Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينکه بازار تجريش داراي ارزش فرهنگي و معنوي است، گفت: بازار تجريش يکي از معدود سرمايه هاي تاريخي شهر تهران محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، الهام فخاري روز پنجشنبه در جريان بازديد جمعي از شوراي اسلامي شهر تهران از بازار تجريش و بررسي مسايل مربوط به کسبه اين بازار، افزود: بازارهاي ايراني از جمله تجريش، نهادي براي پيوند بخش هاي اقتصادي و اجتماعي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: متاسفانه بخش هاي وسيع از باغ ها و زيبايي هاي طبيعي منطقه يک شهر تهران و تجريش از بين رفته باغ ها و تنفسگاه هاي تهران دراين منطقه به ناحق دچار نابودي شده است.
وي با بيان اينکه اميدواريم به اين موضوع به صورت قانوني رسيدگي شود، افزود: شميرانات مجموعه اي از فرصت ها و تهديدها براي شهر تهران است که با توجه به ظرفيت بازار و بهينه سازي سرمايه گذشته مي توان به نفع آينده اقدامات موثري دراين منطقه انجام داد.
* ضرورت توجه به هويت اقتصادي و کسب و کار در بازار تجريش
رئيس کميته ميراث فرهنگي و گردشگري شوراي اسلامي شهر تهران نيز دراين بازديد گفت: هويت بخشيدن به بازار بزرگ تجريش، از جمله موضوعات مهم و موردتوجه اعضاي شوراي شهر است.
حسن خليل آبادي افزود: هويت بازار تجريش و ري در تهران از بين رفته که بايد براي احياي اين فرهنگ کاري اساسي و جدي انجام شود.
وي اظهار کرد: در محدوده تجريش هويت تاريخي مسجد، بازار و امامزاده با هم عجين شده که همواره مورد توجه مردم بوده است.
خليل آبادي با اشاره به نقش بازار در فرهنگ اجتماعي و اقتصادي مردم، تصريح کرد: ساماندهي کسبه و دستفروشان يکي از برنامه هاي مهم شوراي شهر تهران در راستاي هويت بخشي به بازارهاي شهر از جله تجريش است.
* ساماندهي زمان و فعاليت دستفروشان در بازار تجريش
عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران نيز دراين جلسه با تاکيد بر ضرورت سامانديه دستفروشان بازار تجريش، پيشنهاد کرد که دستفروشان از ساعت 21 در اين بازار مستقر و فعال شوند.
زهرا نژادبهرام افزود: اين پيشنهاد درکارگروهي با حضور اعضا شوراي شهر و شهرداري منطقه يک تهران مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
وي اظهار کرد: تلاش مي کنيم تا براي حمايت از امرار و معاش کسبه بازار تجريش، موضوع ساماندهي بازار را با جديت و توجه بيشتر در شورا مطرح و پيگيري کنيم.
بازار تجريش يکي از قديمي‌ترين بازارهاي تهران در منطقه شميرانات است، اين بازار از يک سمت به تکيه تجريش و امامزاده صالح (ع) و از سمت ديگر به ميدان قدس مي‌رسد.
جلسه بررسي مسايل و مشکلات بازار تجريش امروز با حضور جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، مديران شهرداري و کسبه و اهالي محل در مسجد صاحب الزمان(عج) تجريش برگزار شد.
خبرنگار: امين کمالي فر - انتشار: محسن فتاحي
تهرام/7247**1625
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

نوسان قیمت در نقاط مختلف منطقه ۱۹ و ۲۰ تهران، حدود ۳۰ درصد برآورد شده که در سال جاری میانگین قیمت آپارتمان‌های نوساز در محله‌های خانی‌آباد و تقی‌آباد از ۵۵ میلیون تومان بر مترمربع عبور کرده است.

براساس این گزارش، طبق محاسبه ناحیه یک مناطق ۱۹ و ۲۰ بالاترین قیمت منطقه را به خود اختصاص داده و در معاملات خاص بعضاً آپارتمان‌هایی تا ۸۰ میلیون تومان بر مترمربع در آن معامله شده است.

بعد از آن ناحیه ۲ این دو منطقه ذکر شده، قیمت آپارتمان نوساز بیش از ۵۰ و کمتر از ۵۵ میلیون تومان بر مترمربع است که بعضاً معاملات خاص تا ۷۰ میلیون تومان بر مترمربع انجام شده است؛ نهایتاً در ناحیه ۳، قیمت آپارتمان نوساز کمتر از ۴۰ میلیون تومان بر مترمربع بوده و معاملات فراتر از میانگین چندان مشاهده نمی‌شود.

به گزارش مهر، روند سال‌های اخیر نشان می‌دهد آینده مناطق ۱۹ و ۲۰ از منظر سرمایه‌گذاری می‌تواند قطب سرمایه‌گذاری همراه با رشد بالا را به همراه خود خواهد داشت.

بر همین اساس، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۲۰» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۴ متری در منطقه ۲۰ محله صفاییه - چشمه علی تهران، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۰)‌ متراژ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
ابن بابویه ۸۷ ۱۳۹۶ ۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
صفاییه - چشمه علی ۸۴ ۱۳۹۶ ۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تقی‌آباد ۷۰ ۱۴۰۳ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جوانمرد قصاب ۹۰ ۱۴۰۲ ۵,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
حمزه‌آباد - متروی شهر ری ۸۰ ۱۴۰۲ ۵,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌آباد ۸۸ ۱۴۰۰ ۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دیلمان - میدان نماز ۸۵ ۱۴۰۱ ۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سرتخت ۹۵ ۱۴۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سه‌راه ورامین ۷۶ ۱۳۹۶ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهادت ۸۵ ۱۴۰۱ ۴,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر،

کد خبر 6092711 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران