Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبيرکل سازمان ملل متحد بر لزوم اعتماد سازي براي مقابله با سلاح هاي کشتار جمعي تاکيد کرد و تهديد شدن برجام را يکي از مشکلات امنيت بين الملل دانست.
العالم - آنتونيو گوترش که روز پنج شنبه در نشست شوراي امنيت با موضوع منع گسترش سلاح هاي کشتار جمعي سخن مي گفت، افزود با وجود تلاش هاي جامعه بين المللي براي منع گشترش سلاح هاي هسته اي، تهديد استفاده از سلاح هاي کشتار جمعي رو به افزايش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد موضوع کره شمالي امروز بزرگترين تهديد و چالش امنيت بين المللي است و من از تلاش هاي شوراي امنيت براي مقابله با اين تهديد تشکر مي کنم.
دبيرکل سازمان ملل متحد همچنين از گفت‌و‌گوي کره جنوبي و شمالي، به خصوص گفت و گو بين بخش ها نظامي اين دو کشور، استقبال کرد.
گوترش با بيان اين که اعتماد بين آمريکا و روسيه در مورد موضوع استفاده از سلاح هاي کشتار جمعي رو به کاهش است، اضافه کرد برجام در حال تهديد شدن است و در سوريه استفاده از سلاح هاي شيميايي تابوي استفاده از چنين سلاح هايي را شکسته است.
وي تاکيد کرد من باور دارم که شرايط فعلي جامعه بين المللي نشان دهنده لزوم بازطراحي و مدرن سازي اولويت هاي خلع و منع گسترش سلاح هاي کشتار جمعي است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجودی که قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل در کمک به مردم فلسطین افزود: بدلیل ناکارآمدی شورای امنیت و‌ عدم محکومیت حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق ، در نتیجه تنها گزینه‌ای که در برابر ما باقی ماند، دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است، اما رژیم صهیونیستی شش ماه در حال قتل و عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع در غزه است و آمریکا و متحدین او را متوقف نمی کنند. آیا شش ماه جنگ و جنایت و نسل‌کشی زژیم اسراییل کافی نیست و جامعه جهانی چه وقت برای پایان این نسل کشی و جنایات اقدام خواهد کرد. 

امیرعبداللهیان از رویکرد و تلاش های مثبت دبیر‌کل سازمان ملل برای  توقف جنگ علیه غزه و ارسال کمک های انسان دوستانه و دو بار بازدید میدانی ایشان از منطقه رفح قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتکار دبیر کل سازمان ملل متحد در تحقق امنیت پایدار منطقه استقبال می کند.

در این گفتگوی تلفنی، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسراییل، خواستار تداوم خویشتن داری از سوی طرف های درگیر در مناقشات منطقه شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد، من روز گذشته و بار دیگر هر گونه حمله و تعرض به اماکن دیپلماتیک را محکوم و تاکید کردم اماکن دیپلماتیک باید از مصونیت برخوردار باشند.

گوترش در ادامه با ابراز خرسندی از موضع جمهوری اسلایی ایران برای توقف عملیات بیشتر علیه رژیم صهیونیستی، گفت: ما به اسراییل نیز تاکید می کنیم اقدام تلافی جویانه ای انجام ندهد تا تنش ها در منطقه به نفع برقراری صلح و گسترش خشونت ها کاسته شود.

دیگر خبرها

  • نخست وزیر رژیم اشغالگر علیه ایران بیانیه داد
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • حماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی است
  • ویدئویی از برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع بررسی حمله تنبیهی ایران
  • نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل / گوترش: مصونیت ساختمان کنسولی ایران در حمله اسرائیل نقض شد
  • فوری | آغاز نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل | گوترش: مصونیت ساختمان کنسولی ایران در حمله اسرائیل نقض شد
  • گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است
  • جلسه شورای امنیت درباره اوضاع در منطقه
  • سخنرانی گوترش در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره اقدامات تنبیهی ایران علیه اسرائیل + فیلم
  • نشست اضطراری شورای امنیت با حضور گوترش و نمایندگان تهران و تل آویو درباره پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل آغاز شد