرار دهند.    

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کریم میرزایی گفت: اکنون تنها بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می‌شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز رفع شود که دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

او در ادامه با اشاره به هفته سلامت و برنامه‌های این شبکه به مناسبت هفته سلامت، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این هفته با شعاری جهانی «مردمی سازی سلامت» برنامه‌های متعددی اجرا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تأکید کرد: خدمات ارائه شده مراکز بهداشتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها از ابتدای تولد و طرح غربالگری رایگان دیابت و فشار خون از جمله خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

میرزایی با تاکید بر اهمیت عدالت در سلامت گفت: خوشبختانه در تمامی حوزه‌های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خودکفایی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی