Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: وضعیت منطقه توس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در شان بزرگترین شاعر حماسه سرای پارسی گوی ایران زمین نیست. ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی رضا رشیدیان ظهر امروز در مراسمی که با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در دفتر استانداری به منظور تقدیر از زحمات محمد رحیم رهنما و مکرمی فر به عنوان مدیرکل جدید میراث استان، برگزار شد اظهار داشت: حریم محدوده‌های تاریخی باید به گونه‌ای منطقی تعریف و مشخص شود که مانع از ارائه خدمات‌رسانی مناسب به مردم در حوزه‌های خدماتی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز یکی از چالش‌ها در این حوزه، خدمت‌رسانی به مردم به ویژه در روستاهای اطراف منطقه تاریخی توس است که برای اجرای طرح‌های آبرسانی با محدودیت‌های جدی از سوی میراث فرهنگی مواجه هستیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه خدمات‌رسانی به مردم نباید با مشکل مواجه شود، بر حل و فصل و تعریف منطقی محدوده حریم این مناطق تاکید کرد.

رشیدیان عنوان کرد: در این میان وضعیت منطقه توس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در شان بزرگترین شاعر حماسه سرای پارسی گوی ایران زمین نیست.

وی با اشاره به بازدید سال 75 رهبر معظم انقلاب از منطقه توس و تاکید بر ضرورت احیای مجموعه فرهنگی - تاریخی توس توسط‌ دولت و مشارکت بخش خصوصی، افزود: در پی دستور مقام معظم رهبری، شورایی هم برای این موضوع تشکیل شد اما فعال نشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مذاکرات انجام شده از سوی مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان خراسان رضوی با شهرداری گفت: مقرر شده برای احیای این منطقه شهرداری، سرمایه گذاری کند.

رشیدیان با اشاره به تاریخ کهن خراسان رضوی، گفت: این خطه دارای ظرفیت‌های تاریخی بسیار در نیشابور، توس، گناباد، سبزوار و مانند آن و در حوزه طبیعی هم مناطق حفاظت شده ارزشمند و طبیعت بسیار زیبا و بکر دارد که عموماً مورد غفلت واقع شده و یا کمتر بدان توجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه این استان مجموعه‌ای بسیار وسیع از ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه میراث و گردشگری است که می‌تواند به اقتصاد و اشتغال استان هم کمک قابل توجهی کنند، افزود: در حوزه تولید و اشتغال گردشگری طی سال‌های اخیر، 58 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که دو هتل آن تا آخر سال بهره برداری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه این استان و مشهد الرضا (ع)، قطب نخست گردشگری کشور است گفت: وجود ظرفیت‌های گسترده و شاخص آن سبب اشتیاق سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور و فعالیت در حوزه گردشگری استان شده است.

وی عنوان کرد: اعراب شیعه کشورهای منطقه و بسیاری از سرمایه گذاران مایل به حضور در استان در این حوزه‌ها اعم خدمات و مجتمع‌های بین‌راهی، بوم گردی و مانند آن هستند که میراث فرهنگی باید در زمینه جذب این سرمایه‌ها اقدام جدی کند.

رشیدیان با اشاره به 240 میلیارد ریال کمک‌های فنی و اعتباری برای ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت حوزه اشتغال که بخشی از آن گردشگری است، افزود: تلاش است تا با ارائه تسهیلات ارزان قیمت سرمایه گذاری‌های خوبی جذب شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: براساس اسناد فرادستی سهم استان از گردشگر و زائر در افق 1404 معادل 40 میلیون گردشگر است. بر این اساس، باید وضعیت بخش‌های خدماتی و حمل و نقل و اسکان بررسی و به تناسب این جمعیت زائر گسترش یابد. در حوزه پروژه‌های زیربنایی مثل آب و برق و گاز و مانند آن هم برنامه‌ریزی‌ها تا سال 1420 هم مشخص شده است.

وی با اشاره به برش استانی برنامه ششم توسعه استان گفت: برای تحقق 430 هزار اشتغال هدف‌گذاری شده در این برنامه برای استان نیازمند جذب 62 هزار میلیارد تومان اعتبار و سرمایه‌گذاری است که با توجه به ظرفیت‌های گردشگری امید است بخشی از آن در این حوزه محقق شود.

استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: امروز باید ظرفیت‌های گردشگری مغفول استان به طور جدی احیا شود که در این راستا منطقه و محوطه قدیمی فوشنجان در نیشابور زادگاه"حاج بکتاش ولی "برای جذب زائران خارجی فرصتی ارزشمند است.

 وی با بیان اینکه در استان به حوزه شیعیان هندوستان و پاکستان که جمعیت بسیاری گسترده  و قدرتمندی هم هستند کمتر توجه شده که در این راستا برنامه ریزی شده در قالب هیئت‌هایی این ظرفیت‌ها فعال شود.

 رشیدیان با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های استان در این حوزه بسیار گسترده است، منطقه تاریخی شادیاخ را یک دیگر از مجموعه تاریخی بسیارعظیم و بکر دانست که بدان پرداخته نشده است.

انتهای پیام/ش

R41347/P1377/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌ این محموله هنوز به گمرک مرزی جهت طی تشریفات اظهار نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیگیری وضعیت محموله ترانزتیی افغانستان به ترکیه نشان میدد هنوز محموله مذکور به گمرک ورودی اظهار نشده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص اخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌این محموله هنوز به گمرک مرزی اظهار نشده است و تا زمان عدم اظهار کالا به گمرک نمیتوان درخصوص وضعیت آن اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه محموله مذکور شامل 22 واگن بوده که تا کنون به گمرک اظهار نشده ، گفت: هم اکنون (روز سه شنبه) نماینده صاحب کالا به گمرک دوغارون در خراسان رضوی برای انجام تشریفات گمرکی مراجعه کرده است.

به گفته جعفری، بعد از انجام تشریفات گمرکی(شامل پلمب کالا) و اظهار آن طبق قوانین و مقررات گمرک ایران، مشکلی برای ادامه مسیر این کالای ترانزیتی وجود نخواهد داشت.

همچنین در این خصوص راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرده است، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد