Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@21:49:42 GMT

کلانتری: محیط زیست جای پنهان کاری نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۷۸۲۶۱

کلانتری: محیط زیست جای پنهان کاری نیست

به گزارش ایرنا، ' عیسی کلانتری ' که به اصفهان سفر کرده بود، پنجشنبه شب در نشست با کارکنان حفاظت محیط زیست این استان تصریح کرد: در حالی که محیط زیست و حیات وحش کشور با تهدیدهای جدی مواجه شده است، اقدام های سطحی و تبلیغاتی، راه حل مناسبی برای حفظ محیط زیست نیست و صراحت و شفافیت با مردم، کار سازتر است.
وی بیان کرد: تحول در محیط زیست نیازمند اثر وجودی کارکنان حفاظت محیط زیست است و اگر روند گذشته را تغییر دهیم و به تحول یقین داشته باشیم، نه تنها کشور بیشتر توسعه پیدا می کند بلکه جدی تر حافظ محیط زیست خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خط قرمز این سازمان در دوره جدید را حفاظت از حق نسل های آینده همراه با رعایت حقوق نسل امروز عنوان کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به شرح وظایف حاکمیتی گسترده و نبض فعالیت های ملی که در دست دارد، نباید در انجام وظایف خود کوتاهی یا کارشکنی کند و برای این منظور نیازمند تقویت ساختاری، نیروی انسانی و تامین تجهیزات است.
کلانتری، علل بروز بحران های زیست محیطی از جمله بحران آب در کشور در دهه های گذشته را عدم تشخیص اولویت ها توسط برنامه ریزان و مجریان توسعه، عدم اطلاع رسانی دقیق و سازگار نساختن جامعه و مطالبات آن با منابع موجود بیان کرد.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه محیط زیست، بخشی از توسعه پایدار است و این توسعه بر رشد و بهبود وضعیت تاکید دارد، افزود: رعایت اصل توسعه پایدار و حرکت در این راستا به معنی ترجیح دادن منافع ملی بر منافع فردی در عمل است.
وی با تاکید بر سیاست تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها گفت: غیر از طرح های خاص ملی، مدیران کل محیط زیست استان ها باید از اختیاراتی که به آنها داده شده است استفاده کنند تا همه چیز به تهران ختم نشود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست این استان گفت: لازمه بهبود وضعیت فعلی محیط زیست استان اصفهان، انجام بهینه وظایف از سوی سایر دستگاه های اجرایی و همکاری آنها با محیط زیست است.
سید رحمان دانیالی افزود: چناچه هر یک از دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند، شاهد ارتقای شاخص های سلامت محیط زیست خواهیم بود.
در این نشست برخی از کارکنان حفاظت محیط زیست استان اصفهان نظرها و پیشنهاد های خود را در راستای افزایش رضایت شغلی و مدیریت بهینه زیست محیطی در کشور و استان ارائه کردند.
عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز پنجشنبه در سفر به اصفهان از مرکز مدیریت پسماند های صنعتی ویژه این استان که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال فعالیت است، بازدید کرد.
ت/8114/3011 / 2093 ** خبرنگار: امیرحسین اکبری**تنظیم: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال

استاندار مازندران از خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری شامگاه_سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست از صدور خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر پس از گذشت ۳۰ سال از مجموعه محیط زیست خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه مجوز فعالیت صنعتگران نوشهری صادر شد.

وی افزود: امروز مطمئناً در تقویم مردم نوشهر روزی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی است چرا که بعد از سه دهه سرگردانی، سرانجام با تلاش و پیگیری دولت سیزدهم در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست کشور، شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج و مجوز فعالیت صنعتگران نوشهری صادر شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه شهرک صنعتی آبندانک واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان نوشهر، به وسعت ۱۵ هکتار در سال ۷۷ توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران مبنی بر تأسیس شهرک صنعتی در آن منطقه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت، عنوان کرد: در نخستین سفر استانی دولت سیزدهم به استان مازندران در اسفندماه ۱۴۰۰، مقرر شد مجوز و پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک نوشهر با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست، پس از حدود ۳۰ سال صادر شود.

نوری با اشاره به اینکه به دلیل مغایرت‌های قانونی موجود، احداث شهرک صنعتی آبندانک با ضوابط استقرار زیست محیطی و حساسیت اکولوژیک منطقه، مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست قرار نگرفت و امکان صدور مجوز بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی مستقر در این مجموعه میسر نشد، تصریح کرد: با پیگیری‌های مکرر مقرر شد تا به منظور رفع محدودیت ایجاد شده برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک در خصوص مجوز صدور پروانه بهره‌برداری، سازمان حفاظت محیط زیست مساعدت لازم را به عمل آورد.

نماینده دولت سیزدهم در مازندران ادامه داد: در نهایت موضوع در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست مطرح و در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" و پس از حدود قریب به سه دهه، این شهرک از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی خارج و مجوز بهره‌برداری واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک صادر شد.

کد خبر 751575

دیگر خبرها

  • خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش