Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:27:16 GMT

شهید نواب صفوی با ‎آغوش باز به سوی شهادت رفت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۷۶۲۶۲

شهید نواب صفوی با ‎آغوش باز به سوی شهادت رفت

قم - دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: شهید نواب صفوی و یارانش با آغوش باز به استقبال شهادت رفتند و هیچ هراسی از مرگ نداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عبدخدایی غروب پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی که در حسینیه امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد طی سخنانی به تعریف سه نوع استعمار سنتی، نو و فرانو پرداخت و گفت: استعماری که در آن یک طایفه در یک کشور حکومت داشتند، استعمار سنتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه استعمار نو را ایجاد کشورهای مستعمره توسط برخی از کشورهای اروپایی برای تامین نیروی کار و همچنین مصرف تولیدات را استعمار نو معرفی و ادامه داد: استعمار فرانو هم بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت که آمریکا درصدد تحت سلطه قرار دادن دیگر کشورها بود تا آنها را از لحاظ اقتصادی به خود وابسته کند.

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام در ادامه ایجاد پیمان‌های نظامی را به نوعی شکل گرفته از استعمار نو و شیوه‌ای از استعمارگری آمریکا عنوان کرد و افزود: آمریکا با وابسته کردن اقتصاد دیگر کشورها به خود هر زمان که نیاز باشد آنها را تحریم اقتصادی می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا برای تأمین شغل بیکاران کشورش به عربستان سلاح می‌فروشد تا از این طریق عربستان را مستعمره خود کند و پول این کشور را که از طریق فروش نفت است به جیب آمریکا برود.

وجود فساد اقتصادی در دوران پهلوی

عبدخدایی با اشاره به دیکتاتوری رضاخان، گفت: نقل است رضاخان نانوایی را به دلیل اینکه نان خمیر به دست مردم می‌داد در تنور انداخت که این نشانه اوج دیکتاتوری یک فرد است ولی با این وجود در زمان وی فسادهای اقتصادی وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه عمده بودجه کشور در دوران طاغوت از نفت بود، گفت: این درحالی است که کشور در آن زمان ویرانی‌های زیادی داشت و بخش عظیمی از مردم در فقر به سر می‌بردند اما در حال حاضر وضعیت معیشتی مردم با توجه به اینکه جمعیت ۳۰ میلیونی آن زمان به ۷۰ میلیون نفر رسیده نسبت به آن دوران بهتر شده است.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در ادامه به خاطرات یکی از شاهدان اعدام شهید نواب صفوی اشاره و با بیان اینکه این فرد گفت که شهید نواب با شهادتش باعث احترام ما به وی شد، گفت: این شهید با آغوش باز به سمت شهادت رفت وبه یارانش اعلام کرد که آماده باشید که می‌خواهیم به دیدار حضرت زهرا(س) برویم.

وی با اشاره به اینکه شهید نواب قبل از شهادت آب برای غسل شهادت درخواست کرد، افزود: وی حتی اجازه نداد هنگام اعدام چشمانش را ببندند و می‌گفت می‌خواهد با چشمان باز به دیدار حضرت زهرا(س) برود.

عبدخدایی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره برجام، گفت: زمانی که ترامپ گفت ما برجام را پاره می‌کنیم رهبر انقلاب فرمودند چنانچه آنها برجام را پاره کنند ما برجام را آتش می‌زنیم که این بسیار باعث غرور است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس هر لحظه در معرض شهادت است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: همکاران من در سراسر کشور هر لحظه ممکن است در معرض حملات مختلف مجرمان قرار گرفته و جان خود را در راه حفاظت از جان و مال مردم از دست داده و به شهادت برسند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز مراسم تشییع شهید گمنام در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار و پیکر این شهید در محوطه مقر مرکزی پلیس پایتخت به خاک سپرده شد.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این مراسم گفت: شهدا شمع محفل بشریت هستند و رفتند تا چراغ راهی باشند برای همه ما. شهدا جان خود را تقدیم کردند تا سایه قرآن بر این کشور حاکم باشد. شهدا رفتند تا امروز ما بتوانیم در امنیت کامل باشیم و استقلال داشته باشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان نیز جرات تعرض به کشور ما را نداشته باشند.

محمدیان گفت:  انتظامی کشور هر لحظه در معرض شهادت است زیرا باب شهادت در این نیرو باز است و ممکن است ماموران ما در هر لحظه در انجام ماموریت‌های خود مورد حمله مجرمان و بزهکاران قرار گیرند و جان خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به خاکسپاری پیکر این شهید در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: حضور این شهید به روحیه ایثار همکاران ما کمک می‌کند و اعتقاد دارم برکت مجموعه ما خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • تشییع پیکر شهید مرزبان در قروه
  • پیکر شهید «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • تاکید بر قرآن محوری و فهم کلام وحی در حج
  • تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در کرمان