Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالغفور ایران‌نژاد در گفت‎وگو با ایسنا با اشاره به بحران بی‌آبی درسیستان و بلوچستان اظهار کرد: از مجموع 5500 روستای سیستان و بلوچستان بیش از 50 درصد آن‌ها یعنی حدود 3000 روستا هم‌اکنون فاقد هرگونه شبکه آب‌رسانی هستند.

وی افزود: بر اساس آمارها هم‌اکنون چیزی حدود هزار روستای فاقد شبکه به‌صورت سقایی و با سهیمه تنها 15 لیتر در روز توسط تانکر آب‎‌رسانی می‌شوند که این‌یعنی مردم بقیه 2000 روستای فاقد شبکه در نوبت همین سهمیه 15 لیتر آب سقایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران‌نژاد خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان فاجعه‌بارترین شاخصه دسترسی به آب بهداشتی را در کشور دارد و تنها استانی است که 30 درصد مردم مرکز استان، زاهدان، هم فاقد هرگونه شبکه آب بهداشتی هستند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از میان شهرستان‌های سیستان و بلوچستان شهرستان چابهار پایین‌ترین شاخصه دسترسی به آب بهداشتی را دارد به‌طوری‌که هم‌اکنون تنها 23 درصد مردم شهر و روستاهای چابهار به آب‌بهداشتی دسترسی دارند و بقیه به‌صورت سقایی آب‌رسانی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل بی‌آبی در استان و به‌ویژه در روستاها 18 مجتمع آب‌رسانی هم‌اکنون در سراسر استان بااعتباری بالغ‌بر 200 میلیارد تومان در دست‌ساخت است که بسیاری از آن‌ها به دلیل کمبود اعتبار سال‌هاست به‌بهره‌برداری نرسیده است و در صورت اختصاص بودجه‌های لازم برای تکمیل‌ آن‌ها تحول شگرفی در محرومیت‌زدایی از سیستان و بلوچستان به وجود می‌آید.

انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد

پیکر بی‌جان دو فرد غرق شده در رودخانه نیاتک منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان پیدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، صبح امروز با تلاش نیروهای مردمی و هلال احمر شهرستان هیرمند از توابع منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، جسد دومین غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

روز گذشته چهار نفر از اعضای یک خانواده در رودخانه نیاتک غرق شدند که با تلاش حاضرین دو نفر نجات پیدا کردند و دو برادر 14 و 19 ساله در جریان این حادثه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان