Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی حجت معاون معماری و شهرسازی‌ شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه رود دره‌های شمال تهران از جمله فرحزاد‌ در سال‌های گذشته بلاتکلیف‌ بوده است، اظهار کرد: از یک طرف مسئولان شهری مایل هستند که ظرفیت‌های طبیعی موجود در این مناطق حفظ شوند و از طرف دیگر امکانات مالی وسیعی برای نگهداری این مناطق به صورت عمومی نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون معماری و شهرسازی‌ شهردار تهران تصریح کرد: در این وضعیت یک تعارض‌ بین خواسته‌های کسانی که در این مناطق مستقر هستند با خواسته‌های مسئولان شهری که مایلند‌ از آنجا بهترین بهره‌برداری صورت بگیرد، پیش می‌آید.

وی افزود: وجود این شرایط سبب می‌شود تا مسائلی نظیر اشغال غیرقانونی‌ و کسب و کار غیرمجاز هم رخ دهد.

حجت با تأکید بر اینکه شهرداری منطقه با اینگونه موارد مخالف است و سعی در جمع‌آوری آن‌ها دارد، اظهار کرد: بسیاری از این‌ها تأسیسات خود را در شب بنا می‌کنند، اما اگر بخواهیم برای این قضیه به راه‌حلی مناسب برسیم‌ باید هر چه زودتر آنجا را تعیین تکلیف کنیم و باید ببینیم‌ چگونه می‌توان یک سرنوشت معقول‌ و قابل اجرا را برای این مناطق تعیین کرد.

معاون معماری و شهرسازی‌ شهردار تهران علت تأخیر در این مسئله را عدم انطباق‌ امکانات با خواسته‌ها برشمرد و اظهار کرد: ما از طرفی خواسته‌های بزرگی داریم و از طرفی هم با امکانات محدود روبرو هستیم، بنابراین این دو با یکدیگر تطبیق‌ پیدا نمی‌کنند.

حجت با اشاره به مصوباتی که شورای عالی شهرسازی دارد‌ و آنچه که در کمیسیون ماده 5 مطرح شده‌ است، اظهار کرد: امیدواریم در مورد رود درّه‌ها و به طور کلی ساخت و سازهای‌ غیرمجاز مانند سفره‌خانه‌هایی که سرخود ساخته می‌شوند، تصمیمات مناسبی گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های طبیعی این مناطق به نفع شهر استفاده کرد‌، گفت: اما یک عده‌ هستند که در این مناطق سابقه‌ دارند و آن‌ها هم می‌خواهند از این فضا نفع ببرند و در حال حاضر باید بین این دو موضوع به توافق‌ برسیم‌ تا مسئله حل شود.

معاون معماری و شهرسازی‌ شهردار تهران با تأکید بر اینکه در حال مطالعه‌ هستیم‌ تا برای حل این مسئله به نتایج مطلوب‌ برسیم‌، خاطرنشان کرد: اما هنوز به راه‌حل مناسبی‌ نرسیده‌ایم‌.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۱۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری یک نفر اراذل و اوباش که اقدام به تیراندازی طی درگیری در فرحزاد تهران کرده بودند، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: مأموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران ۳ روز گذشته خبری را در خصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه فرحزاد تهران که با سلاح گرم اقدام به تیر اندازی کرده بود دریافت و پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند

وی با بیان اینکه تحقیقات اولیه نشان از این داشت درگیری در بین چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیر اندازی نموده است افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم، مأموران پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

راستی خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال