Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما نشست شوراي امنيت سازمان ملل با عنوان «منع گسترش سلاح هاي کشتار جمعي و اقدامات اعتمادساز» برگزار شد.

گوترش: همچنان تهديداتي درباره گسترش تسليحات کشتار جمعي وجود دارد

آنتونيو گوترش دبير کل سازمان ملل اعلام کرد: هميشه شوراي امنيت بر موضوع منع گسترش تسليحات کشتار جمعي تاکيد دارد ولي همچنان تهديداتي وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در نشست شوراي امنيت درباره مقابله با تسليحات کشتار جمعي گفت: از بازگشت کانال هاي ارتباطي ميان دو کره استقبال مي کنيم و از کره شمالي مي خواهيم به قطعنامه هاي شوراي امنيت پايبند باشد.
وي افزود: تهديد گسترش تسليحات کشتار جمعي در حال افزايش است و بايد تدابير لازم را براي نظارت بر اين مسئله اتخاذ کنيم.
وي گفت: سازمان ملل ميانجي درستي بوده و توانسته است کانال هاي ارتباطي ميان طرف هاي مختلف ايجاد کند.

لاوروف: تروريست ها در عراق و سوريه از مواد شيميايي استفاده مي کنند

سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه اعلام کرد: تروريست ها در عراق و سوريه از مواد شيميايي مسموم استفاده مي کنند که تهديدي براي همه کشورهاست.
وي در نشست شوراي امنيت درباره مقابله با تسليحات کشتار جمعي گفت: کشورهاي غربي هشدارهاي سابق ما را درباره استفاده تروريست ها از مواد شيميايي در عراق و سوريه ناديده گرفتند.

تاکيد نماينده فرانسه بر اجراي برجام

نماينده فرانسه در جلسه شوراي امنيت درباره موضوع منع گسترش تسليحات کشتار جمعي گفت: فرانسه در طرح هاي پيشنهادي در زمينه منع گسترش تسليحات کشتار جمعي، فعال است و بايد فعال باقي بماند.
وي گفت: فرانسه در تدوين پيش نويس برجام نقش داشت که اکنون به توافقنامه تبديل شده است. ما خواستار اجراي برجام هستيم که سنگ بناي امنيت و ثبات منطقه اي و جهاني است. برجام به موضوع برنامه موشک بالستيک ايران نمي پردازد.

نماينده سوئد: برجام نمونه اي از توان ديپلماسي است

نماينده سوئد در جلسه شوراي امنيت درباره موضوع عدم اشاعه تسليحات کشتار جمعي گفت: برجام نمونه اي مهم از توان ديپلماسي است. هدف برجام تضمين ماهيت صلح اميز برنامه هسته اي است و باعث تقويت ساختار عدم اشاعه مي شود. همانطور که فدريکا موگريني گفت اتحاديه اروپا به اجراي کامل اين توافقنامه پايبند است. برجام به امنيت منطقه و فراتر از آن کمک کرد.

وي گفت: تشويش جهاني در زمينه تسليحات هسته اي در بالاترين سطح از زمان پايان جنگ سرد است. خطر تسليحات کشتار جمعي تهديدي جدي براي صلح و امنيت بين الملل است.

نماينده بوليوي: خواستار برچيده شدن تمام برنامه هاي هسته اي غيرصلح آميز هستيم

نماينده بوليوي در جلسه شوراي امنيت گفت بايد تصميم کشورهايي مثل قزاقستان در از بين بردن تسليحات هسته اي الگو قرار گيرد.
وي گفت: ما خواستار برچيده شدن هرگونه برنامه هسته اي هستيم که صلح آميز نباشد.

نماينده بوليوي در ادامه گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته اي ايران که در شوراي امنيت تصويب شد نشان دهنده عزم طرف ها براي دستيابي به توافقنامه مشترک است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 

بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند.

او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

برینک افزود که هدف کاخ سفید قبل از هر چیز کمک به اوکراین برای دفاع از خود و مهار فشار روسیه است.

سفیر آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که به تازگی دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته بود اوکراین اجازه دارد با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حمله کند. این اظهارنظر یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که لندن بزرگترین بسته کمک نظامی خود را به اوکراین اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد