Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: طرح خدمات حمایتی این سازمان از حدود 137 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه زیرپوشش این سازمان آغاز شده و درحال اجرا است.

مجید قدمی چهارشنبه شب درحاشیه افتتاح یک سالن ورزشی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه آمل به ایرنا افزود: یکی از افتخارات دولت یازدهم که در آموزش و پرورش و از سوی سازمان مدارس استثنایی اجرایی شد، طرح ارائه خدمات حمایتی از گروههای هدف است و در کنار آموزش دانش آموزان استثنایی ،نیازهای ویژه به دارو ، عمل جراحی ، توانبخشی از جمله سمعک ، واکر ، ویلچر ، عینک ، تبلت و همچنین خدمات پزشکی برای این افراد ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد که این طرح از 2 سال پیش راه اندازی شده و در این مدت تاکنون بیش از 75 میلیارد ریال برای حدود 6هزار نفر هزینه شده است.

قدمی ادامه داد که تا پایان امسال نیز حدود 30میلیارد ریال دیگر نیز در حمایت وپشتیبانی از طرح خدمات حمایتی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه هزینه خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه وضعیت پوشش تحصیلی این سازمان در سالجاری به 137 هزار دانش آموز در یک هزارو 570 مدرسه است، گفت: رویکرد سازمان توسعه آموزش تلفیقی است و در این راستا حدود 73 هزار دانش آموز در مدارس استثنایی درس می خوانند و مابقی در مدارس عادی و تحت آموزش تلفیقی ادامه تحصیل می دهند.

قدمی، با بیان اینکه عمده گروه دانش آموزان استثنایی را دانش آموزان آسیب دیده ذهنی و پس از آن ناشنوا و کمترین گروه را نابینایان و چند معلولیتی و اوتیسم تشکیل می دهند ، افزود: در این رابطه و در مدت دوره سه ساله گذشته پوشش دانش آموزان مدارس تلفیقی را از 38 هزار نفر به حدود 55 هزار دانش آموز رساندیم که با رشد و توسعه 45 درصدی در مدارس تلفیقی مواجه بودیم.

او گفت: برای دانش آموزان اوتیسم هم برنامه های مطلوبی در نظر گرفته ایم و معلمان این گروه آسیب دیده آموزش های لازم را فراگرفته اند و محتواهایی هم تولید شده که در اختیار آنان قرار داده خواهد شد.

قدمی با بیان اینکه هدف سازمان مدارس استثنایی قرارگرفتن این دانش آموزان در کنار دیگر دانش آموزان مدارس عادی است ، گفت: طی این مدت دانش آموزان مدارس خاص به 22 درصد افزایش یافت که بطور نسبی ثابت بوده است و معتقد هستیم که دانش آموزان با نیازهای ویژه حق حضور در جامعه و قرار گرفتن در کنار همکلاسی های عادی خود را دارند و این روش برای شکل گیری آینده آنان بسیار اهمیت دارد.

به گزارش ایرنا، با حضور قدمی معاون وزیرآموزش وپرورش ورییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، سالن ورزشی زنده یاد ' امیررضا دادگر' ویژه دانش آموزان بانیازهای ویژه در شهرستان آمل افتتاح شد.

برای ساخت این سالن ورزشی با زیربنای حدود 300متر مربع توسط ' بزرگمهر دادگر' نیکوکار آملی 2 میلیارد و800میلیون ریال هزینه شده است.

منبع: ایرنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی با حضور جمعی از خیرین و مسئولان استانی در منطقه رضویه افتتاح شد.

آذر رشیدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی گفت: پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش اموزان آن استعداد‌های نهفته استثنا دارند و این استعداد‌های نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعداد‌ها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش اموزان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش آموز بانیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل بازنماند.

رشیدی  گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیاز‌های ویژه با آموزش‌های خاص و معلمان متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع به ارزش سه میلیارد تومان با مشارکت نیک اندیش ارجمند بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

زمین اموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

دیگر خبرها

  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی