Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، بوراک کاران در 11 سپتامبر سال 1987 در آلمان متولد شد و در کنار بازیکنانی چون اوزیل و خدیرا رشد یافته و یکی از بازیکنان آینده دار فوتبال آلمان لقب گرفته بود.

حالا این بازیکن که در تیم زیر 16 سال و 17 سال ژرمن ها نیز بازی کرده بود، جان خود را برای جنگیدن در ارتش داعش در سرزمینی خیلی دور از مرزهای آلمان از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او کار خود را به عنوان یک مدافع در آکادمی بایرلورکوزن آغاز کرد و عملکرد وی باعث شد تا در کنار ستاره هایی چون سامی خدیرا، کوین پرنس بواتنگ و دنیس آگوو، به تیم ملی نوجوانان آلمان نیز دعوت شود. پیش از پیوستن به آخن، بوراک کاران در تیم هایی چون هرتابرلین و هامبورگ نیز سابقه بازی کردن داشت.

با وجودی که بوراک کاران تمام عناصر فنی لازم را برای کسب موفقیت در یک فوتبالیست حرفه ای را در خود داشت، آسیب دیدگی شدید رباط صلیبی در سن 19 سالگی، دوران حرفه ای او را به پایان رساند.

در آن زمان، کاران علاقه فراوانی به افراط گرایی و جهاد در خاورمیانه و آسیای مرکزی داشت و به ایدئولوژی های افراطی علاقمند شد، پس او در سن 20 سالگی تصمیم گرفت فوتبال را به طور کامل کنار بگذارد.

حضور کاران در سوریه ابتدا با ارسال خدمات پزشکی و غذایی آغاز شد؛ اما بعدها به شکل گسترده ای حضور او در داعش گسترده تر شد.

ممصطفی کاران برادر او در مصاحبه با بیلد گفت: "بوراک به من گفت که پول و فعالیت های فوتبالی دیگر برای او مهم نیست. او خیلی سریع تبدیل به فرد دیگری شد و شروع به تماشای فیلم هایی در اینترنت درباره مناطق جنگی کرد. او احساس می کرد که کشتار مردم عادلانه نیست پس یک روز آماده شد و به خاورمیانه سفر کرد."

فقط با 20 سال سن، کاران قرارداد خود را با آخن فسخ کرده و با همسر و دو فرزندش به شمال آفریقا سفر کرد. در آنجا کاران به گروه های جهادی که مبارزانی را برای ملحق شدن به افراط گرایان در مناطق جنگی از جمله سوریه آماده می کردند ملحق شد؛ جایی که کاران استفاده از سلاح و تاکتیک های تروریستی را فرا گرفت.

در ادامه ارتباط او با القاعده و گروه های تروریستی مورد هشدار آلمان قرار گرفت؛ اما دیگر برای کاران دیر شده بود و در سال 2013، کاران در حال مبارزه با ارتش سوریه در مرز ترکیه - سوریه در شهر آزاز در شمال غربی حلب، در جریان بمباران منطقه داعش توسط نیروی هوایی سوریه کشته شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بورل در سخنانی در پارلمان اروپا، گفت: بیش از ۳۴ هزار نفر در غزه کشته شدند که بیشتر این افراد غیرنظامیان، زنان و کودکان بودند؛ دو برابر این آمار زخمی و ۷۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده و در آستانه قحطی هستند.

وی با بیان اینکه جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است، افزود: بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی در این منطقه آسیب دیده و ۳۵ درصد به طور کامل تخریب شده است.

بورل همچنین به آمار تلفات امدادگران در جنگ غزه اشاره کرد و گفت:‌ از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) تاکنون حداقل ۲۴۹ امدادگر کشته شده‌اند که در میان آنها، ۱۸۱ کارمند سازمان ملل متحد بوده‌اند. (رژیم) اسرائیل همچنین به کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی حمله کرد و هفت امدادگر را کشت؛ کسانی که به آسیب پذیرترین افراد در غزه کمک می کردند.

کشتار خبرنگاران در غزه از دیگر مسائلی بود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مورد اشاره قرار داد و افزود: ما از شمار روزنامه‌نگارانی که در جریان حملات اسرائیل کشته شده‌اند وحشت زده‌ایم؛ حدود ۱۰۰ روزنامه‌نگار طبق گزارش گزارشگران بدون مرز در کمتر از ۶ ماه کشته شدند. این میزان بی سابقه است.

وی اضافه کرد: ما همچنین نگران قانون جدیدی هستیم که به (رژیم) اسرائیل اختیار می‌دهد تا از فعالیت شبکه‌های رسانه‌ای خارجی جلوگیری کند. این قانون، همراه با عدم دسترسی به فعالیت رسانه‌ها در غزه، مایه نگرانی است.

بورل ادامه داد: ما باید یک بار دیگر تکرار کنیم که (رژیم) اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد، اقدامات موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا و حفاظت از همه غیرنظامیان را تضمین کند.

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان
  • ببینید | طعنه سنگین ستاره تیم ملی فوتبال ساحلی به حواله خودروی فوتبالیست‌ها
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی