Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-19@08:10:47 GMT

تولید 90 درصد زعفران جهان در ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۷۷۲۷۸

‍‍‍‍‍‍

حدود 90 درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رتبه ایران در صادرات جهانی این محصول هفده ام است. کارشناسان تغییر نگرش در تولید و عرضه این محصول را برای تحقق جایگاه جهانی آن اجتناب ناپذیر می دانند.  دانلود  

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی تأمین کالاهای اساسی با توجه به تحولات جهانی

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در نیمه دوم سال آتی از هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم، گفت: با توجه به تغییر و تحولات جهانی، تأمین امنیت پایدار غذایی کشور از اهمیت ویژه برخوردار است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ سید سعید راد که در آخرین جلسه شورای مدیران این شرکت در سال 1402 سخن می‌گفت، با تأکید بر اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران مأموریت اصلی خود در زمینه تأمین کالاهای اساسی را به خوبی انجام داده و از عهده آن بر آمده است، افزود: در سال 1402، تأمین کالاهای اساسی مانند گندم، روغن و برنج، به موقع و به درستی انجام شد و در بخش شکر نیز اقدامات لازم به عمل آمد.
وی در توصیف اهمیت و جایگاه مهمی که شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطح کشور از آن برخوردار است، توضیح داد: اینکه توانسته‌ایم نان مصرفی مردم در سرتاسر کشور را تأمین کرده و در سر سفره آنان قرار دهیم، ارزش و تأثیر همکاران خدوم این شرکت را در اقتصاد کشور و معیشت مردم نشان می‌دهد.
راد با اشاره به اینکه روغن مورد نیاز برای مصارف کشور، تأمین و در اختیار کارخانجات قرار گرفته و با تأمین بیش از 11 میلیون تُن گندم و تبدیل آن به آرد و نان به عنوان ماده غذای اصلی سفره مردم، هیچ‌گونه کمبودی در کشور احساس نشد، اظهار کرد: این موضوع، مرهون توانمندی و پشتکار کارکنان پرتلاش مجموعه شرکت بازرگانی دولتی ایران است.
وی با بیان اینکه ادارات کل استانی، پیشانی عملکرد و نِمودِ فعالیت‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران در سراسر کشور هستند، مراقبت از موجودی گندم انبارها و سیلوهای استان‌ها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به نزدیکی زمان خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و کرمان، استان‌های جنوبی کشور، آمادگی کامل داشته باشند تا عملیات خرید را به خوبی به پیش ببرند.
گفتنی است، در این جلسه مازیار احمدحسینی، عضو هیئت مدیره و معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر نقش و اهمیت این شرکت در سپهر بازرگانی کشور از مدیران ستادی و استانی خواست تا برای بارگذاری اطلاعات شاخص‌های عمومی عملکردی این شرکت و ادارات کل تابعه برای ارائه به جشنواره شهید رجایی اقدامات لازم را انجام دهند.
همچنین حیدرعلی نصر، عضو هیئت مدیره و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اهمیت و جایگاه این شرکت در تأمین کالاهای اساسی کشور، اعلام کرد: تأمین 10 درصد شکر، 10 درصد برنج، 20 درصد روغن خام و 100 درصد گندم مصرفی کشور، حاصل فعالیت‌های مجموعه بزرگ شرکت بازرگانی دولتی ایران در سراسر کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنیس روی میز ایران حضور در جمع ۵۰ بازیکن برتر جهان را از دست داد
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۹ اسفند؛ ۱۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • اولین فراخوان مجدد ایران خودرو برای مشتریان پارس
  • ایران‌خودرو اولین فراخوان مجدد برای مشتریان پارس ارسال کرد
  • برنامه‌ریزی تأمین کالاهای اساسی با توجه به تحولات جهانی
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • "وحدت مسلمین "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • زیدآبادی تحلیل کرد؛ چرا ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای نرفته است؟
  • "وحدت "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید