Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- مديرعامل فولاد مبارکه گفت: طي چهار سال گذشته بومي سازي قطعات مورد نياز اين مجتمع صنعتي 53 درصد رشد يافته است.

به گزارش ايرنا، ` بهرام سبحاني ` روز پنجشنبه در مراسم بيست و پنجمين سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اينکه بومي ‌سازي قطعات مورد نياز فولاد مبارکه از ابتداي راه اندازي اين مجتمع صنعتي همواره پيگيري شده است، افزود: از ابتداي راه اندازي مجتمع فولاد مبارکه تاکنون بومي سازي قطعات مورد نياز فولاد مبارکه 114 درصد رشد يافته است که 53 درصد آن مربوط به چهار سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: از طريق مهندسي معکوس بيش از 85 درصد از قطعات مورد نياز اين متجمع که از خارج از کشور تامين مي شد، اکنون در داخل کشور توليد مي شود و اين به معناي تحقق اقتصاد مقاومتي است.
مديرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: بيش از 2 هزار و 250 ميليارد تومان از محل بومي سازي قطعات و تجهيزات مورد نياز اين شرکت صرفه جويي شده است.
وي با بيان اينکه يکي از ويژگي‌هاي فولاد مبارکه کامل بودن زنجيره توليد در اين مجموعه است، افزود: برخورداري از زنجيره کامل توليد ( از سنگ تا رنگ) از نظر اقتصادي موجب توسعه اين شرکت شده است.
سبحاني با بيان اينکه زنجيره کامل توليد از بالادست تا پايين دست در فولاد مبارکه وجود دارد، گفت: امسال نسبت به سال گذشته در تمامي زنجيره توليد اين شرکت افزايش توليد مشاهده مي شود.
وي اظهار کرد: 85 درصد از محصولات اين شرکت در 9 ماهه سالجاري به داخل کشور و 15 درصد به صادرات اختصاص پيدا کرد.
سبحاني اضافه کرد: حدود 2 هزار و 800 شرکت بالادستي با مجتمع فولاد مبارکه همکاري دارند.
وي با بيان اينکه طرح هاي توسعه از ابتداي بهره برداري تا امروز در اين مجتمع صنعتي دنبال شده است اظهار کرد: ظرفيت توليد فولاد خام در فولاد مبارکه از 2 ميليون و 400 هزار تُن در سال به هفت ميليون و 200 هزار تُن رسيده و بر اساس برنامه، اين ميزان توليد در سال جاري ( 96 ) به هشت ميليون و 630 هزار تُن مي رسد.
مديرعامل فولاد مبارکه افزود: اين شرکت پس از گذشت 25 سال، با برخورداري از سهم 22 درصدي فولاد کشور بعنوان بزرگترين توليد کننده و بزرگترين شرکت بورسي با هفت هزار و 500 ميليارد تومان سرمايه ثبت شده است.
وي بابيان اينکه توليدات فولاد مبارکه امروز به مرز 101 ميليون تُن رسيده است، گفت: ظرفيت توليد فولاد خام اين شرکت به 10 ميليون و 300 هزار تُن رسيده است.
سبحاني با اشاره به اينکه 49 درصد محصولات فولاد مبارکه طي چهار سال گذشته به اتحاديه اروپا صادر شده است، گفت: صادرات محصولات اين شرکت به اتحاديه اروپا نشان از کيفيت بالاي محصولات فولاد مبارکه دارد.
وي با بيان اينکه يکي از رسالت‌هاي فولاد مبارکه کاهش مصرف آب است، گفت: ميزان مصرف آب در شرکت فولاد مبارکه 40 ميليون متر مکعب بود که اين ميزان اکنون به 25 ميليون متر مکعب کاهش يافته است.
مديرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: در چهار سال گذشته حدود 6 هزار ميليارد تومان توسط اين مجموعه سرمايه گذاري شده است و بيشترين ميزان سرمايه گذاري به ترتيب در فولاد سنگان، توسعه فولاد سبا، خريد سهام شرکت سرمايه گذاري ورق خودرو و شرکت فولاد سنگ انجام شده است.
وي افزود: فولاد مبارکه براي سرمايه گذاري در اين پروژه ها از تسهيلات داخلي و خارجي استفاده نکرده و تنها از طريق منافع و صرفه جويي داخلي، اين سرمايه گذاري ها را انجام داده است.
سبحاني افزود: حدود يکهزار کارخانه بصورت مستقيم و حدود سه هزار شرکت بصورت غيرمستقيم از محصولات فولاد مبارکه استفاده مي‌ کنند.
وي گفت: سه مجموعه بزرگ فولادسازي کشور به نام هاي مجتمع فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان زيرمجموعه اين شرکت محسوب مي شوند.
مديرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: در اين مجتمع 14 هزار و 250 نفر، در فولاد صبا يکهزار و 300 نفر و در هرمزگان يک هزار و 673 نفر اشتغال مستقيم وجود دارد.
وي از مجتمع فولاد هرمزگان جنوب، صنايع معدني فولاد سنگان، مجتمع صنعتي معدني فولادسنگ، ورق خودروي چهارمحال و بختياري، فولاد سپيد دشت چهارمحال، فولاد اميرکبير کاشان، شرکت تأمين و توسعه زيرساخت‌هاي شرق ايران، شرکت فني مهندسي فولاد، ايريسا، فلزتدارک، تارااستيل و تامکو به عنوان شرکت‌هاي زيرمجموعه فولاد مبارکه نامبرد.
سبحاني همچنين با اشاره به سرمايه‌ گذاري در حوزه مسدوليت‌ هاي اجتماعي اضافه کرد: افتتاح پروژه ورزشگاه نقش جهان، احداث پايگاه امداد جاده‌اي هلال احمر، کمک به پروژه مصلاي امام خميني(ره)، کمک به خريد تجهيزات موزه دفاع مقدس و اهداي 300 ميليون تومان وجه نقد و 250 کانکس به زلزله‌ زدگان غرب کشور از جمله سرمايه‌ گذاري‌هاي اجتماعي شرکت فولاد مبارکه است.
بيست و پنجمين سالروز تاسيس شرکت فولاد مبارکه روز پنجشنبه با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در سالن نگين سپاهان شهر اصفهان برگزار شد.
در پايان اين مراسم از تمبر يادبود و اختصاصي فولاد مبارکه به مناسبت ربع قرن تلاش و سرآمدي و عبور از مرز توليد 100 ميليون تن فولاد خام از ابتداي بهره برداري تاکنون همچنين از 10 عنوان کتاب در زمينه تجربيات فولاد مبارکه در مسير سرآمدي، رونمايي شد.
فولاد مبارکه بزرگترين مجتمع صنعتي کشور و بزرگترين توليدکننده فولاد تخت در خاورميانه است.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کيلومتري جنوب غرب اصفهان داراي 35 کيلومترمربع وسعت و 17 کيلومتر مربع سالن توليد است.
ت 7150/ 2093 ** خبرنگار: علي نعماني ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی گفت: این شرکت با تأمین یوتیلیتی موردنیاز طرح‌های پتروشیمی‌ هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی و تولید این سه مجتمع پتروشیمی منطقه عسلویه داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت دماوند انرژی، غلامرضا یعقوب‌زاده از ارائه خدمات یوتیلیتی به سه پتروشیمی تازه‌احداث در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و بیان کرد: شرکت دماوند انرژی که وظیفه تأمین یوتیلیتی مجتمع‌های صنعتی فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به‌ عهده دارد، هم‌اکنون به ۱۷ شرکت خدمات می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه به‌تازگی پتروشیمی‌های هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد وارد فاز بهره‌برداری شده‌اند، دماوند انرژی توانسته است با تأمین یوتیلیتی موردنیاز آن‌ها براساس دستورعمل‌های ابلاغی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی آن‌ها ایفا کند.

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی با اشاره به تنوع تولید و تأمین یوتیلیتی در شرکت دماوند یادآور شد: هم‌اکنون فاز یک شرکت با تولید برق، بخار، آب، اکسیژن و دیگر گازهای صنعتی، خوراک را با شبکه گسترده خطوط آفسایت به مجتمع‌های پتروشیمی منتقل می‌کند و فاز دوم این شرکت نیز برای تأمین نیاز مجتمع‌های در دست احداث، در مرحله اجراست.

یعقوب‌زاده با اشاره به نقش مهم دماوند در توسعه و تولید پایدار فاز دوم پتروشیمی‌های منطقه پارس افزود: توانسته‌ایم با همه محدودیت‌های پروژه‌ای، کمبودها و تأخیر در تحویل پروژه‌ها، با توان کامل نیاز همه شرکت‌های متقاضی سرویس‌های جانبی را برآورده کنیم که این مسئله بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: تولید پایدار در دماوند با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر همه همکارانم انجام شده است تا با تأمین به‌موقع خوراک مجتمع‌ها، به تولید پایدار و سودآوری دیگر پتروشیمی‌ها کمک شایانی کرده باشیم.

دیگر خبرها

  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود