Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر معتقد است: جنبش دانشجویی پیشتازی خود را مدتی از دست داد و دچار غفلتی شده بود ولی با اتفاقات اخیر، بیدارتر شده است و باید اقداماتی انجام دهد که مردم نقش جنبش دانشجویی را ببینند.

علی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره پیگیری مطالبات اقتصادی مردم توسط جنبش‌های دانشجویی اظهار کرد: نوع برخورد دولت و مجلس شورای اسلامی، نسبت به اتفاقات اخیر و اعتراضات مردم به گونه‌ای بود که جنبش دانشجویی لازم است در برنامه‌ریز‌هایی که از قبل، برای پیگیری مطالبات داشت، تجدید نظری انجام دهد و راهکار جدید برای مواجهه با دولت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به نظرم در حال حاضر وظیفه جنبش دانشجویی نسبت به قبل متفاوت شده است و باید در موضوع اعتراضات مردم آوانگاردتر از قبل عمل کند، اعتراضات مردم به حق است و این توقع وجود دارد که تشکل‌ها در پیگیری دغدغه‌ها مردم پیشتاز شود. اکنون وقت آن است که جنبش دانشجویی به طور جدی ورود کند، صدای مردم شود و از کسی هم نترسد.

دهقان اضافه کرد: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری، سلسه برنامه‌هایی برای تغییر نوع مواجهه با اقداماتی است که دولت انجام می‌دهد. واردات افزایش پیدا کرده است و این موجب دامن زدن بیشتر به بیکاری می‌شود، برجام و تحریم‌های جدید و اتفاقات دیگر، نیاز دارد که جنس مطالیات تشکل‌ها تغییر پیدا کند.

وی عنوان کرد: در همین راستا ما قصد داریم در ترم آینده به این موضوعات به صورت تخصصی‌ بپردازیم.

ارتباط تشکل‌های دانشجویی با مردم کاهش یافته است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر درباره تاثیرگذاری مطالبه‌‌گری جنبش دانشجویی تصریح کرد: در یکسری مسائل اقدامات جنبش دانشجویی تاثیرگذار بوده، اما تعداد آن بسیار محدود بوده است، وام ازدواج که توسط جنبش دانشجویی پیگیری شد جزو آخرین اقدامات تشکل‌های دانشجویی بود.

دهقان عنوان کرد: فکر می‌کنم جنبش دانشجویی پیشتازی خود را مدتی از دست داد و دچار غفلتی شده بود ولی با این اتفاقاتی که رخ داد، کمی بیدارتر شده است و باید اقداماتی انجام دهد که مردم نقش جنبش دانشجویی را ببینند.

وی درباره عملکرد جنبش دانشجویی و تشکل‌ها گفت: تشکل‌های دانشجویی به خصوص تشکل‌های انقلابی، ارتباطشان با مردم کاهش یافته است، این معضل وجود دارد و ما هم به آن پی بردیم و به دنبال این هستیم که مشکل را بر طرف کنیم و در جهت برقراری ارتباط بیشتر با بدنه مردم اقداماتی انجام دهیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با اشاره به نوع نگاه مردم به جنبش دانشجویی بیان کرد: آنچه که مردم از جنبش‌های دانشجویی می‌بینند و به این دلیل خیلی امیدی به اقدام موثر توسط تشکل‌ها ندارند، صرفا اقدامات سیاسی تشکل‌ها در برابر مواضع اصولگراها و اصلاح‌طلبان است.

دهقان درباره سواستفاده جریان‌های سیاسی از دانشجویان ودانشگاه‌ها عنوان کرد: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در ابتدای ورود به مجلس شورای اسلامی و دولت، شعارهای عوام‌پسند می‌دهند و مردم که می‌بینند جنبش دانشجویی در برابر اینها به صورت جدی مقابله نمی‌کند و مطالبه نمی‌کند و گاهی همراهی نیز می‌کند، به تشکل‌ها به عنوان زبان گویای احزاب و جریان‌ها نگاه می‌کنند

وی افزود: وقتی وظیفه اصلی جنبش دانشجویی که نقد و مطالبه از این جریانات است را از دانشجویان ندید‌ه‌‌اند، به ذهنیت مردم از تشکل‌ها دامن زده می‌شود و این واقعا به نظر من درست است.

دهقان همچنین در ادامه گفت: البته تشکل‌های پیشتازی وجود داشته که مردم برایشان مهم بوده است و پیگیری‌هایی داشته‌اند، اما شاید صدایشان خیلی رسا نبوده و شنیده نشده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر درباره عدم همبستگی جنبش دانشجویی بیان کرد: من عامل این موضوع را جریان‌های سیاسی می‌دانم، که با بی‌اعتنایی سیاسی خود، جایگاهی که باید برای دانشگاه و دانشجو قائل باشند، نیستند و تمام این دلایل جمعا باعث شده است که تشکل‌های دانشجویی از مردم فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: برآیندی که از تشکل‌ها می‌بینیم، برآیند مثبت در راستای هم‌افزایی و پیگیری منویات مقام معظم رهبری است. مشکل اصلی همان سیاست‌های دولت و مجلس شورای اسلامی و به طور کلی سیاسیون در برابر دانشگاه و دانشجوست.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.   استاندار اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.   نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد.   وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.   اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

 

دیگر خبرها

  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی