Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال پرسپولیس، صدرنشین مقتدر جدول رده‌بندی لیگ برتر در هفته بیستم لیگ برتر از ساعت 15:30 امروز (پنج‌شنبه) به مصاف گسترش فولاد رفت که در پایان با نتیجه یک بر یک متوقف شد.

ورزشگاه: آزادی، تعداد تماشاگر: حدود 25 هزار نفر

داور: محمدرضا اکبریان، کمک داوران: علیرضا ایلدروم و محمدجواد مداح

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی(59 - احمد نورالهی)، حسین ماهینی، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده (86-شایان مصلح)، وحید امیری، گادوین منشا (76-سیامک نعمتی) و علی علیپور

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب گسترش فولاد:

فرناندو دخسوس، احمد زنده‌روح، یوسف سیدی (37 - سید احمد موسوی (2+90 میثم جودکی))، پیمان بابایی، آندرانیک تیموریان، مصطفی سالاری، مسیح زاهدی، میلاد زنیدپور (49 - سید محسن حسینی)، عزیز معبودی، سامان نریمان‌جهان و اسماعیل فرهادی

سرمربی: فیروز کریمی

اخطار: سید جلال حسینی (61) و فرشاد احمدزاده (64) از پرسپولیس و عزیز معبودی (64) از گسترش فولاد

اخراج: عزیز معبودی (86) از گسترش فولاد

شرح بازی:

پرسپولیس در دقایق ابتدایی گسترش فولاد را تحت فشار قرار داد و قصد داشت در همان دقایق ابتدایی به گل برسد اما دفاع چند لایه حریف چنین اجازه‌ای را به سرخ‌پوشان نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی تدافعی و ضد حملات شاگردان فیروز کریمی در نهایت نتیجه داد و دفاع پرسپولیس سرانجام تسلیم شد تا دروازه صدرنشین مقتدر لیگ برتر باز شود. سرخ‌پوشان مانند هفته گذشته در آخرین ثانیه‌ها گلزنی کردند و از شکست گریختند اما گسترش فولاد، دیگر تیم‌ها را به کسب عنوان قهرمانی امیدوار نگه داشت.

دقایق حساس:

دقیقه 1: سامان نریمان جهان در غافلگیری خط دفاعی صاحب توپ در محوطه جریمه این تیم شد که با شایعت سیدجلال و توپگیری کاپیتان سرخپوشان حرکتش بی نتیجه باقی ماند.

دقیقه 4: پرسپولیس روی حرکت امیری و خطای هند سیدی صاحب یک ضربه ایستگاهی از سمت چپ شد. ارسال دیدنی مسلمان با ضربه سر دقیقی از علیپور همراه نشد تا توپ از بالای دروازه دخسوس راهی اوت شود.

دقیقه 5: یک توپ ربایی خوب از مسلمان و پیش روی او پشت محوطه جریمه و ضربه‌اش همراه شد که توپ به طور ناقص توسط دخسوس دفع شد. روی توپ برگشتی منشا نتوانست ضربه مناسبی بزند و دخسوس اشتباه خود را جبران کرد.

دقیقه 9: ارسال توپ پشت دفاع گسترش به قصد صاحب توپ شدن علیپور با خروج دخسوس از دروازه همراه شد که این دروازه بان با ضربه سر توپ را دور کرد اما در شرایطی که تمامی نیمکت نشینان پرسپولیس اعتقاد به خطای گلر برزیلی گسترش داشتند، داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 14: ارسال زمینی محمد انصاری با ضربه سر ضرب منشا و البته بی دقت با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه 16: اینبار هم علی علیپور در آستانه ورود به محوطه جریمه متوقف شد و فریاد او و نیمکت نشینان نیز باعث نشد تا داور به نشانه خطا در سوت خود بدمد.

دقیقه 20: ضربه سنگین نریمان جهان با تک دست توسط بیرانوند دفع شد و در حالی که انتظار می‌رفت با تغییر مسیر توپ به سمت دروازه راهی گل شود، در نهایت به کرنر رفت و فرصت از گسترش فولاد گرفته شد.

دقیقه 23: اینبار ضربه علی علیپور از زاویه تقریبا بسته و با قدرت کم به راحتی در اختیار دخسوس قرار گرفت.

دقیقه 30: ضربه دیدنی احمد زنده روح در حالی که بیرانوند تنها مسیر توپ را دنبال می کرد با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 34: ارسال از سمت چپ توسط وحید امیری با ضربه سر فرشاد احمدزاده راهی به دروازه نیافت و با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 44: ارسال خوب از حسین ماهینی و ضربه سر وحید امیری در فرصتی مناسب با دقت کم همراهی بود تا توپ از بالای دروازه راهی اوت شود.

دقیقه 69: ارسال محسن مسلمان از سمت چپ بار دیگر با ضربه بی دقت سر توسط گادوین منشا راهی اوت شد تا فرصت سوزی‌های این مهاجم نیجریه‌ای ادامه داشته باشد.

دقیقه 71: شوت پشت محوطه و زمینی احمد نوراللهی توسط دخسوس مهار شد.

دقیقه 79: مهار عالی علی علیپور پشت مدافعان با حرکت خوبی همراه نشد و دخسوس توپ را مهار کرد.

دقیقه 2+90: وحید امیری یک فرصت عالی را از دست داد و ضربه سر او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 3+90: سیامک نعمتی موفق شد در آخرین ثانیه‌ها بازی را به تساوی بکشاند و مانع از شکست تیمش شود.

بازی از نگاه سکوها:

* پیش از شروع بازی یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو و همچنین حادثه سانچی زنده نگه داشته شد.

* بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس پیش از شروع بازی با پیراهن شماره 12 که آن را برای هواداران بایگانی کرده اند در زمین حاضر شدند. طبق اعلام باشگاه قرار است این شماره پیراهن به خاطر هواداران که یار دوازدهم تیم هستند بایگانی شود.

* سرمربیان و بازیکنان دو تیم با گلباران تمثال و جایگاه اختصاص یافته به شهدای آتش نشان پلاسکو یاد و خاطره آنها را زنده نگه داشتند.

* بازیکنان پرسپولیس با بازوبند مشکی و برای همدردی با قربانیان حادثه سانچی در این بازی حاضر شده و به میدان خواهند رفت.

* بازیکنان دو تیم در ابتدای بازی یک دقیقه سکوت به احترام درگذشتگان حادثه سانچی به اجرا گذاشتند.

* فیروز کریمی در آخرین و تنهاترین جدال خود با برانکو موفق شد روی نیمکت صنعت نفت با یک گل برابر پرسپولیس به برتری دست یابد.

* سامان نریمان جهان که در فصل گذشته در پرسپولیس حضور داشت در این بازی روبروی برانکو و شاگردانش خواهد شد.

* عزیز معبودی پس از اخراج به شدت عصبانی بود و سبب ایجاد وقفه‌ای در جریان بازی شد.

* دقیقه 2+90 فیروز کریمی تصمیم به تعویض گرفت و حتی تابلوی تعویض بالا رفت اما سرمربی گسترش فولاد به دلیل مصدومیت بازیکن دیگرش، از تصمیم خود منصرف شد.

مرد میدان: اسماعیل فرهادی

بازنده بزرگ: برانکو ایوانکوویچ

604

پرسپولیس گسترش فولاد لیگ برتر فوتبال برانکو فیروز کریمی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی بزرگ؛ الهلال حذف شد | فینال آسیا و رویای ستاره پنجم بر باد رفت

به گزارش همشهری آنلاین دیدار دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان تیم های الهلال و العین به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب با وجود اینکه با برتری دو بر یک الهلال به پایان رسید اما نماینده امارات موفق شد در مجموع دو بازی رفت و برگشت راهی فینال شود.

تیم میزبان خیلی زود و در ثانیه 43 صاحب یک ضربه پنالتی شد. پس از ورود مایکل به درون محوطه جریمه، او با تکل عجیب کوامه اوتون تعادلش را از دست داد و احمد العلی داور مسابقه، پس از بازبینی صحنه دستور به یک خطای پنالتی به سود الهلال داد که روبن نوس آن را به گل نخست بازی تبدیل کرد.

العین هم در ادامه موفق شد در کمترین زمان ممکن به گل تساوی برسد. روی حرکتی که خود اریک آغاز کرده بود، او توپ را به کاکو سپرد. ارسال زمینی این بازیکن در محوطه جریمه به یحیی نادر رسید و این بازیکن نیز اریک را صاحب فرصت کرد که شوت او با عبور از میان پاهای روبن نوس وارد دروازه شد تا بازی یک بر یک مساوی شود.

آبی های ریاض نزدیک بود که در دقیقه 25 به شکل اتفاقی به گل برسند. ارسال نوس به روی دروازه با ضربه سر احمد برمان، بازیکن العین، تغییر مسیر داد و توپ به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و این بازیکن خوش شانس بود که دروازه تیم خودش را باز نکرد. در ادامه نیز ضربه مایکل از بالای دروازه به بیرون رفت.

شاگردان هرنان کرسپو در دقیقه 41 صاحب یک ضربه پنالتی شدند. پس از فرار تند و تیز سفیان رحیمی، این بازیکن مراکشی درون محوطه جریمه و پس از برخورد با حسان تمبکتی، سرنگون شد که داور پس از بازبینی صحنه، تصمیم خود را تغییر داد و این ضربه پنالتی را لغو کرد.

سالم الدوسری می توانست در وقت های پایانی نیمه نخست، حساب کار را دو بر یک کند ولی او در موقعیت تک به تک تصمیم گرفت تا ضربه اش را چیپ بزند که توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت تا نیمه نخست با تساوی یک – یک به پایان برسد.

لهلال در دقیقه 53 توانست به گل دوم دست پیدا کند. پرتاب بلند یاسر الشهرانی به روی دروازه با دفع ناقص احمد برمان همراه شد و توپ در ادامه در محوطه جریمه به سالم الدوسری رسید که شوت زمینی کاپیتان الهلال به گوشه دروازه رفت تا بازی دو بر یک شود.

مایکل در دقیقه 59 یک موقعیت بی نظیر را به شکل عجیبی از دست داد. روی یک و دوی این بازیکن با ساویچ، وینگر ریز نقش برزیلی در موقعیت کاملا تک به تک ضربه اش را به جایی زد که خالد عیسی ایستاده بود و او با پاهایش توپ را دور کرد.

فرصت فوق العاده بعدی را ساویچ از دست داد. او در دقیقه 63 و در محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه او در آستانه ورود به دروازه با برخورد به کوامه اوتون به شکل عجیبی راهی کرنر شد. العین در دقیقه 72 به گل تساوی دست پیدا کرد. پاس فلاح ولید با ضربه سر الخاندرو رومرو وارد دروازه شد ولی به دلیل حضور ولید در آفساید، این گل رد شد.

العین یک گل مردود دیگر نیز به ثمر رساند. ماتیاس پالاسیوس با حضور به موقع مقابل دروازه الهلال، گل تساوی را به ثمر رساند ولی به دلیل خطای چند ثانیه قبل سفیان رحیمی به روی حسان تمبکتی، این گل نیز مردود اعلام شد. العین روی واکنش دیدنی عیسی خالد در دقیقه 90+8، برتری خود را حفظ کرد. جایی که سنگربان العین موفق شد ضربه سر دیدنی علی البلیهی را راهی کرنر کند.

کد خبر 846809 برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ قهرمانان آسیا

دیگر خبرها

  • فقط سیتی: قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود
  • ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول؛ یونایتد پیروز شد
  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • اورتون ۲-۰ لیورپول: کلوپ بدون قهرمانی می‌رود!
  • لوریان ۱-۴ پی‌اس‌جی: پاریس روی دوش امباپه و دمبله
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی
  • آرسنال ۵-۰ چلسی: تحقیر آبی‌ها و صدرنشینی، بهتر از این نمی‌شد!
  • شگفتی بزرگ؛ الهلال حذف شد | فینال آسیا و رویای ستاره پنجم بر باد رفت
  • بزرگترین شگفتی آسیا: الهلال حذف شد!
  • مقاومت سنگربان بولونیا مقابل سردار آزمون شکست