Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری شاهد و ایثار استان در اسفند ۹۶ خبر داد و گفت: همچنین ۷ عنوان کتاب با موصوع ایثار و شهادت همزمان با هفته گرامیداشت مقام شهدا رونمایی خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت:تاکنون پنج نشست شورای ترویج برگزار و آیین نامه های کمیته های تخصصی بحث و بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تعریف ۶ کمیته تخصصی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با عضویت دستگاه ها خبر داد و افزود:با توجه به فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام شهدا در اسفندماه، از کمیته ها می خواهیم نسبت به برگزاری جلسات اقدام کنند.

این مقام مسئول، با اشاره به اهمیت مقوله ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان طی سه سال گذشته بحث مصاحبه با والدین شهدا را مد نظر قرار داده و براساس اولویت، برای امسال ۲۵۰ مورد مصاحبه در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۷۴۰ مورد مصاحبه انجام و مستندسازی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه مدت زمان مصاحبه ها حداقل یک ساعت است، گفت: این مصاحبه ها به عنوان گنجینه های ملی و فرهنگی در آرشیو بنیاد شهید استان و مرکز قرار دارد.

پاکاری، همچنین از چاپ دفتر اول وصیتنامه شهدای استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه یک سوم شهدای استان دارای وصیتنامه هستند لذا این اثر فاخر و سند فرهنگی ارزشمند به ترتیب حروف الفبا و همراه با تصویر دست نوشته شهدا به چاپ رسیده و در دهه فجر طی مراسمی رونمایی خواهد شد و مورد استفاده عموم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تشکیل جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستانی به موازات شورای استان، خاطرنشان کرد: تاکنون این شورا در ۱۱ شهرستان تشکیل جلسه داده و تداوم خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه در برنامه ششم ظرفیت های قانونی خوبی در حوزه ایثار و شهادت دیده شده است، عنوان کرد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بسیاری از خلاءهای قانونی در بخش های فرهنگی، علمی و اشتغال را رفع کرده است. بی تردید اگر در اجرای قانون درست عمل کنیم، از دغدغه های ما در بخش ایثارگران کاسته می شود.

پاکاری، از تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه ها به حوزه ایثار و شهادت خبر داد و اظهار کرد: امسال برای چهارمین سال متوالی هفته بزرگداشت مقام شهدا را برگزار خواهیم کرد. البته سال گذشته برنامه های خوبی داشتیم و امیدوارم امسال نیز ویژه برنامه های مربوط به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال کنیم.

وی از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری شاهد و ایثار استان در اسفند ۹۶ خبر داد و گفت: همچنین ۷ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت همزمان با هفته گرامیداشت مقام شهدا رونمایی خواهد شد لذا از دستگاه های عضو شورای ترویج می خواهیم در برگزاری این برنامه ها مشارکت داشته باشند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد صادق هاشمی صبح پنجشنبه در نشست با مسؤولان استان بوشهر اظهار کرد: اکثریت بندهای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به بنیاد شهید و امور ایثارگران، ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: در بند پنجم ابلاغیه این سیاست‌ها، بر ایجاد شبکه‌های مردمی و عوامل تقویت کننده این فرهنگ در اقشار مختلف جامعه تاکید شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: در این شورا نیاز است که مسائل مهم، خاص و دارای قابلیت اجرایی مطرح و بر اجرای مصوبات آن نظارت شود.

وی، بوشهر را پایتخت مقاومت ایران دانست و عنوان کرد: تاریخ مبارزاتی این استان از زمان حضور پرتغالی‌ها تا انگلیسی‌ها و پس از آن در دوران دفاع مقدس مملو از رشادت‌ها و حماسه‌های بی‌نظیر مردم این بخش از خاک ایران اسلامی است.

هاشمی حمایت مالی از تولیدات آثار فرهنگی مرتبط با شهدا، خانواده‌های آنان و ایثارگران در دستور کار قرار دارد افزود: مانعی برای حمایت از تولیدات و آثار هنری فرهنگی ماندگار نداریم.

در این نشست دومین مرحله واگذاری زمین مسکونی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان بوشهر با حضور قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح استان بوشهر واگذار شد.

کد خبر 6081880

دیگر خبرها

  • رسالت جشنواره رسا بازخوانی و ترویج نهج البلاغه در عرصه دانشگاه است
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان