Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ ارتش آمریکا در جریان جنگ در عراق و افغانستان برای از بین بردن ضایعات و زباله‌ها از روش خطرناک و بسیار خطرناک گودال‌های زباله سوزی استفاده کرده است.

آمریکایی‌ها در این شیوه زباله‌ها را داخل گودال‌هایی ریخته و با استفاده از سوخت جت آن‌ها را آتش می‌زدند تا چیزی باقی نماند، پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که رابطه مستقیمی بین انجام این روش، استشمام بوی مواد سمی و ابتلا به سرطان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین بار جوبایدن اعلام کرد که رابطه‌ای بین این کار و ابتلا به سرطان وجود دارد که سبب مرگ پسر او به نام بو (Beau) شده است.


بو بایدن در سال ۲۰۱۵ در ۴۶ سالگی به دلیل سرطان مغز از نوع گلیوبلاستوما (glioblastoma) مرده و زمانی که در عراق بوده است در محل اقامتش طرح گودال زباله سوزی با استفاده از سوخت جت برای نابود کردن زباله‌ها استفاده شده است.


در روش گودال زباله سوزی به دلیل دمای زیاد شعله‌ها تمام اشیا حتی وسایل الکترونیکی به طور کامل نابود می‌شود.

مواد‌ی که در گودال‌های زباله سوزی از بین می‌روند بر اثر حرارت بالا، مواد شیمیایی خطرناکی را آزاد می‌کنند که به همراه ترکیب سوخت جت، آزبست و سایر مواد شیمیایی برای سلامت انسان بسیار مضر است.


این سم‌های شیمیایی به ویژه برای افرادی که به طور مسقیم دود آن را تنفس می‌کنند از راه پوست، چشم‌ها و سیستم تنفسی وارد بدن می‌شوند و بر سیستم گوارش، جریان خون و نیز قلب و عروق خونی اثرمنفی می‌گذارند.


آمار‌ها نشان می‌دهند بیش از ۴۵۰۰ نفر به دلیل استشمام دود و بخار‌های سمی ناشی از فرو ریختن ساختمان‌های تجارت جهانی در حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ دچار ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان شده اند و این نشان دهنده نقش آلودگی و استشمام مواد سمی بر ابتلای افراد به سرطان است.


اکنون تعداد زیادی از سربازان آمریکایی که از عراق برگشته اند دچار ابتلا به انواع بیماری‌های جسمی و روحی شده اند و بسیاری در سنین جوانی دچار مرگ زودرس شده اند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

وقتی گودال های زباله سوزی آمریکایی ها بلای جان نظامیانشان می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از اعضای حزب دموکرات از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به رفح شود.

پایگاه خبری الجزیره بامداد پنجشنبه گزارش داد که ۵۷ نماینده حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با امضای نامه‌ای از بایدن خواستند هر اقدامی را برای منصرف کردن نتانیاهو از حمله همه جانبه به رفح انجام دهد.

نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا در پیامی به جو بایدن نگرانی خود را نسبت به حمله به شهر رفح که بیش از یک میلیون آواره در آن هستند و فاجعه انسانی ناشی از آن ابراز کردند.

آنها همچنین از دولت آمریکا خواستند تمامی ابزارهای در اختیار خود را برای این تضمین به کار بگیرد که همه استفاده‌کنندگان از کمک‌های آمریکایی باید به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه پایبند باشند.

کد خبر 6094788

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی