Web Analytics Made Easy - Statcounter


حجت الاسلام والمسلمین مهدی مسائلی، نویسنده و پژوهشگر دین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره کتاب جدید خود با عنوان «جامه پیامبر» گفت: این کتاب درباره لباس روحانیت و آداب و مسائل مرتبط با آن نظیر بحث‌های حقوقی، آداب اجتماعی و شأنی است که برخی نسبت به کارکردهای آن آگاهی کافی ندارند به این معنی که برخی فقط به جنبه‌های اجتماعی و برخی دیگر به جنبه‌های معنوی آن توجه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این اثر سعی شده به ابهامات موجود در این زمینه پرداخته شده و اقشار مختلف مردم نسبت به پرسش‌هایی که در این زمینه دارند، پاسخ داده شود؛ از این رو مخاطب این کتاب فقط طلاب و روحانیون نیستند و عموم مردم می‌توانند آن را مطالعه کنند.
مسائلی ادامه داد: در عین حال که سعی شده برخی مباحث تحقیقی و پژوهشی باشد، اما از زبان خشک پژوهشی پرهیز شده و زبان روانی دارد و خوش‌خوان است، البته در برخی موارد نیز مطالب نصحیت‌گونه از بزرگان آمده است، به همین دلیل می‌توان گفت که هم جنبه تبلیغی و اطلاع‌رسانی داشته و هم جنبه پژوهشی دارد.
وی با بیان اینکه پیش از این چندان به این موضوع پرداخته نشده است، بیان کرد: در این زمینه یکی دو اثر بیشتر وجود ندارد که یکی از این آثار مربوط به استاد محمد عالم‌زاده نوری با عنوان «لباس روحانیت» است و برخی جنبه‌ها در مورد این موضوع را انعکاس داده است که وی این موضوع را به پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی پیشنهاد کردند که کتابی در این زمینه نوشته شود و من را برای این کار معرفی کردند و خود وی نیز ارزیاب تحقیق بودند؛ از این رو کتاب «جامه پیامبر» از جهت مباحث گوناگونی که درباره لباس روحانیت تبیین شده، کتاب کاملی است.

این نویسنده در پایان یادآور شد: کتاب «جامه پیامبر» در دست چاپ بوده و به زودی از سوی انتشارات پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین  نواب در بازدید از نمایشگاه «درآستان بقیع» در حرم مطهر رضوی، با اشاره به مظلومیت بقیع و شناخت ناکافی جامعه از این گنجینه بزرگ جهان اسلام، گفت: مظلومیت بقیع در این است که نگذاشته‌اند بقیع به درستی به جامعه معرفی شود و ما باید  بقیع را آن‌گونهکه هست به جامعه بشناسانیم..

وی افزود: تخریب قبور بقیع ظلمی بزرگتر از نشناختن شخصیت‌های مدفون در آن است.

تماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی در بقیع مدفون هستند که در هیچ جای دیگر عالم یافت نمی‌شوند، افزود: «چهار امام معصوم، فاطمه بنت اسد، دختران پیامبر، همسران پیامبر، مادر علی علیه السلام، مادر جناب عباس، اصحاب ائمه، فرزندان امام‌ان و همسران ائمه همگی در بقیع آرمیده‌اند.»

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به برخی از شخصیت‌های برجسته مدفون در بقیع گفت: «حسین اصغر، یکی از فرزندان امام سجاد (ع)، محمد حنفیه، اسماعیل عباس عموی پیامبر، اسماعیل فرزند امام صادق (ع) و تعدادی از شهدای احد در بقیع مدفون هستند.»

وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی گفت: «این نمایشگاه در نوع خود کار بسیار خوبی است و باید در کار‌هایی که انجام می‌دهیم، جنبه‌ها و تاثیر واقعی مدنظر باشد.»

رئیس بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه مظلوم‌نمایی نیست، افزود: «ما به دنبال این هستیم که شخصیت‌های بزرگ مدفون در بقیع را به جامعه بشناسانیم و از آنها الهام بگیریم.»

حجت الاسلام نواب از آستان قدس رضوی، بعثه خراسان، روایتگران، و همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه نقش داشتند، قدردانی کرد.

این نمایشگاه تا پایان ماه شوال مصادف با بیستم اردیبهشت  در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ابهامات خط و نشان ارزی در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم