Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بی شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید. نباید دانشگاه بدون فعالیت‌‌های بین المللی را دانشگاه نامید

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران گفت: طبیعتا دانشگاه تهران ظرفیت‌های بسیار بالا و خوبی در زمینه جذب دانشجویان خارجی دارد ، دانشگاه باید محرک فعالیت بین المللی باشد و دانشگاه بدون این فعالیت‌ها نباید نام دانشگاه به خود گیرد، چرا که امروزه بین المللی شدن دانشگاه یک امر جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیلی احمدآبادی گفت: یکی از سیاست‌های دانشگاه تهران توسعه دیپلماسی علمی و همکاری سازنده با دانشگاه‌های دیگر است که همین نقطه قوتی در تسریع روند ارتباطات و همکاری‌های علمی میان کشور‌های همسایه می‌شود.

بیکاری حدود 17/5 درصد از دانش آموختگان دانشگاهی

شریعتی نیاسرمعاون آموزشی وزارت علوم گفت: برطبق آمار منتشر شده حدود 17/5 درصد بیکار در جمع دانش آموختگان داریم و این آمار در رشته و مقطع تحصیلی، متفاوت است.

وی ادامه داد: بخشی از این بیکاری به آموزش عالی و بخشی دیگر به بخش های دیگر مرتبط است، آنچه که به آموزش عالی مربوط است کنترل ظرفیت ها است؛ ما باید در گام اول ظرفیت‌های متناسب با نیاز بازار را تعریف کنیم.

اردوی مختلط و کنسرت در دانشگاه آزاد ممنوع شد

حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه ازاد گفت: اجرای هرگونه برنامه‌های موسیقی در دانشگاه تنها بر اساس آیین‌نامه «برنامه‌های موسیقایی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور» شماره 5217/ 94/ دش مورخ 18/ 11/ 94 مصوب جلسه 277 شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مورخ 14/ 10/ 94 است. بنابراین برگزاری کنسرت‌های موسیقی در محیط‌های دانشگاهی ممنوع است و واحدهای دانشگاهی تحت هیچ عنوان یا مراسمی مجاز نیستند به برگزاری آن اقدام کنند.

تحصیل ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر حدود 10هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که این تعداد باید با سیاست‌گذاری ها و برنامه‌ریزی‌های درست افزایش پیدا کرده تا به رقمی در شأن دانشگاه آزاد اسلامی برسد که بدون شک در یک برنامه‌ریزی بلندمدت این رقم افزایش خواهد یافت.

رهبر با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای پتانسیلی است که دیگر دانشگاه ها از این پتانسیل برخوردار نیستند، گفت: کشورهای همسایه و مسلمان دارای جمعیتی هستند که ما برنامه‌ریزی لازم برای جذب، آموزش و تربیت کادر این جمعیت انجام نداده‌ایم، بنابراین تربیت کادر کشورهای همسایه می تواند در سطح ملی نیز در کشور مورد توجه قرار گیرد.

ارائه طرح همکاری دانشگاه با صنعت از سوی دانشگاه تهران به مجلس

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران گفت: امروزه یکی از بحث های مهم و مطرح در کشور همکاری دانشگاه با صنعت است، در این خصوص طرحی با این محتوا که شرکت‌های دولتی و موسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت در حوزه پژوهشی با دانشگاه‌ها قرارداد ببندند و دانشگاه‌ هم از محل این قرارداد مبالغی به دانشجویان دکتری و پژوهشگران برای حل مسئله صنعت پرداخت کند، به مجلس ارائه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بنابرابن از این طریق می‌توان تا بخشی مسئله صنعت در دانشگاه را حل کرد و در واقع پولی که وارد دانشگاه‌ می‌شود با هدف حل مسئله صنعت، به 2 گروه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران پرداخت می‌‌شود.

تاسیس دانشگاه آزاد در سوریه با دستور بشار اسد

ولایتی رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: همچنین در نامه ای به بشار اسد آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تأسیس شعبه را اعلام کردم و او نیز دستور تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در تمام شهرهای سوریه را صادر کرد.

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آقای بشار اسد در سوریه در بالاترین سطح پذیرفتند که دانشگاه آزاد اسلامی شعبه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه شعبات دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای مختلف موفق عمل کرده است، گفت: دانشگاه های مختلف کشورهای غربی اقتدار روزافزون ایران را مشاهده می کنند و به دنبال یادگیری زبان و ادبیات فارسی و همچنین فرهنگ شیعه و اسلام هستند

آئین نامه رسیدگی به شکایت‌های شرکت‌های دانش بنیان تصویب شد

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و دبیر کل شورای عالی عتف گفت: در این جلسه نتایج فرآیند و روند اجرای امور بررسی شد و با تغیبرات اندکی به تصویب رسید.

برومند در زمینه آئین نامه اجرایی قانون رسیدگی به شکایات شرکت های دانش بنیان گفت: طبق قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، این شرکت ها از طریق مکانیزم قانونی مورد ارزیابی قرار می گیرند که آیا دانش بنیان هستند یا خیر؟.

وی افزود: از طرف دیگر اگر شرکت های دانش بنیان احساس کنند در فرآیند دریافت حمایت های مالی از مجموعه هایی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی احساس کنند حقی از آنها ضایع شده است، باید مرجعی باشد تا بتوانند موارد خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، تفاهم نامه ی اجرایی‌کردن برنامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف و برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری سکونتگاه‌های غیررسمی بافت‌های فرسوده، تاریخی و راه‌اندازی خانه گفتمان شهر بیرجند، فی مابین دانشگاه بیرجند، اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بیرجند، شهرداری بیرجند، شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان جنوبی و شرکت بازآفرینی شهری ایران به صورت پنجگانه منعقد شد.


این تفاهم‌نامه برای همکاری مشترک و استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجود و ظرفیت‌های علمی - پژوهشی، اجرایی و مدیریتی در زمینه اجرای برنامه‌های بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف، برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده، تاریخی و ایجاد بستر‌های گفتگو از زمینه معماری، شهرسازی، جغرافیای شهری، بررسی تاریخچه شهر بیرجند، برنامه‌ریزی در جهت معرفی پتانسیل‌ها و نقاط قوت شهر و... با رعایت قوانین و مقررات مربوط منعقد شد.


درج موضوعات پژوهشی و مطالعاتی در فهرست برنامه‌های دانشگاه بیرجند، انجام مطالعات توسعه‌ای و پژوهش‌های کاربردی موردنیاز شرکت بازآفرینی توسط دانشگاه بیرجند، تبادل نظر و بررسی امکان اجرای پژوهش‌های کاربردی پیرامون موضوع بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، محدوده تاریخی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی، بخشی از زمینه‌های همکاری بین شرکت بازآفرینی شهری – دانشگاه - شهرداری بیرجند و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان و شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان جنوبی است.


همچنین همکاری در زمینه برنامه‌ریزی محتوایی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی موردنیاز شرکت بازآفرینی و نیز برگزاری کارگاه‌های تخصصی، همایش‌ها، سمینار‌ها و مسابقات تخصصی و مشارکت دانشگاه بیرجند در تولید، ترجمه و انتشار کتاب‌های تخصصی در حوزه‌های مرتبط بخش دیگری از زمینه‌های همکاری است.


راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این مجموعه توسط شهرداری انجام می‌شود.


مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضاء ۲ سال است که تمدید، ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم‌نامه با توافق نمایندگان طرفین امکان‌پذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • تکمیل پازل امنیت غذایی در دانشگاه/ تولید سالانه ۱۰۰ میلیون بذرهیبریدی در دانشگاه آزاد اصفهان
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی
  • تجهیز کارگاه ساخت و تولید دانشگاه آزاد خوی به ماشین‌آلات پیشرفته
  • افزایش تعاملات دانشگاه ارومیه با سازمان منطقه آزاد ماکو
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و خانه معدن ایران
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین خانه معدن و دانشگاه آزاد اسلامی