Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@23:50:19 GMT

گران‌ترين نژادهاي سگ در جهان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۷۸۳۸۷

گران‌ترين نژادهاي سگ در جهان

خبرگزاري آريا - برترين‌ها - ترجمه از الهام مظفري: براي خريد برخي حيوانات بايد هزاران دلار هزينه کرد. در اين مطلب با نژادهايي از سگ آشنا مي‌شويد که با قيمت‌هاي باورنکردني خريد و فروش مي‌شوند. اين قيمت بالا مي‌تواند به دلايلي مثلي ظاهر منحصر به فرد، هوش و استعدادي که دارند و يا نادر بودن آن‌ها باشد.
10 - چاو چاو (Chow Chow)
اين سگ که دهمين جايگاه را بين گرانترين نژادهاي سگ دارد بين 3000 تا 9000 دلار (12 تا 36 ميليون تومان) قيمت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين سگ نژاد باستاني چيني است که قدمت آن به 300 سال قبل از ميلاد باز مي‌گردد. چاو چاو به عنوان سگ شکاري و نگهبان استفاده مي‌شده است. اندازه آن متوسط است و سر بزرگ و پوزه گردي دارد و با زبان آبي-مشکي منحصر به فرد و ظاهر شبيه شيرش شناخته مي‌شود. اين سگ وفادار با ظاهر شاهانه خود يک نژاد واقعا منحصربفرد است.
منشا چاو چاو در اصل شمال چين است. تصور مي شود نگهبانان سنگي سنتي در مقابل معابد و مکان‌هاي بودايي با الهام از اين سگ ساخته شده اند. چاو چاو يکي از معدود نژادهاي سگ باستاني است که هنوز وجود دارد. يکي از نويسندگان مطرح مي‌کند که چاو چاو 2000 سال پيش در چين يا 3000 سال پيش در شمال آسيا ظاهر شده و سپس به مغولستان، سيبري و سپس چين مهاجرت کرده است. برخي مورخان معتقدند چاو چاو ارتش مغول را در زمان حمله به چين و هم چنين اروپا و خاور ميانه همراهي کرده است.

9 - فاروهاوند (Pharaoh Hound)
فاروهاوند سگ ملي مالت است که بين 3 تا 7 هزار دلار (12 تا 28 ميليون تومان) قيمت دارد. فارو هاند با چربي کمي که در بدنش دارد يکي از زيباترين سگ‌ها و ماهرترين جهنده ها است. بررسي DNA نشان مي‌دهد که آن‌ها عليرغم نامشان هيچ ارتباطي با مصر باستان ندارند، هرچند يکي از افسانه‌هاي محبوب آن را از نسل سگ‌هاي شکاري مصر باستان مي‌داند. برخي معتقدند که اين نژاد شبيه تصوير سگ هايي است که روي ديوار مقبره‌هاي مصر باستان يافت مي‌شود. اين افسانه مي‌گويد فارو هاوند‌ها توسط فنيقي‌ها به مالت آورده شده و 2000 سال است که در آن وجود دارند.
آن‌ها سگ‌هاي باهوش و گاهي اوقات لجباز و بسيار مستقلي هستند که دستورات تکراري خيلي زود خسته شان مي‌کند. اين سگ به طور سنتي براي شکار خرگوش در جزاير مالت استفاده مي‌شده اند. فارو هاوند در نگاه اول هم ظريف و زيبا و هم قدرتمند و ورزشکار به نظر مي‌رسد. آن‌ها بدون داشتن عضلات بزرگ و حجيم، قدرتمند هستند. چشمان اين نژاد بادامي، تيز، هوشيار، باهوش و کهربايي رنگ است و گردن بلند و لاغر و عضلانيشان قوس ظريفي دارد.

8 - آکيتا (Akita)
سگ ژاپني آکيتا با حداقل قيمت 3500 دلار (14 ميليون تومان) در رده هشتم گرانترين سگ‌هاي جهان قرار دارد. آکيتا يک نژاد اشپيتز بزرگ، قوي، غالب و مستقل است که معمولا از غريبه‌ها کناره گيري مي‌کند و نسبت به اعضاي خانواده مهربان است. آکيتا‌ها عموما سرسخت هستند، اما از بيماري‌هاي ژنتيکي مختلفي رنج مي‌برند و نسبت به برخي داروهاي خاص حساس هستند.
آکيتا نژاد بزرگي از سگ است که منشا آن کوه‌هاي مناطق شمالي ژاپن است. آن‌ها پوشش دولايه کوتاه دارند که شبيه بسياري از نژادهاي اشپيتز شمالي مثل هاسکي سيبري است. دو نوع آکيتا وجود دارد: آکيتاي ژاپني و آمريکايي. در بيشتر کشورها، نژاد آمريکايي آکيتا را به عنوان يک نژاد مستقل مي‌شناسند. اما در آمريکا و کانادا هر دو را يک نژاد در نظر مي‌گيرند. مدتي نژاد آکيتاي آمريکايي را در برخي کشور‌ها با عنوان سگ ژاپني بزرگ مي‌شناختند.

7 - سگ چاينيز کِرِستد بي مو (Chinese Crested Hairless)
نژاد کرستد چيني بي مو، سگي کوچک و به خاطر ظاهرش يکي از عجيب‌ترين سگ هاست. قيمت اين سگ 5000 دلار (20 ميليون تومان) است. مانند بيشتر سگ‌هاي بي مو، چاينيز کرستد هم دو نوع با مو و بي مو دارد. اين نژاد با وزن 4.5 – 5.9 کيلوگرم جزء سگ‌هاي کوچک به شمار مي‌رود. در نگاه اول دو نوع با مو و بي موي اين سگ دو نژاد مختلف به نظر مي‌رسند، اما بي مويي يک ويژگي غالب ناقص است که در يک نژاد رخ مي دهد. نوع بي مو پوست نرمي شبيه انسان و موهايي در اطراف پا و دم و سرش دارد. مقدار موي بدن نوع بي مو متفاوت است. رنگ پوست نوع بي مو از گوشتي کم رنگ تا سياه متغير است. کرستدهاي بي مو اغلب فاقد دندان‌هاي آسياي کوچک هستند، اما اين نقص به حساب نمي‌آيد.

6 - سگ ماستيف تبتي (Tibetan Mastiff)
ماستيف تبتي يک نژاد سگ تبتي بزرگ است که از فرهنگ‌هاي عشايري تبت، هند، مغولستان و نپال سرچشمه مي‌گيرد. اين نژاد يک سگ گران قيمت است که معمولا بين 5 تا 9 هزار دلار (20 تا 36 ميليون تومان) قيمت دارد. اگرچه ماستيفي که به قيمت 2 ميليون دلار (800 ميليون تومان) در چين فروخته شد تاريخ ساز شد، اما يک سگ به تنهايي نمي‌تواند آن را گرانترين نژاد سگ‌ها کند.
ماستيف تبتي در بيشتر قسمت‌هاي دنيا يک سگ گله است بنابراين روز‌ها مي‌خوابد تا شب‌ها هوشيار باشد. اين سگ با وفاداريش شناخته مي‌شود و هزاران سال سگ عشاير تبتي بوده و از دام‌هاي آن‌ها در برابر گرگ، پلنگ، خرس و ببر‌ها حفاظت مي‌کرده است.
نام «ماستيف تبتي» اشتباه است. ماستيف تبتي يک ماستيف واقعي نيست. کلمه ماستيف توسط اروپايياني که اولين بار به تبت رفتند براي اين سگ استفاده شد که به همه سگ‌هاي بزرگ غربي گفته مي‌شد. نام بهتر اين سگ مي‌تواند سگ کوهستاني تبت يا سگ کوهستاني هيماليا باشد.

5 - سگ اسکيموي کانادايي (Canadian Eskimo)
سگ اسکيموي کانادايي يکي از قديمي‌ترين و کمياب‌ترين سگ‌هاي خانگي اصيل و بومي آمريکاي شمالي است. اسکيموي کانادايي يک سگ قدرتمند و ورزشکار است. بسياري از آن‌ها ظاهر با ابهتي دارند و مي‌توانند نگهبانان خوبي باشند. قيمت اين سگ 6000 دلار (24 ميليون تومان) است.
سگ اسکيموي کانادايي يک نژاد قطبي از سگ کار است. آن‌ها هزار سال پيش همراه با سگ گرينلند که از نظر ژنتيکي مشابه هستند، از سيبري به آمريکاي شمالي آورده شدند. اين نژاد اکنون در معرض خطر انقراض قرار دارد. در سال 2008 تنها 300 سگ اصيل از اين نژاد وجود داشت. زماني اينوت‌ها از آن‌ها براي حمل و نقل در شمال کانادا استفاده مي‌کردند اما در دهه 1960 کمياب شدند. عوامل موثر بر کاهش تعداد اين نژاد شامل افزايش محبوبيت وسايل حمل و نقل برفي و شيوع بيماري‌هاي عفوني سگ‌ها بود.

4 - ژرمن شپرد (German Shepherd)
در مقام چهارم گرانترين نژادهاي دنيا، يک سگ باهوش و بااستعداد قرار دارد که مي‌تواند با قيمت حداقل 6500 دلار (26 ميليون تومان) فروخته شود. ژرمن شپرد در اصل سگ نگهبان بوده که از گله گوسفندان حفاظت مي‌کرده است، اما امروزه به عنوان سگ پليس، نگهبان، جنگ، جستجوگر و نجات با انسان همکاري مي‌کند.
يک ژرمن شپرد آموزش ديده با استعداد و مهارتي که دارد مي‌تواند بسيار ارزشمند و گران قيمت باشد. اندازه اين سگ کار آلماني متوسط تا بزرگ است و قدمت آن به سال 1899 بازمي گردد. ژرمن شپرد‌ها قوي، باهوش، آموزش پذير و فرمانبردار هستند و اغلب در بسياري از کار‌ها از جمله همراهي با معلولين، جستجو و نجات، نقش‌هاي نظامي و حتي بازيگري ترجيحا از اين نژاد استفاده مي‌شود.

3 - سامويد (Samoyed)
سامويدها سگ‌هاي سيبري هستند که زماني براي نگهباني و هدايت گله هاي گوزن شمالي توسط عشاير و کشيدن سورتمه استفاده مي‌شدند. آنها امروزه يکي از گرانترين نژادهاي سگ هستند که بين 6500 تا 12000 دلار (26 تا 48 ميليون تومان) فروخته مي‌شوند.
سامويد يک نژاد دوست داشتني و بازيگوش است که با خانواده اش کنار مي‌آيد و همراه خوبي براي بچه‌هاي کوچک و سالمندان است. آن‌ها محافظ و لجباز هستند بنابراين بايد خيلي زود اجتماعي و تربيت شوند. چشم سامويد‌ها معمولا مشکي و قهوه‌اي و بادامي شکل است. هم چنين گوش‌هاي راست و مثلثي ضخيم و پوشيده از مو دارند. آن‌ها تقريبا هميشه سفيد هستند، اما اغلب ته رنگ قهوه‌اي روشن تا تيره قهوه اي هم دارد که معمولا نوک گوش هايشان است.
دم سامويد‌ها يکي از ويژگي‌هاي منحصربفرد آن هاست. دم آن‌ها هم معمولا به سمت بالا پيچ خورده و به کمرشان مي‌رسد اما به شکل پرچم نمي‌ايستد بلکه روي پشتشان و به يک طرف افتاده است. تقريبا همه سامويد‌ها هنگام استراحت و غذاخوردن دمشان را پايين مي‌اندازند، اما وقتي هوشيارند دوباره آن را حلقه مي‌کنند. سامويد‌ها هنگام خوابيدن در هواي سرد براي گرم شدن دمشان را روي بيني مي‌اندازند.

2 - روتوايلر (Rottweiler)
روتوايلر يک نژاد بزرگ از سگهاي اهلي است که طبيعت مهربان، آرام، فداکار و مطيعي دارد. آن‌ها امروزه به عنوان پليس، سگ‌هاي نظامي و همراه استفاده مي‌شوند. با اين حال مي‌توانند نسبت به غريبه‌ها و ساير حيوانات بسيار مهاجم باشند. بنابراين بايد در سنين کودکي آموزش ديده و اجتماعي شوند. روتوايلر حداقل 7 هزار دلار (28 ميليون تومان) قيمت دارد.
اين سگ‌ها را در گذشته روتوايلرهاي قصاب مي‌ناميدند، چون از آن‌ها براي هدايت دام‌ها و کشيدن گاري‌هاي پر از گوشت قصابي به سمت بازار استفاده مي کردند. تا اواسط قرن نوزدهم اين کاربرد ادامه داشت تا اينکه راه آهن جايگزين آن‌ها شد. اکنون روتوايلر‌ها براي جستجو و نجات، راهنمايي نابينايان، نگهباني و پليس استفاده مي‌شوند.
روتوايلر يکي از قديمي‌ترين نژادهايي است که قدمت آن‌ به امپراتوري رم برمي گردد و احتمالا از نسل سگهاي گله رم باستان است. سپاهيان رومي در تلاش براي فتح اروپا در گروه‌هاي بزرگي به سراسر اين قاره سفر کردند. چون يخچالي وجود نداشت سربازان مجبور بودند همراه خود گله‌هاي دام را به عنوان غذا ببرند. سگ‌ها براي هدايت گله و نگهباني از آن‌ در شب استفاده مي‌شدند.

1 - لوچن (Lowchen)
و حالا گرانترين سگ جهان را به شما معرفي مي‌کنيم: لوچن. اين سگ را به نام شيرکوچولو يا سگ اسباب بازي هم مي‌شناسند. لوچن يکي از کمياب‌ترين و منحصربه فردترين نژادهاي سگ در جهان است که حداقل 7 هزار دلار (28 ميليون تومان) قيمت دارد. در سال 1973 تنها 65 مورد ثبت شده از اين نژاد وجود داشت. امروزه هم هر سال کمتر از چند صد مورد جديد از آن در سراسر جهان ثبت مي‌شود. موهاي لوچن بلند و رنگ‌هاي مختلفي دارد، ولي ريزش موي بسيار کمي دارد. لوچن در هر زايمان بين سه تا شش توله به دنيا مي‌آورد. عمر اين حيوان 12 تا 14 سال است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۸۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد

بیت‌کوین برای نوسانات بعدی آماده شده است زیرا گاوها به دنبال قیمت ۷۰ هزار دلار هستند.

به گزارش ایسنا، قیمت بیت‌کوین به بالای منطقه مقاومت ۶۶هزار دلاری صعود و تثبیت خود را آغاز کرد و اکنون به حرکت بعدی بالاتر از منطقه مقاومت ۶۷ هزار و۲۰۰ دلاری چشم دوخته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت بالای ۶۵ هزار و ۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته ساده معامله می‌شود. در نمودار ساعتی نیز خط روند صعودی مرتبط با پشتیبانی ۶۵هزار و ۹۰۰ دلار شکل می‌گیرد.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، اگر بیت‌کوین منطقه مقاومت ۶۷هزار و ۲۰۰ دلاری را پاک کند، می‌تواند شتاب صعودی به دست آورد و اگر بیت‌کوین نتواند از محدوده مقاومت ۶۷هزار دلاری بالا برود، ممکن است اصلاح نزولی را آغاز کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۶۶هزار و ۲۰۰ دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۵۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۱ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۱ میلیارد دلار است که  ۷.۸۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۷۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۹ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۶ هزار و ۶۴۵.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۲۴۲.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۴ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۵.۶۶  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۱.۷۴ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۵۶.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۲ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۴۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۰.۰۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۴۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۲ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۱.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۰.۱۳ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۵۰۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۹.۵۰ درصد افزایش

دیگر خبرها

  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • قیمت بیت کوین، امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟