Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:31:13 GMT

اعتراض وزارت بازرگانی چین به آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۷۶۵۳۷

اعتراض وزارت بازرگانی چین به آمریکا

پکن - ایرنا - وزارت بازرگانی چین امروز با انتشار بیانیه ای از اینکه نام شماری از شرکت های چینی در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفته است به واشنگتن اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا این اتفاق در شرایطی می افتد که رهبران دو کشور در چندین دور از دیدارهای دو سال گذشته خود تاکید کرده بودند روابط تجاری و اقتصادی را بدون چالش به پیش خواهند برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه چاینا دیلی به نقل از وزارت بازرگانی آورده است نام 6 شرکت چینی در فهرست مذکور دیده می شود که یکی از آنها نیز شرکت مشهور اینترنتی 'علی بابا' است که برای دومین سال در این فهرست قرار می گیرد.
بر این اساس شرکت های مذکور حق ندارند در زمینه سرمایه گذاری و نقل و انتقال سرمایه و خرید اموال غیرمنقول در آمریکا دست به اقدام خاصی بزنند.
وزارت بازرگانی چین تاکید کرده است که آمریکا با این پیش قضاوت ها و تحرکات و ممنوعیت هایی که ایجاد می کند در حال ضربه زدن به روابط اقتصادی سالم دو کشور است.
آمریکا بر این باور است این شرکت ها از مقررات داخلی آن کشور از جمله قانون حق مالکیت معنوی تخطی کرده اند و لازم است ممنوعیت هایی برای معاملات تجاری در خاک آمریکا برایشان در نظر گرفته شود.
اما 'گایو فونگ' سخنگوی وزارت بازرگانی در مصاحبه ای در پکن گفت که هیچ دلیل و مدرک قانع کننده ای که نشان دهد این شرکت ها مقررات آمریکا را نقض کرده اند، وجود ندارد.
این اتفاق پس از آن می افتد که آمریکا ارتباطات دولتی خود را نیز با شرکت های مشهور اینترنتی و مخابراتی چین به نام های 'هواووی' و 'زد تی یی' قطع کرد که اعتراض جدی چین را به دنبال داشت.
این دو شرکت در بیانیه هایی آورده اند مدتی است نتوانسته اند در مدتی با طرف های دولتی آمریکا ارتباط کاری و تجاری داشته باشند و فعلا چنین مناسبات تجاری میان طرفین میسر نیست و آنها شامل ممنوعیت شده اند.
لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه ای در پکن گفت که این کشور همواره آماده همکاری با دیگر شرکت های خارجی است و امیدوار است شرایط عادلانه ای برای تجارت شرکت های چینی در کشورهای دیگر وجود داشته باشد.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۰۸ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهد ارزی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نجف زاده گفت: پرونده یک شرکت بازرگانی به دلیل ایفا نکردن ۱۲۵ هزار و ۴۸ یورو تعهد ارزی به ارزش ۵۴ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال در شعبه هشتم بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و با توجه به ارائه نکردن اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر بازگرداندن ارز به میزان رفع تعهد نشده و محرومیت از یکسال فعالیت بازرگانی، شرکت را به پرداخت ۱۰۸ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر میزان ریالی ارز تعهد نشده، محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان واحد ارزی مدیریت بانک تجارت استان گزارش تخلف را در بازرسی از اسناد و مدارک یک شرکت بازرگانی کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند

کد خبر 6085162

دیگر خبرها

  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • جریمه ۱۰۸ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهد ارزی
  • کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی و وزارت کار تشکیل می‌شود
  • آمریکا چهار شرکت مرتبط با برنامه موشکی پاکستان را تحریم کرد
  • افزایش همبستگی دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه
  • فیلم/ اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین
  • اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین
  • آمریکا ۴ شرکت چینی و بلاروسی را به دلیل ارائه فناوری موشکی به پاکستان تحریم کرد
  • دستگیری کارکنان گوگل به جرم اعتراض به همکاری با اسرائیل + فیلم