Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از شیرگاه؛ محسن هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در شهر شیرگاه برگزار شد، اظهار داشت: یادم می آید همواره آیت الله هاشمی رفسنجانی وقتی از سفر به مازندران برمی گشتند مخصوصاً آخرین سفرشان در سال ۹۲، از استقبال مردم خوب مازندران و شهر شیرگاه تعریف ویژه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی همواره از مردم شیرگاه بسیار راضی بودند و از صداقت اجتماعی، رفتار و از نو تفکر مردم این دیار تعریف می کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات شان که به زودی به چاپ خواهد رسید از مردم شهر شیرگاه به نیکی یاد کرده، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهد و مبارز واقعی بودند که همواره تلاش می کردند در راستای تحقق خواسته ها و نیازهای مردمی گام بردارند.

محسن هاشمی ادامه داد: خیلی ها مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را نماد عقلانیت نظام معرفی می کنند زیرا ضرورت ها و نیازهای جامعه را با مصالح نظام و مبانی نظام پیوند می زدند و برای بن بست ها همیشه راه برون رفت پیدا می کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی تهدیدهای کشور را به فرصت تبدیل می کرد، افزود: خیلی ها آیت الله هاشمی رفسنجانی را اسطوره صبر و بردباری می نامیدند زیرا گذشت و انعطاف پذیری شان مثال زدنی بود و همیشه سعی می کرد به مردم اعتماد کند و برای همین هم بود که مورد اعتماد مردم قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بعضی از افراد در پیام هایشان، آیت الله هاشمی رفسنجانی را فردی آینده نگر و دوراندیش معرفی کردند لذا لازم است اشاره ای کنم به فعالیت های قرآنی و دور اندیشی ایشان که وقتی برای اولین بار در دهه 40 به زندان رفتند از همان اول در زندان با قرآن خودشان را تسکین می دادند و در ذهن شان تفسیر راهنما یا کلید قرآنی را ایجاد کردند.

محسن هاشمی افزود: زمان آخرین زندان شان 3 سال طول کشید و ما هفته ای یک بار مرتب به دیدن ایشان می رفتیم و ایشان یک دفترچه 200 برگی را از زیر چادر به مادر می دادند و ما آن دفترچه را بیرون می آوردیم و امروز نتیجه آن دوراندیشی انتشار 53 جلد تفسیر راهنما قرآن شده که در زمان حیات شان رونمائی شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دوراندیشی های آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد اسلامی بود که ایشان در اوج جنگ، خطبه دانشگاه آزاد را در سال 61 خواند و امروز می بینیم این دانشگاه در 400 نقطه کشور به صورت عدالت محور و بدون تکیه به بوجه نفت و بودجه دولتی، واحدهایی را ایجاد کرده که 11 میلیون متر مربع فضای آموزشی، پژوهشی، ورزشی و خوابگاه با همه امکانات دارد.

محسن هاشمی احداث مترو را یکی دیگر از دوراندیشی های آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و اظهار داشت: ایشان در سال 61 در اوج جنگ به همشهریان تهرانی گفتند شما مترو نیاز دارید اما تمام دولتی ها و حتی آنهایی که خارج کشور تحصیل کرده بودند می گفتند ما مترو نمی خواهیم ولی ایشان در نماز جمعه گفتند نه تنها تهران بلکه تمام کلان شهرهای ایران باید خطوط ریلی انبوه‌بر داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه افراد زیادی آیت الله هاشمی رفسنجانی را شخصیتی شجاع توصیف کرده اند، تصریح کرد: ایشان در فرماندهی و حضور در خط مقدم جبهه هیچ وقت پرهیز نمی کرد، دلیرانه در جبهه حضور داشت و امیدوارانه در نمازهای جمعه صحبت می کردند به طوری که مردم هر وقت به خطبه های نماز جمعه ایشان گوش می کردند به آینده جنگ امیدوار می شدند.

محسن هاشمی، آیت الله هاشمی رفسنجانی را منادی وحدت دانست و افزود: او وحدت بین شیعیان و اهل سنت، وحدت بین نظام و مردم و وحدت بین جریانات و سلایق سیاسی را با جدیت پیگیری می کرد. حتی در خارج کشور وحدت بین ملت ها را پیگیری می کرد و اعتقاد راسخ داشت که نباید تفاوت های فکری و فرهنگی باعث اختلاف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی اعتقاد داشت نباید بگذاریم اختلافات سیاسی باعث کدورت و دشمنی بشود.

محسن هاشمی با تاکید بر اینکه راه آیت الله هاشمی رفسنجانی راه اعتدال، عقلانیت، مدارا و وحدت بود، افزود: ایشان تلاش می کردند ایران در مسیر آبادانی، رفاه و شکوفایی باشد.

وی اظهار داشت  آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه فکر می کرد که هدف شان از این انقلاب در نهایت باید رفاه مردم باشد و می گفت ایران این ظرفیت را دارد که برای مردم رفاه، اشتغال و آرامش ایجاد کند.

محسن هاشمی در پایان از حضور پرشور مردم شیرگاه تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض سریع آلومینیوم: قبل از گل پرسپولیس خطا شد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که پرسپولیس با دو گل نیمه اول دیدار با آلومینیوم را در اراک به سود خود خاتمه داد، مسئولان باشگاه میزبان اعتقاد دارند قبل از گل اول روی مهران موسوی خطا شده است.

باشگاه آلومینیوم در بین دو نیمه دیدار با پرسپولیس با انتشار ویدئویی از چند ثانیه قبل از گل اول نوشت: «اقدام عجیب داور در عدم اعلام خطا بر روی سید مهران موسوی قبل از گل پرسپولیس».

اراکی‌ها اعتقاد دارند که اورونوف قبل از حمله به سمت دروازه آلومینیوم اراک با خطا موسوی را متوقف کرده و توانست در موقعیتی ایده‌آل قرار بگیرد و برای تیمش گل بزند.

باید دید نظر کارشناسان داوری درباره صحنه مشکوک نیمه اول دیدار آلومینیوم و پرسپولیس چیست.

دیگر خبرها

  • اعتراض سریع آلومینیوم: قبل از گل پرسپولیس خطا شد
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • ای وای از عشق ؛ عرفان طهماسبی
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم