Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه اقدامات خوبي در حوزه گردشگري انجام شده است افزود: در برنامه ششم توسعه احکام مناسبي در مجلس بمنظور تقويت توسعه اين حوزه مصوب شد.

به گزارش ايرنا محمد رضا پورابراهيمي روز پنجشنبه در اولين همايش توجيهي وکارگاه آموزش توسعه کسب و کارهاي بومي و سنتي با بيان اينکه امنيت کشور در گرو افزايش سرمايه گذاري خارجي است اظهار کرد: يکي از پايه هاي ثبات در کشور ميزان سرمايه گذاري خارجي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تقدير از عملکرد رييس جديد سازمان ميراث فرهنگي کشور افزود: دکتر مونسان با يک انگيزه و برنامه منسجم اهداف سازمان ميراث فرهنگي را دنبال مي کند و تاکنون نيز نشست هاي مشترک متعددي ميان کميسيون اقتصادي مجلس و سازمان ميراث فرهنگي در راستاي توسعه اقتصادگردشگري برگزار شده است.
رييس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: عملکرد اقتصادي سفراي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور در جهت جذب سرمايه هاي خارجي هم مطلوب نبوده است.
پور ابراهيمي با بيان اينکه پس از سالها ساختار اداري وزرات امور خارجه تغيير يافت اظهار کرد: تشکيل معاونت اقتصادي در وزارت امور خارجه مي تواند ارتباط بيشتري بين فعالان اقتصادي و بخش خصوصي در کشور با اين وزارتخانه ايجاد کند.
وي با اشاره به اينکه بايد وزارتخانه هايي از قبيل اقتصاد و دارايي از تشکيل معاونت اقتصادي در وزارت امور خارجه بهره لازم را ببرند، تصريح کرد: بايد در جهت جذب سرمايه ها و افزايش ميزان سرمايه گذاريهاي خارجي تلاش بيشتري توسط نهادهاي مرتبط صورت گيرد.
وي با بيان اينکه وزارت امور خارجه بايد در خارج از کشور ماموريت هاي اقتصاد مقاومتي را باهدف توانمندسازي اقتصاد داخلي و افزايش ارتباطات در حوزه گردشگري دنبال کند گفت: بدون شک با اقدامات مثبت سازمان ميراث فرهنگي در طول سالهاي اخير در جهت توانمندسازي گردشگري و به دنبال ان ايجاد ماموريت هاي جديد براي وزارت امور خارجه در حوزه اقتصاد و گردشگري مي توان به اهداف پيش بيني شده در افق 1404 و برنامه ششم توسعه دست يافت.
وي با بيان اينکه در تمام دنيا اولين ماموريت ها در خارج از کشور تقويت ديپلماسي اقتصادي است، بيان کرد: بايد اتاق بازرگاني ايران بخشي از ماموريت هاي کشور در حوزه ديپلماسي اقتصادي را با همکاري وزارت امور خارجه برعهده گيرد.
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه در سالهاي گذشته وزارت امور خارجه تنها ماموريت هاي سياسي و امنيتي را دنبال مي کرد افزود: خوشبختانه با پيگيرهاي صورت گرفته در مجلس اصلاح ساختار اداري در وزارت امور خارجه شکل گرفت و معاونت اقتصادي در اين وزارتخانه تشکيل شد.
پورابراهيمي با تاکيد بر اينکه اتاق بازرگاني بايد از ظرفيت تشکيل معاونت اقتصادي در وزارت امور خارجه استفاده کند گفت: درشرايط کنوني سفراي کشور هيچ ماموريتي بالاتر از پيگيري مسايل اقتصادي در خارج از کشور را ندارند.
اولين همايش توجيهي و کارگاه هاي آموزشي توسعه کسب و کارهاي بومي و سنتي مختص مديران اقامتگاههاي بوم گردي استان کرمان با حضور مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري،کارشناسان و فعالان اين حوزه در اتاق بازرگاني کرمان برگزار شد.
همچنين دراين همايش از فعالان و مديران واحدها نمونه بوم گردي استان با اهداي لوح و تنديس تقدير گرديد.
خبرنگار:داود رجبي بهجت**انتشار: بهنام احمدي
7437/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است که احضار سفیر فرانسه در رابطه با اظهارات جنگ طلبانه پاریس و اطلاعاتی در مورد دخالت فزاینده این کشور در درگیری‌های مرتبط با اوکراین انجام شده است.

بیانیه مذکور اضافه کرد که مسکو به سفیر فرانسه درباره خط مخرب و تحریک آمیز پاریس هشدار داده و تأکید کرده است که این موضوع منجر به تشدید بیشتر درگیری‌ها خواهد شد.

این وزارتخانه در ادامه خاطرنشان کرد که تلاش‌های پاریس برای ایجاد نوعی «ابهام راهبردی» برای روسیه با اظهاراتی درباره اعزام احتمالی نیروها به اوکراین محکوم به شکست است.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی یورو نیوز نیز گزارش داد که روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را به وزارت امور خارجه فراخوانده است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، سفیر بریتانیا و سفیر فرانسه در روسیه روز دوشنبه به طور جداگانه به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شدند.

به نایجل کیسی، سفیر بریتانیا در روسیه هشدار داده شده که در صورت استفاده اوکراین از تسلیحات بریتانیایی برای حمله به داخل خاک روسیه، پاسخ مسکو می‌تواند هرگونه تأسیسات و تجهیزات نظامی لندن در داخل خاک اوکراین و فراتر از آن را شامل شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، «پیر لوی» سفیر فرانسه در مسکو نیز به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شد.

کد خبر 6098648

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران