Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوشهر-ايرنا- مدير جهاد کشاورزي شهرستان دشتي استان بوشهرگفت: 100 درصد اراضي کشاورزي دشت پلنگ شهرستان دشتي تحت پوشش طرح هاي آبياري نوين تحت فشار و قطره اي قرار گرفت.

به گزارش ايرنا،شيرعلي بهادري روزپنجشنبه درجمع مسئولان و کشاورزان شهرستان دشتي افزود:بدليل خشکسالي کمبود آب و خشک شدن اکثر دشت هاي آبي اين شهرستان ضرورت اجراي طرح هاي ابياري نوين را دوچندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد:شهرستان دشتي دومين قطب کشاورزي استان بوشهر است که سهم مهمي در اجراي آبياري نوين و تحت فشار دارد.
بهادري اضافه کرد: پارسال هزار هکتار از مزارع کشاورزي دشتي تحت پوشش آيباري تحت فشار و نوين قرار گرفت درحاليکه سهميه اين شهرستان 800 هکتار بوده است.
وي گفت: 56 ميليارد ريال اعتبار ملي براي اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار و نوين هزينه شد.
بهادري اضافه کرد: صرفه جويي در مصرف آب ، بهبود و ارتقاي کيفيت محصول کشاورزي از مزاياي اجراي طرح هاي آبياري تحت پوشش نوين است.
شهرستان دشتي با 86 هزار نفر جمعيت در 80 کيلومتري جنوب بوشهر واقع است.
7206/6045** خبرنگار: علي اشکو**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
7206
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح الگوی کشت و بهره مندی از سیستم‌های نوین آبیاری دو راهبرد اساسی در نجات دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه کارگروه استانی احیای دریاچه ارومیه که به میزبانی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به دغدغه‌های دولت سیزدهم و بویژه حضرت آیت‌الله رئیسی، رییس جمهور محترم برای احیای دریاچه ارومیه و حل مشکلات این دریاچه گفت: در گذشته مدیریت یکپارچه‌ای برای احیای دریاچه ارومیه وجود نداشت و در تصمیم گیری‌ها از نظرات استان‌های درگیر در احیای دریاچه ارومیه استفاده نمی‌شد و این درحالی است که با تدبیر دولت سیزدهم مسئولیت دبیرخانه کارگروه نجات دریاچه ارومیه به استان آذربایجان‌غربی سپرده شد.   وی با اشاره به تدوین ۲۶ برنامه نرم افزاری و سخت افزاری برای احیای دریاچه ارومیه گفت: یکی از مهترین برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه که در گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود اجرای برنامه‌های نرم افزاری است.   دبیرکارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به توسعه ۱۴۰ هزار هکتاری باغات استان و افزایش مصرف آب در سال‌های گذشته اظهار داشت: متاسفانه بجای مدیریت مصرف آب، روند افزایش مصرف آب در باغات استان پیگیری شده بود.   معتمدیان مدیریت منابع آبی استان را یکی از اولویت‌های مهم در احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری می‌تواند در مدیریت منابع آبی حوضه درباچه موثر واقع شود.   وی با اشاره به مصرف ۵۷ درصد از منایع آبی حوزه کشاورزی توسط سه محصول پر آب بر سیب، یونجه و چغندرقند، گفت: تغییر الگوی کشت و جایگزینی باغات گردو و پسته بجای باغات سیب در راستای کاهش مصرف آب و افزایش درآمد کشاورزان در برنامه‌های کاری قرار دارد.   دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه مردمی سازی و مشارکت مردم را نیز در اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه بسیار مهم دانست و افزود: در همین راستان از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاهیان و صاحب‌نظران استفاده می‌کنیم.    معتمدیان هچنین با اشاره به تاثیرات نامناسبت خشکی دریاچه ارومیه برای محیط زیست و مردم دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، خواستار افزایش همکاری‌های این دو استان در اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه شد.   استاندار آذربایجان‌غربی همچنین در ادامه با اشاره به اتمام پروژه‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه گفت: با حمایت ویژه دولت و تامین اعتبارات مورد نیاز تمامی پروژه‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه به اتمام رسیده و در چند ماه آینده دو پروژه باقی مانده کانال انتقال بادین آباد و پروژه انتقال پس آب تصفیه خانه تبریز به دریاچه ارومیه نیز به اتمام می‌رسد.    معتمدیان با اشاره به رهاسازی حق آبه دریاچه ارومیه از سد‌های آذربایجان‌غربی در آذرماه اظهار داشت: با توجه به افزایش بارندگی‌های اخیر و با عنایت به اهتمام جدی دولت سیزدهم به تامین حق آبه دریاچه ارومیه رهاسازی آب به دریاچه ارومیه زودتر از موعد مقرر صورت گرفت.   دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز در راستای ایجاد شور و نشاط مردمی از دیگر برنامه‌های کارگروه احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: در همین راستان ۲۴ فرودین ماه سال جدید مسابقات قایقرانی با حضور تیم ملی قایقرانی در بستر دریاچه ارومیه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پهپاد یکی از روش‌های نوین در سم‌پاشی مزارع کشاورزی است
  • سند چشم انداز پیشرفت شهرستان دشتی تدوین شود
  • عملیات مبارزه با سن در ۲۹ هزار هکتار از مزارع قم آغاز شد
  • اصلاح الگوی کشت و بهره مندی از سیستم‌های نوین آبیاری
  • اصلاح الگوی کشت و بهره مندی از سیستم‌های نوین آبیاری دو راهبرد اساسی در نجات دریاچه ارومیه
  • تجهیز یک چهارم اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های نوین آبیاری
  • اجرای ۱۹۰۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در خراسان جنوبی
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس
  • آلودگی ۱۹۰ هکتار از مزارع استان بوشهر به کرم برگ‌خوار
  • افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی با اجرای آبیاری کم فشار