Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهر- مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان شرقی گفت: عملیات عمرانی زندان جدید شهرستان اهر رو به اتمام است.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز پنج شنبه طی حکمی از سوی مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان شرقی، مقصود عباسیان به‌عنوان رئیس جدید زندان اهر معرفی شد.

خشایار جمشیدی در آیین تودیع و معارفه رئیس جدید زندان شهرستان اهر، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات زندانیان از نبود شغل و درآمد نشات می‌گیرد که در این جهت اداره کل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان شرقی با همکاری فنی و حرفه‌ای به زندانیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌دهیم و از کسانی که آموزش می‌بینند تنها ۵ درصد بازگشت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان شرقی افزود: اگر زندانیان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند نشوند میزان بازگشت مجدد آن‌ها به زندان نزدیک به ۳۰ درصد می‌شود، امیدواریم با همکاری تمامی مسئولین بتوانیم مانع از بازگشت این قشر آسیب‌پذیر به زندان‌ها شویم.

وی بابیان اینکه عملیات عمرانی زندان جدید شهرستان اهر رو به اتمام است، گفت: زندان جدید اهر تاکنون از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار بوده که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح آن باشیم.

جمشیدی ادامه داد: ساخت و توسعه زندان‌ها در هر کجای استان، شهرستان‌ها و کشور زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نبوده و نیست و حقیقتاً ما به دنبال توسعه زندان‌ها نیستیم ولی باید بپذیریم که زندان‌های آذربایجان شرقی زندان‌های فرسوده‌ای هستند ولی اگر توسعه زندان‌ها را دنبال می‌کنیم سعی داریم تا برای زندانیان فضای آموزشی، ورزشی و اشتغال ایجاد کنیم نه اینکه زندان جدید برای نگهداری مجرمین بیشتر احداث کنیم این سیاست قوه قضائیه نیست.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان شرقی کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها را از سیاست‌های اصلی قوه قضائیه عنوان کرد، ابراز داشت: با اقدامات و برنامه‌های رئیس دادگستری و دادستان اهر موجب شد تا در شهرستان اهر نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشترین جمعیت کیفری را شاهد باشیم.

وی با تأکید بر این‌که بحث جابه‌جایی مدیران زندان‌ها یکی از سیاست‌های سازمان زندان‌های کشور و نتایج و برکات بسیاری در زمینه استفاده از تجارب است، گفت: به همین منظور قربان صفیلوئی قدیم از اهر به مراغه منتقل شده و ریاست زندان مراغه را برعهده گرفته‌اند و مقصود عباسیان به‌عنوان رئیس جدید زندان اهر معرفی می‌شود.

گفتنی است؛ مقصود عباسیان متولد ۱۳۵۰  اهر و دارای مدرک کارشناسی اصلاح و تربیت، بوده و  سوابقی چون ریاست زندان‌های تبریز، مراغه، جلفا و سراب را در کارنامه خود دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر منیری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در شهرستان بستان آباد سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌شود گفت: با توجه به ارزش غذایی خوبی که در این محصول وجود دارد و همچنین ظرفیت مناسب قارچ برای جایگزین شدن گوشت به عنوان یک پروتئین، تولید این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تولید قارچ کسب‌وکاری است که از بهره‌وری بالایی برخوردار است، اضافه کرد: براساس آمارهای موجود برای تولید یک کیلوگرم قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است. با توجه به اینکه تولید قارچ خوراکی در فضای بسته و مدیریت‌پذیری انجام می‌شود، باعث افزایش تولید در واحد سطح، اشتغال‌زایی بالا، تولید در تمام فصول سال و گردش سرمایه با توجیه اقتصادی قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۴ واحد تولید قارچ دکمه‌ای صنعتی و بیش از ۳۰ واحد تولید خانگی فعال وجود دارد افزود: شهرستان بستان آباد بدلیل آب و هوای خاص خود (تابستان‌های خنک و اقلیم مناسب کشت و پرورش قارچ خوراکی) و نزدیکی به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار از لحاظ بازار مصرف، مناسب تولید قارچ است.

کد خبر 6086094

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم
  • ترکمانچای شهرستان شد
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی