Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عربستان سعودی در ۲۵ مارس سال ۲۰۱۵ با همکاری شماری از متحدان منطقه ای خود تجاوز نظامی آشکاری را علیه مردم بی دفاع و بی گناه یمن کلید زدند.

سعودیها این تجاوز آشکار را به بهانه بازگرداندن مشروعیت! به یمن آغاز کردند. این در حالی است که متجاوزان سعودی و متحدان منطقه ای آنان در همان ساعات اولیه تجاوز نظامی خود، غیرنظامیان یمنی و زیرساخت های این کشور را هدف شدیدترین حملات خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها، مراکز خرید، اراضی کشاورزی، سواحل، قایق های ماهیگیری (به عنوان وسایل ارتزاق مردم)، پل‌ها، راه های مواصلاتی استراتژیک، نیروگاه های برق، شبکه های آبی و ... هدف حملات سنگین متجاوزان قرار گرفتند.

خسارت های فراوانی که به مناطق مسکونی وارد شده و هزاران فایل ویدئویی از آنها موجود است، گواهی دیگری بر دروغ بزرگ سعودی ها مبنی بر هدف قرار دادن مواضع نظامی و عدم تعرض به غیرنظامیان یمنی، استجنگنده های متجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی عملیات های نظامی تجاوزکارانه خود علیه یمنی ها را در ۲۰ استان یمن در پیش گرفتند. در این حملات، همانطور که گفته شد، غیرنظامیان به صورت مستقیم هدف قرار گرفتند.

هرچند که مقامات سعودی مدعی هستند، این حملات تنها مواضع نظامی را هدف قرار داده اند، اما تمامی شواهد و قرائن از جمله شمار بالای غیرنظامیان قربانی، حکایت از عکس این ماجرا و ادعا دارد.

از سوی دیگر، خسارت های فراوانی نیز که به مناطق مسکونی وارد شده و هزاران فایل ویدئویی از آنها موجود است، گواهی دیگری بر دروغ بزرگ سعودی ها مبنی بر هدف قرار دادن مواضع نظامی و عدم تعرض به غیرنظامیان یمنی، است.

اما حملات سعودیها به یمن طی قریب به سه سال گذشته تنها به هدف قرار دادن مناطق مسکونی محدود و محصور نمی شود. جنگنده های متجاوز سعودی و متحدان آن، همچنین زیرساخت های یمن را مورد تجاوز نظامی گسترده قرار دادند. بسیاری از بیمارستانها، مدارس، دانشگاه ها، پل ها و راه های اصلی و همچنین نیروگاه های برق و ... به صورت کاملا عامدانه توسط سعودیها و هم پیمانانشان در سایه سکوت جهانی بمباران شدند.

این درحالی است که قوانین بین المللی، جملگی بر لزوم اجتناب از هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت های کشورها در صورت وقوع جنگ، تأکید دارند. حملات سعودیها به زیرساخت‌های یمن تاکنون مشکلات زیادی را برای مردم این کشور به وجود آورده و آنها را از رسیدگی به امور معمولی و زندگی روزمره خود بازداشته است.

استفاده از تسلیحات جنگی ممنوعه بین المللی از جمله دیگر جنایت هایی است که عربستان سعودی و متحدان آن طی حدود سه سال گذشته علیه مردم بی دفاع یمن مرتکب شده اند. متجاوزان سازمان عفو بین بین الملل در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۵ صراحتا گزارش داد که جنگنده های متجاوز سعودی از بمب های خوشه ای ممنوعه در مناطق مسکونی استفاده کرده استاز همان روزهای اولیه حمله به یمن از انواع و اقسام مختلف تسلیحات کشتار جمعی بهره برداری کردند که ازجمله مهمترین آنها بمب های خوشه ای مسحوب می شود.

بسیاری از نهادها و سازمان های بین المللی حقوق بشری تاکنون استفاده سعودیها و متحدان آنها از تسلیحات کشتار جمعی به ویژه بمب های خوشه ای را تأیید کرده اند.

در همین ارتباط، سازمان عفو بین بین الملل در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۵ صراحتا گزارش داد که جنگنده های متجاوز سعودی از بمب های خوشه ای ممنوعه در مناطق مسکونی استفاده کرده است. پس از این تاریخ نیز گزارش های متعددی از سوی سازمان عفو بین الملل در خصوص استفاده ریاض از تسلیحات ممنوعه در یمن منتشر شد.

این در حالی است که دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز تاکنون گزارش هایی را از نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه توسط سعودیها در یمن منتشر کرده است. طبق اعلام این سازمان ها و نهادهای حقوق بشری بین المللی، تسلیحات ممنوعه ای که سعودیها از آنها علیه مردم یمن استفاده می کنند دارای آثار مخربی است که تا مدت ها در این کشور باقی می ماند و نسل های آینده را تحت تأثیر قرار می دهد. درحال حاضر بسیاری از کودکانی که در یمن متولد می شوند، متأثیر از آثار ناشی از این تسلیحات، دچار معلولیت و مشکلات جسمانی شدید دیگری هستند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که ۲۲.۲ میلیون یمنی (۷۶ درصد از ساکنان) به کمک نیاز دارنداین حملات تجاوزکارانه وضعیت انسانی در یمن را بسیار ناگوار ساخته است؛ به طوری که صدای بسیاری از نهادها و سازمان های بین المللی درآمده است. در همین ارتباط، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که ۲۲.۲ میلیون یمنی (۷۶ درصد از ساکنان) به کمک نیاز دارند و این رقم ظرف شش ماه گذشته ۱.۵ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

خطر گرسنگی بیشتر می شود و ۸.۴ میلیون نفر از گرسنگی رنج می برند و این رقم در سال گذشته میلادی ۶.۸ میلیون نفر بود. سازمان ملل اعلام کرد که این رقم بیش از نیمی از استانهای کشور را شامل می شود که ۷۲ منطقه از ۹۵ منطقه بیشتر در معرض گرسنگی قرار دارد. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل همچنین گزارش داد که بیش از ۱۵۰۰ مدرسه در یمن به شکل جزیی یا به طور کامل ویران شده است.

این در حالی است که جنایت های سعودیها و متحدان آنها از جمله امارات متحده عربی فراتر رفته است. بسیاری از گزارش ها حاکی از وجود زندان های سِرّی و مخوفی است که اماراتی ها در استان های جنوبی یمن به ویژه در عدن دایر کرده اند تا انقلابیون یمنی را که به اسارتشان درآمده اند، مورد شدیدترین شکنجه ها به دور از دیدگاه رسانه ها، قرار دهد.

تحقیقات منتشر شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس در ۲۳ ژوئن وجود دستکم ۱۸ زندان سری در جنوب یمن را مستندسازی کرده است که این زندان‌ها تحت نظر مستقیم نیروهای اماراتی یا تحت نظر نیروهای یمنیِ تحت آموزشِ نیروهای اماراتی اداره می شوند. این زندان‌ها در پایگاه‌های نظامی، بنادر، برخی فرودگاه‌ها و خانه های ویلایی و حتی باشگاه‌های شبانه قرار دارند.

همچنین، امارات حداقل دو «بازداشتگاه غیرقانونی» را در یمن اداره می‌کند و گزارش‌ها حاکی از این است که بازداشت شدگان این مراکز به یک پایگاه در اریتره انتقال داده شده‌اند. پیش از این، تحقیقات منتشر شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس در ۲۳ ژوئن وجود دستکم ۱۸ زندان سری در جنوب یمن را مستندسازی کرده استمقامات ارشد دفاعی آمریکا تایید کردند که نیروهای آمریکایی در بازجویی‌های بازداشت شدگان در یمن مشارکت داشته اند اما هیچ گونه دخالت در نقض حقوق بشر و یا اطلاع از آن را نپذیرفته اند.

تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر در این زندان‌ها ناپدید شده‌اند. گفته می‌شود شیوه‌های شکنجه متعددی در این زندان‌ها گزارش شده است که از جمله آن‌ها شیوه هولناک شکنجه «کوره» است و در آن قربانی به مکانی بسته شده و به دور حلقه‌ای از آتش چرخانده می‌شود.

تمامی این فجایع در حالی اتفاق می افتد که جامعه جهانی انتظار دارد که ارتش و کمیته های مردمی یمن از اقدامات دفاعی و بازدارنده در برابر حملات سعودیها خودداری کنند. درهمین ارتباط، «صادق الشرفی» عضو جنبش أنصارالله یمن به خبرگزاری مهرمی گوید: «چرا باید حملات خود را علیه سعودیها متوقف کنیم؟ متجاوزان می دانند که امروز یک عزمِ جزم برای مقابله با تجاوزهای نظامی آنها در یمن وجود دارد. از این پس نیز حملات موشکی یمنی ها ادامه خواهد داشت. موشک ها از این پس نیز با قدرت بیشتری شلیک خواهند شد و حتی شاید محل سکونت شاهزادگان در امارات و عربستان را نیز هدف قرار دهند».

میزان قربانیان وبا در یمن از مرز ۲ هزار نفر گذشته است و اکنون قریب به هزار تَن دیگر در معرض ابتلاء به این بیماری کشتنده که شیوع آن نشأت گرفته از تداوم حملات سعودیهاست، قرار دارنداین مقام یمنی همچنین ادامه می دهد: «اگر سعودی ها و متجاوزان قادر بودند حملات موشکی نیروهای یمنی را متوقف سازند در همان روزها و ماه های اولیه تجاوز خود این کار را انجام می دادند. اکنون سه سال از تجاوز آنها می گذرد و چنین اتفاقی نیفتاده و حملات موشکی یمنی ها به مواضع سعودیها و اماراتی ها ادامه دارد.

ما خطاب به آنها می گوییم که دست از تلاش برای متوقف کردن حملات یمنی ها بردارید». این اظهارات پس از آن مطرح شد که عربستان سعودی خواستار توقف حملات تلافی جویانه یمنی ها به مواضع خود شد.

در هر صورت، یمن امروز با یک فاجعه انسانی تمام عیار مواجه است؛ فاجعه ای که پیشتر تنها به گوشه ای از آن اشاره شد. تاکنون بیش از ۱۳ هزار غیرنظامی در یمن به شهادت رسیده و هزاران تَن دیگر به شدت به انواع آسیب ها دچار شده اند. بسیاری از مناطق مسکونی و زیرساخت های یمن تخریب شده است.

میزان قربانیان وبا در این کشور از مرز ۲ هزار نفر گذشته است و اکنون قریب به هزار تَن دیگر در معرض ابتلاء به این بیماری کشتنده که شیوع آن نشأت گرفته از تداوم حملات سعودیهاست، قرار دارند. میلیون ها نفر آواره شده و میلیون ها تَن دیگر به بدیهی ترین نیازهای خود به ویژه در بخش خوراک و درمان، محتاج هستند.

بدون شک سکوت جامعه جهانی در برابر این فجایع انسانی که در طول تاریخ کمتر اتفاق افتاده، لکه ننگ دیگری بر پیشانی آنها خواهد بود. 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

آل‌سعود حقوق بشر را در یمن سَر برید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه بسیج اساتید در محکومیت جنایات اخیر در عزه

سازمان بسیج اساتید با صدور بیانیه ای جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفاء را محکوم کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در پی جنایت فجیع رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفاء غزه سازمان بسیج اساتید کشور در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: 

بسم الله القاصم الجبارین

وَسَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ

قریب شش ماه از توحش بی‌سابقه رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آنها می‌گذرد و هر روز جهانیان با حقایق بیشتری از چهره واقعی تمدن لیبرال دمکراسی غربی آشنا می‌شوند که فاجعه انسانی و غیراخلاقی تعرض به زنان پناهنده در بیمارستان الشفاء، جلوه زشت‌تر و خبیثانه‌تری از ذات پلید استکبارجهانی و صهیونیزم بین‌الملل را در ویترین به نمایش گذاشت.

این جنایت جنگی از یک سو اوج رذالت و خباثت سران رژیم غاصب و حامیان آنها نسبت به همه قواعد و اصول انسانی را به تصویر کشیده و از سوی دیگر بی غیرتی و بی خاصیتی برخی از دولت‌های عربی_اسلامی و نیز مرگ تدریجی مراجع بین‌المللی حقوق بشری، حقوق زنان و کودکان، بهداشت و فرهنگ بشری را علنی ساخت.

البته این اولین جنایت جنگی و ضد‌حقوق بشری اشغالگران صهیونیست نبوده و از نخستین روز ننگین شکل‌گیری، این رژیم منحوس تا کنون  مرتکب ظلم‌های بی‌شماری شده است که هرگز از یاد و خاطره جهانیان پاک نخواهد شد، اما بدون تردید جنایت تعرض جنسی  به زنان شوهردار در معرض دید همسران و فرزندان آنان به عنوان نقطه تاریک و متعفن دیگری در سیاهه جنایات ضد بشری این رژیم و دول غربی ماندگار خواهد شد و وجدان‌های بیدار بشری پاسخی برای آن نخواهند یافت.

درهمین رابطه سازمان بسیج اساتید کشور، ضمن محکوم کردن این جنایت بی‌سابقه و اعلام آمادگی خود برای هرگونه کمک‌های انسانی و بشردوستانه به مردم مظلوم و مقتدر غزه، اعلام می‌دارد:

1) کلیه انسان‌های آزاده جهان بویژه فرهیختگان، اساتید و دانشجویان در اقصی نقاط عالم با تقبیح شدیدالحن این فاجعه غیرانسانی و اخلاقی که به حق باید آن را اوج رذالت نماینده لیبرال دموکراسی غربی قلمداد کرد سکوت خود را شکسته و به هر نحو ممکن واکنش محکومیت‌آمیز خویش را نشان دهند. 

2) مجامع بین‌المللی، نهادهای حقوقی، شورای امنیت سازمان ملل و دیوان بین‌المللی کیفری، همه دولت‌ها و ملت‌ها با قاطعیت و فوریت از ادامه جنایات دولت اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین جلوگیری نموده و برای ممانعت از ددمنشی رژیم صهیونیستی در سراسر جهان مرتکبین جنایات غزه را تا محاکمه و مجازات نهایی تحت تعقیب کیفری قرار دهند. 

3) تمامی ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی برای پایان بخشیدن به این همه ظلم و جنایت بی سابقه به حداقل وظیفه انسانی و دینی خود عمل نموده و به هر نحو ممکن شریان اقتصادی دولت صهیونیستی را مورد فشار و آسیب قرار دهند.

4) از رهبران جبهه مقاومت و گروه‌های جهادی بویژه حماس، جهاد اسلامی، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و مقاومت عراق انتظار می رود با واکنش به موقع و انتقام سخت، موجبات تسکین قلوب مجروح مسلمانان را فراهم سازند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سنتکام از پرتاب چهار پهپاد یمنی به سمت یک ناو آمریکایی خبر داد
  • حماس خواستار پایان سکوت دادگاه لاهه دربرابر جنایات صهیونیست‌ها شد
  • بیانیه بسیج اساتید در محکومیت جنایات اخیر در عزه
  • ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • حمایت جهانی از فلسطین/ جنایات رژیم صهیونیستی از روی ضعف است
  • حمایت جهانی از فلسطین؛ جنایات رژیم صهیونیستی از روی ضعف است
  • دولت‌های اسلامی به شریان اقتصادی صهیونیست‌ها آسیب وارد کنند/ اساتید و دانشجویان جهان سکوت خود را بشکنند
  • دولت‌های اسلامی به شریان اقتصادی دولت صهیونیستی آسیب وارد کنند/ اساتید و دانشجویان جهان سکوت خود را بشکنند
  • محکومیت سکوت مجامع جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی