Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده روسيه در سازمان ملل متحد در واکنش به اتهام آمريکا و انگليس گفت اين دو کشور به بازي دادن شوراي امنيت و درک جامعه بين المللي ادامه مي دهند.
العالم- اروپا
واسيلي نبنزيا روز پنج شنبه پس از آن که نماينده آمريکا و مسئول بخش آسيا-پاسفيک انگليس در نشست شوراي امنيت، اتهاماتي را متوجه اين کشور در قبال مساله استفاده از سلاح هاي شيميايي و وتوي قطعنامه پيشنهادي مکانيزم بررسي استفاده از سلاح شيميايي در سوريه کردند، اين مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: حقيقتا اعتماد کافي وجود ندارد و اين واضح است. چه اعتمادي مي تواند باشد وقتي که برخي کشورها — و با توجه به اينکه اسم روسيه امد من هم اسم مي آورم — امريکا و انگليس به بازي دادن شوراي امنيت و درک جامعه بين المللي ادامه مي دهند.
نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحد ادامه داد: ممکن است احتمال برود که بيانيه هاي آنها پيشتر نوشته شده بود و آنها وقت نداشتند که آن پس از شنيدن بيانيه ما مرور کنند؛ اما اين امر عامدانه اتفاق افتاده است.
نبنزيا اضافه کرد ما عامدانه شنيده نمي شويم و مواضع ما را تحريف مي کنند. آنها به اشتباه ادعا مي کنند که ما جيم (مکانيزم بررسي استفاده از سلاح شيميايي در سوريه ) را بستيم و قطعنامه تمديد آن را وتو کرديم.
وي تاکيد کرد شرم آور است که آنها فراموش کرده اند که ما بوديم که پيشنهاد تمديد قطعنامه جيم را داديم تا اثربخشي، بي طرفي و تخصص گرايي آن را بهبود بخشيم و آنها اجازه ندادند که تصويب شود.
نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحد تصريح کرد چه کسي بود که نفس قطعنامه ما را وتو کرد؟ همان کشورها.‌ آمريکا و انگليس که امروز بدون پلک زدن به ما نگاه مي کنند و مي گويند ما(روسيه) اين کار را کرديم. چه کسي طرح جيم را تعطيل کرد؟
نبنزيا اظهار کرد من يک بار ديگر مي گويم که بازي هاي خود در رژيم منع سلاح هاي کشتار جمعي را تمام کنيد. ما مي دانيم هدف اين بازي ها چيست.
وي خاطرنشان کرد اگر همکاري واقعي مي خواهيد به جاي قايم شدن پشت يک شيشه ي دودي دغل کاري و فريب بايد به يک مکانيزم حقيقتا مستقل و حرفه اي روي بياوريد. تنها آن زمان است که ما به شما اعتماد خواهيم کرد.
اين مقام روسيه يادآور شد توهمي وجود ندارد و ما به مکانيزم جديدي نياز داريم که بايد در شوراي امنيت تصويب شود. هر جايگزين ديگري که با نگاه هاي محدود و کوته فکرانه تعريف شود غيرقانوني خواهد بود.
ايرنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جلسه شورای امنیت درباره تنش ایران - اسرائیل/ هیاهوی تل آویو راه به جایی نبرد

رسول سلیمی: شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث و پاسخ به حمله ایران تشکیل جلسه داد و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: "مهم است که از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به رویارویی نظامی عمده در جبهه‌های مختلف در خاورمیانه شود، اجتناب شود." به گفته کاخ سفید، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، جلسه‌ای با رهبران گروه هفت برگزار کرد که در آن "حمله بی‌سابقه ایران علیه اسرائیل را محکوم کردند."

ایروانی نماینده ایران در این جلسه درباره حمله هوایی ایران علیه اسرائیل گفت: "این کاملاً در اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود بود." این اقدامات ضروری و متناسب بود.» ایروانی گفت که ایران پس از حمله اول آوریل، ابتدا با مشارکت شورای امنیت در دو آوریل و سپس باهدف قراردادن غیرنظامیان در حمله هوایی دیروز، مطابق با قوانین بین‌المللی عمل کرد. او اتهامات مبنی بر اینکه ایران نیروهای نیابتی در منطقه دارد را رد کرد و گفت که به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیست.

نماینده چین در شورای امنیت نیز با تأکید بر اینکه روز اول آوریل نمایندگی ایران در سوریه هدف قرار گرفت و موجب تلفات زیاد در جانب ایران شد و این اقدام نقض منشور سازمان ملل و همچنین نقض حاکمیت سوریه بود   گفت  از اقدام ایران ابراز نگرانی عمیق می‌کنیم؛ ولی ایران تأکید کرده که این اقدام تلافی‌جویانه بوده و اتمام یافته است. ما خواستار خویشتن‌داری طرف‌ها و اجتناب از تنش بیشتر در منطقه هستند. اگر بحران غزه مهار نشود، این بحران به تنش بیشتر منجر خواهد شد از این خواستار اجرای فوری قطعنامه اخیر شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در غزه هستیم.

در همین راستا نماینده آمریکا با اشاره به اینکه این کشور به قوی‌ترین شکل حملات ایران را محکوم می‌کند، گفت ایران بیش از ۳۰۰ ماده منفجره به اسرائیل شلیک کرد. این اتفاق و عملیات تهدیدی برای اسرائیل و سایر کشورها بود. ایران آشکارا از تعهدات حقوقی شانه خالی می‌کند و ایران با مسلح‌کردن حزب‌الله ناقص شورای امنیت می‌شوند/ ایران منطقه را ناامن کرده است. نماینده امریکا تأکید کرد ایران پهپادهایی را در اختیار روسیه قرار داده است که در جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار دارد. ایران شناورها را در خلیج‌فارس توقیف می‌کند.

نماینده انگلیس دیگر کشوری که به دفاع از اسرائیل پرداخت و تأکید کرد به حمایت از اسرائیل ادامه می‌دهیم. نماینده انگلیس گفت حمله ایران که اولین حمله مستقیم ایران به خاک اسرائیل بود تهدید و خطر بسیار بزرگی برای امنیت در منطقه خاورمیانه بود. انگلیس اشاره کرد که ایران یک نقش بی‌ثبات ساز در منطقه را دارد. ایران بار دیگر نشان داد که نیت ایجاد آشوب در منطقه را دارد. انگلیس  به حمایت از اسرائیل ادامه می‌دهد؛ لذا از اقداماتی که متحدان ما برای مقابله با ایران انجام دادند تشکر می‌کنیم. از همه طرف‌ها دعوت می‌کنیم خویشتن‌داری کنند. ما می‌خواهیم که درگیری‌ها زودتر به پایان برسد

نماینده رژیم صهیونیستی در شورای امنیت تندترین عبارات را علیه ایران به کاربرد و مدعی شد: حمله ایران به اسرائیل یک اقدامی بود که کل منطقه را می‌توانست به جنگ بکشاند.  حمله ایران به اسرائیل در زمانی اتفاق می‌افتد که به سمت قابلیت هسته‌ای حرکت می‌کند. ایران به‌زودی به قابلیت هسته‌ای دست خواهد یافت. به امضاکنندگان برجام می‌گویم مکانیزم ماشه را همین امروز فعال کنید همه تحریم‌های ممکن را درباره ایران وضع کنید. ما امروز نیاز داریم چرچیل‌ها رهبر جهان باشند نه چمبرلین ها.  ما در محاصره نیروهای نیابتی ایران هستیم.  ما حق قانونی داریم که انتقام بگیریم؛ ما قورباغه در آب جوش نیستیم، ما ملتی از شیرها هستیم و ما خاموش نمی‌مانیم. ما از آمریکا و دیگر شرکای خود که کنار ما بودند تشکر می‌کنیم. شورای امنیت باید ایران را محکوم کند

نماینده سوریه دیگر کشوری بود که به دفاع از ایران پرداخت و  نیز در نشست اضطراری شورای امنیت تأکید کرد که ما مقامات رژیم اشغالگر و دولت آمریکا را مسئول کامل حملات اسرائیل و هرگونه تشدید بیشتر که امنیت منطقه را تهدید می‌کند، می‌دانیم. وی افزود: کاری که ایران دیروز انجام داد اعمال صحیح حق دفاع از خود بود. نماینده سوریه در ادامه تأکید کرد که ما خواستار توقف حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه و حمایت این کشور از سازمان‌های تروریستی هستیم.

جلسه شورای امنیت سازمان ملل با حضور آنتونیو گوترش دبیرکل که با عنوان "وضعیت خاورمیانه" برای بررسی اقدام تنبیهی شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی و به درخواست این رژیم تشکیل شده بود بدون صدور هیچ بیانیه و قطعنامه‌ای به کار خود پایان داد. با وجود تلاش‌های انگلیس و کشورهای غربی این جلسه بدون هیچ بیانیه‌ای در محکومیت ایران به پایان رسید.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895339

دیگر خبرها

  • جزئیات جلسه شورای امنیت درباره تنش ایران - اسرائیل/ هیاهوی تل آویو راه به جایی نبرد
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوترش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • روسیه: حمله ایران نتیجه بی توجهی شورای امنیت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران بود
  • پایان نشست شورای امنیت بدون صدور قطعنامه یا بیانیه
  • دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوارش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • دفاع روسیه از حمله ایران به اسراییل: واکنشی بود به انفعال شرم آور شورای امنیت درباره حمله به کنسولگری
  • دفاع روسیه از حمله ایران به اسراییل
  • گوترش: مصونیت ساختمان کنسولی ایران در حمله اسرائیل نقض شد/ اظهارات ضدایرانی انگلیس، فرانسه و سوئیس در شورای امنیت/نماینده روسیه: دبیرکل سازمان ملل حملۀ ایران را بلافاصله محکوم کرد اما در مورد حملۀ اسرائیل به کنسولگری ایران چنین واکنشی نداشت؛ این رویکرد در
  • واکنش فرانسه، انگلیس و روسیه به حمله ایران به اسرائیل